عمومی

ادبیات کرونا-تی تی آنلاین



Corona اصطلاحات جدیدی را در ادبیات سیاسی و اجتماعی وارد کرده است. به عنوان مثال ، ایستادن ، نشستن ، ایمنی چرا ، راهکارهای رفع بحران و غیره …

به گزارش تی تی آنلاین ، مهرداد خدیر دوران ایران وی نوشت: “چهارشنبه 10 آوریل 2016 ، رئیس جمهور ایران در مورد” مبارزات ایستاده “با کرونا صحبت کرد. او به مبارزه با بیماری در” فعالیت اقتصادی “اشاره می کند.” روحانی گفت: “موج دوم این کار از روز شنبه 13 آوریل آغاز می شود. “در گذشته ، این مبارزه در خانه نشسته بود ، اما اکنون این یک مبارزه در فعالیت های اقتصادی است.” “

تا وقتی که coronavirus گسترش یابد [و به تعبیر دوستانی که برابر نهادِ پارسی ساخته‌اند: «ویشِ تاجی»] تعادل بین نشستن در خانه و دعوا وجود ندارد. آنقدر که در ادبیات قرآنی ، “ماهاهدین” به معنای “قوانین” معنی می دهد ، این یعنی خانه های سرنشینان و غیر مبارزان. .

اکنون پس از 45 روز در خانه ماندن می توانیم خوشحال شویم که بدون اینکه بخوابیم ، تلاش کرده ایم ، اما از روز شنبه ، ما در آنجا نشسته ایم و جنگیده ایم.

کورونا آثار ادبی جدیدی را به ارمغان می آورد و برخی از مفاهیم را از مفاهیم منفی ترسیم می کند و به آنها معانی مثبت می دهد و بالعکس. به عنوان مثال ، ما دیگر بر مفهوم “فاصله” یا “تفکیک اجتماعی” و نه روی “فاصله” منفی تمرکز نمی کنیم.

اولین کلمه رها شده “انزوا” یا “کوارتت” است که در واقع “چیز متفرقه” عرفان ما است:

سوفی ، شراب خالص است

آلبانی در جام می ماند

یا اصطلاح “ایمنی گله” را در این مدت یاد گرفتیم. اما در عوض از “امنیت جمعی” استفاده شد. مصونیت گیاهی ساده به معنای این است که انسان ها گونه ای از حیوانات هستند و گل های انسان تا زمان روی کار آمدن موج بعدی به دنبال موج ایمن و قدرتمند بیماری یا مرگ بوده اند و کسی فرار نمی کند. البته این نظریه طرفداران و مخالفان خود را دارد و به نظر می رسد دولت تعلیق این مفهوم را باور دارد و ژاپن یکی از آنهاست ، ممکن است قیمت سنگینی بپردازد.

اصطلاح دیگر مبتنی بر ایمنی این گله “استراتژی کاهش” یا استراتژی کاهش خطر است. طبق این استراتژی ، در تاریخ زندگی بشر ، آنها به عنوان یک گونه در ارگانیسم ها به جای جداگانه ، بافته می شوند و بر اساس اصل بیولوژیکی «انتخاب طبیعی» ، بیماری ها می آیند و می روند که برخی از آنها توسط بخشی از جمعیت می توانند زنده بمانند. بدیهی است ، کسانی که معتقدند این نظریه می توانند نظرات خود را به وضوح بیان نکنند ، زیرا نقض دیدگاه انسان است و با خانواده و خانواده قربانیان همدردی می کند و این نوع مرگ دردناک را طبیعی جلوه می دهد ، بنابراین از “امنیت جمعی” استفاده می شود. کلمه البته ، برند گمراه کننده است و نمی تواند مفهوم را منتقل کند. مخالفان می گویند ، چرا با آن روبرو هستید؟ تئوری مرگ را بگویید! به عبارت دیگر ، برخی از افراد برای حفظ زندگی می میرند.

کلمه دیگری که این روزها می شنویم ، عناوین چند روزنامه است که به صورت الکترونیکی منتشر می شوند ، نه به صورت کاغذی و چاپی. زندگی و سلامتی مردم از اقتصاد (نان) مهمتر است. انتقاد ضمنی از رویکرد دولت به اقتصاد و معیشت و بیکاری کارگران موقت و خدماتی. اگر دستمزدها بسته شود ، تمام کارمندان دولت اعتبار خود را به حساب خود نمی گیرند. تعداد زیادی از افراد کار نیمه وقت یا خدماتی هستند و برای گرفتن نان به خانه مجبورند خانه را ترک کنند.

با این حال ، “جان و نان” را نیز می توان به آثار ادبی کورونا نسبت داد. البته به راحتی می توان امیدوار بود که همه در خانه باشند و نان بگیرند. در این مدت ، برخی از بستگان حتی نان را در خانه پختند. علاوه بر سرگرمی و نبات ، چیزی که هرگز در شهرهای بزرگ و زندگی مدرن دیده نشده است. اما نان تنها نان نیست. این در واقع پول است.

ما نان می گوییم زیرا باید با کلمه پول مقابله کنیم. به یاد می آورم در دهه 1980 ، زمانی که من برای مجله Fortune کار کردم ، نام این روزنامه کمی عجیب و بی سابقه بود ، به خصوص به این دلیل که توضیحات با پول منفی بود: پول کثیف است ، پول کثیف ، عشق است. پول و غیره اینها

حتی اکنون ، نان به معنای پول است. امیدوارم بتوانیم تا پایان Corona در خانه بمانیم. دولت بودجه سالانه به سازمانهای غیرمولد اختصاص داده شده را می پردازد ، اما می دانیم که این غیرممکن است و ما 25 دلار از نفت را تحت تأثیر قرار نخواهیم داد. تحریم ها خیس می شود.

ایستادن سخت به این معنی است که اگر در خانه بنشینید ، پول ندارید و باید خود را در بیرون رعایت کنید ، زیرا بدون پول و نان ، زندگی در خانه غیرممکن است!

ماکیاولی در شهریار گفت: “ممکن است مردم خونریزی کنند ، اما بزودی پدر و قاتل آن مرحوم زندگی او را می بخشند ، اما آنها در ازای پول چنین گذشته را نشان نداده اند.”

“مبارزه بنشینید ، مبارزه ایستاده ، ایمنی گله ، استراتژی امداد ، اقدامات سرکوبگرانه ، زندگی و نان و غیره همه اصطلاحاتی هستند که از coronavirus برای ورود به فرهنگ اجتماعی و ادبیات سیاسی ما استفاده می کنند ، پس چه خواهد شد؟”

انتهای پیام


کلیه محتوای این سایت توسط سامانه آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، فلذا مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه آنلاین تی تی آنلاین هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا