علم و سلامتکسب و کار ویژه

آیا گرما برای شکستگی استخوان مفید است؟

احتمالاً از بسیاری از افراد شنیده اید که برای کاهش درد مفاصل و مفاصل می توانید آنها را گرم کنید، مثلاً یک بطری آب گرم.

از سوی دیگر، بسیاری از مردم معتقدند که با سرما می توان درد را تسکین داد.

سرما و گرما چگونه می توانند درد را کاهش دهند بهترین راه برای کاهش درد، اعمال سرما یا گرما در ناحیه دردناک است. این موضوع کمی جلوتر باز خواهد شد.

گرما چگونه کار می کند؟

از طرف دیگر گرما یکی از بهترین راه ها برای درمان دردهای مزمن است. دردهای عضلانی ناشی از اسپاسم و اسپاسم با گرما کاهش می یابد.

اغلب اوقات، کمردرد ناشی از کمردرد و کمردرد است. دردهای فیزیکی ناشی از ساییدگی و آرتروز را می توان با اعمال گرما کاهش داد.

گرما اسپاسم عضلانی را تسکین می دهد و آنها را آرام می کند. همچنین انعطاف تاندون ها و رباط های اطراف مفاصل را افزایش می دهد.

با افزایش خون رسانی به بدن، گرما می تواند تامین اکسیژن و مواد مغذی را به بدن افزایش دهد و در عین حال روند بهبودی را تسریع کند.

برای زخم های شدید نباید از گرما استفاده کرد. اگر 48 ساعت از آسیب گذشته باشد، می توان از گرما برای کاهش درد و اسپاسم عضلانی استفاده کرد.

بدن را می توان با استفاده از کیسه آب گرم، بطری آب گرم، حوله برقی یا لامپ گرما گرم کرد. گرما باعث گشاد شدن رگ های بدن می شود و خون بیشتری به بدن می رسد.

این هیپرمی بافتی می تواند درد و اسپاسم عضلانی را کاهش دهد. گرما نباید آنقدر شدید باشد که پوست را بسوزاند و در حالی که بدن در حال گرم شدن است، پوست باید به صورت دوره ای بررسی شود تا دچار سوختگی نشود.

سرما چگونه بر درد بدن تاثیر می گذارد؟

استفاده از سرما عمدتاً در هنگام تاثیر حاد روی اندام ها انجام می شود. به عنوان مثال، خنک کردن ناحیه آسیب دیده می تواند برای رگ به رگ شدن عضلات، رگ به رگ شدن مفاصل، یا رگ به رگ شدن اندام یا کشیدگی که معمولاً در حین ورزش یا فعالیت های تفریحی رخ می دهد، بسیار موثر باشد. می توانید بپرسید چه چیزی موثر است.

آیا گرما برای شکستگی استخوان مفید است؟
آیا گرما برای شکستگی استخوان مفید است؟

سرماخوردگی می تواند جریان خون را در بدن کند کند و متابولیسم بافت را کند کند. این سیستم می تواند تورم و التهاب بافت را کاهش دهد و ترشح مواد التهابی را از بافت های آسیب دیده کاهش دهد که هر دو از عوامل مهم در ایجاد درد هستند.

بالا نگه داشتن اندام آسیب دیده می تواند میزان جریان خون به بافت ها را کاهش دهد و به کاهش درد کمک کند. بنابراین، هنگامی که بدن آسیب می بیند، بالا بردن و خنک کردن آن برای 48-72 ساعت اول می تواند التهاب و درد ناشی از ضربه را در ساعات بعدی کاهش دهد. می توانید هر ساعت به مدت 20 دقیقه ناحیه آسیب دیده را خنک کنید.

نحوه استفاده از سرما در درمان آسیب اندام

با هر کشش، پیچش، کشیدگی و خونریزی در عضلات و رباط ها، همیشه مقداری خونریزی در بافت وجود دارد. این خونریزی می تواند باعث تورم، درد و تاخیر در بهبود آسیب شود. از سرما هم در درمان فوری این آسیب ها و هم در دوران نقاهت می توان استفاده کرد.

تمام صدمات مربوط به پاسخ بدن به آن آسیب است و در بیشتر موارد این پاسخ به صورت التهاب بافت های ناحیه آسیب دیده ظاهر می شود. برای درمان هایی که همزمان با آسیب اولیه انجام می شود، هدف درمان کاهش پاسخ التهابی به آسیب است. ناشی از سرما است

خونریزی در بافت های آسیب دیده کاهش می یابد

التهاب در بافت رخ نمی دهد یا فروکش نمی کند

اسپاسم و درد عضلانی را کاهش دهید

با کاهش انتقال عصبی درد را کاهش می دهد

کاهش سفتی و خشکی در بافت های آسیب دیده

همچنین در مرحله بهبودی تبخال موثر است. در این مرحله سرما باعث کاهش التهاب و درد می شود و سپس حرکت بدن بهبود می یابد.

اگر در حین تمرینات کششی درد ایجاد شود، اعمال سرما می تواند درد را تسکین دهد و به بیمار این امکان را می دهد که این تمرینات را بهتر انجام دهد. برای خنک سازی باید از سطل یخ استفاده کرد.

چگونه یک کیسه یخ درست کنیم

ابتدا یخ را خرد کرده و تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. نیمی از نخود سبز را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا نخود فرنگی یخ زده شود، سپس از کیسه برای پوشاندن محل استفاده کنید. این کیف با قرار دادن روی بدن شکل می گیرد (مراجعه به وب سایت بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز).

کیسه های تجاری مخصوصی نیز وجود دارد که می توان آنها را برای مدتی در یخچال قرار داد تا خنک شود و سپس با قرار دادن روی بدنه از آنها استفاده کرد.

باید مراقب بود که هرگز ابزاری را که می خواهیم بافت را روی آن فریز کنیم، مستقیماً روی پوست قرار ندهیم. سرمای شدید می تواند باعث سرمازدگی و آسیب به پوست شود.

نحوه استفاده از کیسه یخ

ابتدا پوست را با لوسیون یا کرم یا مقداری روغن چرب می کنیم. اگر پوست تحریک شده یا خارش دارد، به جای استفاده از روغن، یک پوشش پلاستیکی روی زخم قرار دهید تا از خیس شدن آن جلوگیری شود.

سپس کیسه یخ را روی پوست قرار می دهیم. بعد از 5 دقیقه رنگ پوست را بررسی کنید. اگر پوست قرمز یا صورتی شد، کیسه را بردارید، در غیر این صورت بگذارید 5 تا 10 دقیقه دیگر روی پوست بماند.

بسته های یخ را می توان به مدت 20 تا 30 دقیقه در جای خود قرار داد، اما ماندن طولانی تر تاثیر کمی خواهد داشت. هنگام قرار دادن کیسه یخ روی بدن، اگر آن را در جای کوچکی فشار دهیم، تاثیر آن بیشتر می شود.

سال 1915

کمپرس یخ باید در 5-10 دقیقه اول پس از آسیب روی اندام گذاشته شود و به مدت 20-30 دقیقه در محل نگه داشته شود. برای 24-48 ساعت اول پس از آسیب، این کار را می توان هر 2-3 ساعت تکرار کرد.

هنگام استفاده از سرما و گرما مراقب باشید

در موارد زیر به سرما و گرما مسلط نباشید

روی پوستی که وضعیت خوبی ندارد

روی پوست های حساس

در اندام هایی با گردش خون ضعیف

در دیابت

زمانی که عفونت رخ می دهد.

اگر مشکلات قلبی دارید از کیسه یخ روی شانه چپ استفاده نکنید

کیسه یخ را در جلو یا کنار گردن قرار ندهید.

دکمه بازگشت به بالا