عمومیکسب و کار ویژه

آب پاش صنعتی

به آبپاش آبپاش نیز می گویند. برای بهبود رشد گیاهان می توان از آب به صورت اسپری و قطره ای روی گیاهان استفاده کرد. روش های نوین آبیاری آبیاری باران با استفاده از آبیاری آب باران، میانگین عملکرد و کیفیت گیاهان را نسبت به روش های سنتی افزایش می دهد.

همچنین به ویژه در خاک های شنی مفید است. با مقدار آب موجود و تعداد سیکل های آبیاری و زمان های صحیح آبیاری می توانید گیاهی با کیفیت به دست آورید و با سم پاشی روی گیاهان از ظهور آفات بر روی گیاه جلوگیری کنید. علاوه بر این، با مقدار کنترل شده آب، بستر مناسبی برای تولید گیاهان ایجاد می شود که در مناطقی با توپوگرافی غیر معمول بسیار مهم هستند. یکی از انواع قطره چکان هایی که برای آبیاری مزارع طراحی و ساخته می شود، سیستم بارانی است. آبپاش ها با توجه به نوع کاربری، شرایط رشد و از همه مهمتر ترکیب زمین مزرعه توسط کارشناسان طراحی شبکه آبیاری انتخاب و به مشتری پیشنهاد می شود. اما به طور کلی می توان آنها را با توجه به شعاع اسپری به 3 دسته کلی برد بلند (شعاع پاشش زیاد)، برد متوسط ​​(شعاع پاشش متوسط) و برد کوتاه (شعاع پاشش کم) تقسیم و طبقه بندی کرد. سمپاش های مسکونی، صنعتی و کشاورزی که در زیر لیست شده اند از انواع برندهایی هستند که این شرکت به آنها افتخار می کند.

منبع آب چیست؟

یک دستگاه سیستم آبیاری تحت فشار است، جریان آبی که عبور می کند به صورت قطرات کوچک و یکنواخت در محیط پخش می شود و باعث می شود که گیاهان مانند باران دیگر نیازی به آب نداشته باشند.

دو پارامتر در انتخاب سمپاش بسیار مهم است: اول تفنگ اسپری و دوم جریان پاشش که هر کدام به فشار آب ورودی و نوع سمپاش کشاورزی بستگی دارد.

اکثر آبپاش هانتر کشاورزی با کمترین شعاع از نوع پلیمری هستند و کمتر آلومینیومی و برنجی متوسط ​​هستند و رادیاتورهای بزرگتر 13 تا 25 متری نیز پلیمری هستند. برای مزارع از سمپاش های برنجی و آلومینیومی استفاده می شود. آبیاری مزرعه به دلیل تنوع گیاهان در فصل کم آب بسیار مهم است. انواع مختلفی از آبپاش ها در بازار وجود دارد که برای آبیاری گیاهان استفاده می شود.

انواع اسپری کشاورزی

سموم کشاورزی بر اساس نوع مصرف به دو دسته تقسیم می شوند:

باران شوک یا بارانی

کشاورزی

فضای سبز

منطقه سبز آبپاش ها پنهان است

او می دمد

دست

معبد سوکا میجی

آبیاری پاییزی

آبپاش ها بسته به نوع مواد به سه دسته تقسیم می شوند:

اسپری پلاستیکی یا پلیمری

آبپاش برنجی

آبپاش آلومینیومی

آب پاش ها بر اساس میزان پاشش و دبی خروجی به سه گروه تقسیم می شوند:

آب پاش های کوچک یا کم فشار (شعاع پاشش کمتر از 13 متر)

اسپرینکلرهای متوسط ​​(شعاع اسپری بین 13 تا 25 متر)

سمپاش یا تفنگ فشار قوی (شعاع پاشش بیشتر از 25 متر)

ضربه یا آب باران

انتخاب سیستم آبیاری مناسب می تواند یکی از مهمترین تصمیمات کشاورزان باشد. در بین تمام سیستم های آبیاری مزرعه، آبیاری بارانی روشی است که بیشترین شکل را از باران طبیعت می گیرد. مزایای زیادی دارد که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. تعدادی از عوامل تعیین کننده آبیاری بارانی موفق هستند، از جمله:

توانایی اسپرینکلر در ارائه همان نقاط

الگوی توزیع یکسان

فشار خروجی ثابت

باران پاش یکی از مهمترین سیستم های آبیاری است که وظیفه آبیاری یکنواخت مزرعه را بر عهده دارد. به آبپاش ضربه ای یا بارانی بارانی نیز آبپاش کشاورزی گفته می شود زیرا اغلب در مزرعه استفاده می شود.

آبپاش باغچه

سمپاش های کشاورزی که به آنها سمپاش چکشی یا سمپاش ضربه ای نیز می گویند در مزارع و گاهی در فضای سبز استفاده می شود. سمپاش های کشاورزی یک نازل یا دو و سه نازل هستند. سمپاش های کشاورزی به دو دسته قابل تنظیم و گرد تقسیم می شوند. آبپاش چکشی دارای صفحه یا بلوک فنری است که آب خروجی از نازل را فشرده می کند و باعث می شود جریان آب یکنواخت شود. در آبپاش قابل تنظیم بلوک یا صفحه فنر تا حدی می چرخد، آبیاری کامل شده و به حالت اول باز می گردد. در آبپاش های همه کاره، فواره می چرخد ​​و آب را 360 درجه می پاشد. در تصویر زیر یک سمپاش کشاورزی قابل تنظیم را مشاهده می کنید:

نحوه عملکرد سمپاش ضربه ای

سیستم آبیاری قطره ای در سیستم آبیاری بسیار قوی و مهم است، بنابراین تمام پولی که برای آبیاری مزرعه در سیستم آبیاری مصرف می شود، اگر لوله های اصلی، قسمت اصلی و جانبی آن به خوبی انجام شود، اما باران را پراکنده می کند. سیستم آبیاری برای آبیاری مناسب نیست. تمام هزینه ها از بین می رود، بنابراین لازم است نکات و تمام روش های ضربه ای یا تصفیه آب باران در نظر گرفته شود، نوع انتخاب بستگی به سرعت و جریان آب دارد.

استفاده از آبیاری بارانی در کشاورزی

کودهای محلول در آب برای آبیاری و توزیع

برای گیاهان خنک کننده (در گلخانه ها به صورت مه یا مه)

از انجماد و انجماد خودداری کنید.

احتباس گرد و غبار

مزایای آبیاری ضربه ای یا بارانی

افزایش تولید و افزایش بهره وری

جلوگیری از تکثیر علف های هرز و آفات

به راحتی می توان از کودها و سموم محلول در آب استفاده کرد و آنها را روی زمین پخش کرد

آبیاری آسان در زمین با توپوگرافی نامنظم (بالا و کم)

بهره وری آب افزایش می یابد.

در این نوع آبیاری نیازی به احداث چاه نیست و نیازی به هزینه برای تعمیق چاه و بازسازی آنها نیست.

هنگام اسپری، هوای اطراف گیاه را مرطوب می کند و در نهایت فعالیت گیاه را افزایش می دهد.

در هوای گرم انتشار آب در هوا و سرد شدن هوای اطراف گیاه باعث تاخیر در تبخیر می شود.

آبپاش مخفی

آبیاری یکی از کارهایی است که باید به طور مداوم برای گیاهان انجام شود. آبپاش های مخفی در زمین دفن می شوند و در هنگام آبیاری تحت فشار از زمین، آب خارج شده و پس از خاموش شدن سیستم به زمین برمی گردند. آبپاش های مخفی عمدتاً در مناطق سبز، چمن، زمین های گلف و زمین های فوتبال استفاده می شود. آبپاش ها برای استفاده در زمین های گلف و ورزش های چمن مانند فوتبال محبوب هستند.

در برخی از مدل های آبپاش مخفی می توان ناحیه اسپری را تنظیم کرد و در آبپاش های فضای سبز شعاع پاشش را با تعویض نازل ها تغییر داد.

گسترش چمن ها و فضاهای سبز استفاده از آبپاش ها را به یک ضرورت ضروری تبدیل کرده است. یکی از بهترین و مدرن ترین آبپاش ها برای حفظ زیبایی و زیبایی اتاق سبز، آبپاش مخفی است. مشکلاتی که قبل از اختراع این سیستم وجود داشت:

تجهیزات آبیاری باید هر بار شروع شود که در دراز مدت آزار دهنده است.

این امر باعث استهلاک و آسیب به ابزار و سیستم می شود که منجر به تغییر کیفیت آبپاش و کاهش تدریجی توزیع آب می شود.

این دو مشکل منجر به سیستم‌های آبیاری ثابت و در نتیجه سیستم‌های بارانی مخفی فضای سبز یا سیستم‌های آبیاری ثابت زیرزمینی می‌شود.

استفاده از سمپاش مخفیانه در یک چمنزار سبز

آبیاری چمن ها، مناظر، زمین های گلف و سایر مناطق

محیط را خنک نگه دارید تا از ایجاد گرد و غبار جلوگیری شود

مزایای آبپاش های مخفی

آب به طور یکنواخت اسپری می شود

پس از پاشش آب، سمپاش را مخفی کنید تا دستگاه از هر گونه آسیب محافظت شود.

می توانید شعاع اسپری و قابلیت تغییر زاویه پخش آب را فعال کنید که با استفاده از جریان خاصی که میزان اسپری و شعاع آن را تغییر می دهد انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا