فرهنگ و هنر

از جوک‌های کرونایی تا پناه بردن به طنز

ابراهیم ره ، شوخی و شوخی با اتفاقات مختلف ، از نظر خلقت می گوید: اعتقاد بر این است که ما یاد گرفته ایم که از طریق شوخی و طنز الهام بگیریم.

این طنزپرداز در مصاحبه با ISNS با اشاره به زلزله اخیر در تهران ، در مورد لزوم نوشتن طنز برای کرونا و دشواری های نوشتن در این رابطه اظهار داشت: “برای من بسیار جالب و بی نظیر بود ؛ اولین زمین لرزه در کمتر از یک دقیقه من را لرزاند!” برای من شگفت آور است که اولین واکنش مردم قبل از پناه بردن ، شوخی کردن بود. فکر می کنم بخشی از داستان ، پاسخ دفاعی و روانی مردم است ، گویی چیزی منفی و بد باعث خنده آنها شده است. یک واکنش دفاعی طنز و طنز و انواع ژانرهای مسخره است. شاید بخشی از طنز این باشد که جامعه شناسان باید در مورد آن صحبت کنند. اما ما این عکس العمل را در مورد وقایع تکراری مشاهده می کنیم ، بنابراین احتمالاً این است.

وی افزود: “همچنین به کرونا در مورد اعداد شوخی زیادی گفته شد.” ما دو پاسخ در مورد تاج گرفتیم. یکی پاسخ پرسنل پزشکی ما است که در اوج فشار بود و وقتی که تاج شکار و پیک شد و آنها پیشروی مبارزه با تاج را انجام دادند ، چندین کلیپ رقص بیرون آمد و دیگری. این شوخی بود.

راه گفت: “مثل این است که یاد گرفتیم با شوخی ، خندیدن و رقصیدن خود را تشویق کنیم.” در آغاز مطالعه کورونا در ماه مارس ، من یک برنامه بیست قسمتی به نام “واکسن” را انجام دادم که در مرکز کورونا محور بود و در قالب کمدی و تلویزیون بود. در هر صورت ، کانال 2 که پخش کننده اثر بود ، آن را توصیفی توصیف کرد. در هنگام تهیه برنامه تلویزیونی و در تمام این سالها کار من چندان کند نبوده است ، آنها کار را خراب کرده اند. اما من به عنوان یک نویسنده ، برنامه نویس و کارگردان ، احساس کردم این وظیفه من است که در خانه نمانم مانند کادر پزشکی ، و کاری را که می توانم انجام دهم برای خوشحال کردن مردم انجام دهم. این در شرایطی بود که مردم هر از گاهی اخبار را دنبال می کردند و بار روانی داستان به خصوص با اخبار منفی در فضای مجازی سنگین بود. من می دانستم که این وظیفه من است که این کار را انجام دهم ، و متاسفم که کانال 2 از این تلاش و کوشش و وظیفه دانستن کار برای کمدی قدردانی نکرد و این کار را برای پخش کننده ویران کرد.

وی گفت: “علاوه بر این ، من فکر می کنم مردم احساس می کردند که به کمیک پناه می برند و خودشان را آسایش می دهند ، همچنین تعداد بیماران و خبرهای بد در مورد کشته ها”. اما چه تعداد خط قرمزها جشن گرفته می شوند و چه تعداد جشن گرفته می شوند با ورود به کار در فضای مجازی از بین می روند زیرا مدیریت و فلسفه درست و بزرگ نیست.

این طنزپرداز با اظهارنظر درباره سطحی بودن برخی از سکنه ها و تاریخ انقضاء آنها گفت: همان رسانه ها را باید از هر رسانه انتظار داشت. شما باید خط قرمز را از سریال های تلویزیونی و مرزهای تلویزیون ، مرزهای مجوز از سینما ، کار مطبوعات و انتظارات و چیزی که انتظار دارید از فضای مجازی داشته باشد ، برآورده کنید. مثل این است در ابتدا فکر می کردم اگر در فضای مجازی مدیریتی وجود داشته باشد ، کمدی بالغ تر می شود و استعدادها از این مکان بیرون می آیند ، اما بعد از مدتی تجربه ، مشخص شد که این مکان محدودیت هایی دارد و انتظارات باید یکسان باشد.

وی همچنین تأکید کرد: در فضای مجازی جوک ها شایع هستند و نمی توان آن را پنهان کرد ، اما در عین حال برخی از آنها اشکالات دارند و در حال حاضر هستند. می خواهم بگویم که این مکان مضرات زیادی دارد که همه ما می دانیم؛ به عنوان مثال ، برخی زشت هستند ، برخی زشت هستند ، برخی شیطان و برخی ضعیف هستند. اما این مزایای خود را نیز دارد که یکی از آنها در حال حاضر اتفاق می افتد. فضای مجازی بسیار متصل است. اگر انتظار داریم جوک ها اتفاق بیفتد ، مثلاً با کرونا در فضای مجازی ، همان “از کوزه موجود در او” ، پس به نفع ما نیست.

سرانجام ابراهیم رها اعلام کرد که کتابی راجع به کورونا خواهد نوشت و گفت: “من ابتدا با انتشارات چشمه صحبت کردم.” عنوان کتاب “عشق کرونا سن” است ، که مارکس “پیرمرد تخم مرغ قدیمی” را مسخره می کند اما فقط نام او را نشان می دهد. این کتاب در مورد ارتباطات اینترنتی است که در دوره Corona شکل گرفته است. در آن روزها همه تلفن ها در دسترس بودند و این نوع ارتباطات در این دوره محبوب تر شد. این رمان طنز است و امیدوارم که تمام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا