اجتماع و خانواده

جزییات واگذاری تاکسی ون های جدید تهران/تکلیف سند مالکیت ون های یک میلیاردی چه می‌شود؟

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و کنترل تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نحوه تحویل وانت های جدید در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

علی محتشمی پور در گفت و گو با تی تی آنلاین، وی در خصوص انتقال تاکسی های خالی که اخیرا کشف شد، گفت: اولین تاکسی هایی که اخیراً در سطح وسیعی از شهر تهران کشف شد، با طرح مشترک وزارت کشور و شهرداری ها برای نوسازی ناوگان خسته تولید شد. از ون های تاکسی

وی با بیان اینکه در ابتدای آبان ماه مکاتباتی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور صورت گرفت، گفت: در قالب پروژه ای مشترک با شرکت ایرانیان خودرو دیزل، یک دستگاه وانت توسط این شرکت با استفاده از منابع تولید شد. وزارت کشور و شهرداری ها ضریب 70 تا 30 درصد نوسازی شده است، ادامه داد: بنابراین 70 درصد منابع توسط وزارت کشور و 30 درصد توسط شهرداری ها تامین می شود که بلافاصله امور مالی را اعلام کرده اند. پس از این اطلاعیه و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در جلسات یک فوریتی و ارائه و تشریح اهداف به شهردار تهران، مقرر شد حمایت های لازم از سوی شهرداری به فوریت انجام شود که انجام شد و با توجه به موضوع اول عادت زنانه. 630 دستگاه وانت برای شهر تهران برگزار شد که تا پایان سال تامین و تحویل شد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: بنابراین از برنامه مالی که مطرح شد، تمام منابع در روایت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها آماده و واریز شد و امیدواریم که باشد. مابقی وانت ها در پایان سال تحویل و پس از قیمت اعلامی شرکت ایران خودرو دیزل بر اساس محاسبه 30 تا 70 درصدی خواهد بود اما تا پایان بهره برداری وانت در نام شهرداری تهران و این وانت باید با وانت های فرسوده فعال جایگزین شود که در حال حاضر در مسیرهای فعال هستند، طبق برنامه جامعه شهرداری و دهیاری منطقه، این وانت ها باید جایگزین تاکسی وانت های فرسوده ای شوند که در این مسیر فعال هستند. مسیرها

محتشمی پور با بیان اینکه به محض اعلام مدل تحویل وانت ها از سوی شهرداری ها و دهیاری های ساماندهی، مراحل تحویل وانت ها به رانندگان متقاضی انجام می شود، ادامه می دهد: مراقب باشید پرونده منتقل نشود. تا پایان دوره فعالیت انجام نمی شود و رانندگان باید تا پایان دوره که در اینجا از سوی سازمان شهرداری هایی که حداقل هفت سال در خطوط کار می کنند، منتظر بمانند و باید کار کنند. با وانت های نو در شبکه خطوط و پایانه های تهران.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران و سازمان CURA با بیان اینکه چرا مالکیت وانت ها به رانندگان واگذار نمی شود، تصریح کرد: تحویل سند تا پایان دوره خواهد بود و ما قبلا این مدل را تجربه کرده ایم. اتوبوس راندن و مطمئن شوند که همه منابع با ضمانت دولت و شهرداری و قیمت وانت های جدید یعنی بیش از یک میلیارد تومان و اگر خود راننده ها پرداخت کنند. تقریباً هیچ راننده ای نمی تواند این هزینه ها را تحمل کند. چرا که در نوسازی تاکسی های مسافری هم دیده ایم که رانندگان در زمانی که مبلغ نوسازی از مرز 20 میلیون می گذرد در تامین مالی دچار مشکل می شوند و حالا با قیمت یک میلیارد تومان اول و رانندگان چه می توان کرد. حداقل این کار قابل انجام است. ندارند، بنابراین این عرضه به صورت بسته ارائه می شود.

به گفته وی بخشی از این پول توسط تسهیلات قرض الحسنه و بخشی از سوی دولت تامین می شود و رانندگان باید هفت سال انتقال سند در خطوط فعال باشند اما فعال خواهند بود. مواظب باشید سازمان شهرداری ها هنوز مدل واگذاری را اعلام نکرده و منتظر اعلام هر مدل و تکمیل اعداد و پلاک های خالی هستیم و به محض انجام این دو کار بزرگ ج- توزیع نهایی تاکسی ها انجام خواهد شد.

برای پاسخ به این سوال که آیا رانندگان این لباس را دریافت کردند؟ وی با نمایش جلساتی با رانندگان و شرکت های تاکسیرانی گفت: وانت هایی که در تهران از رده خارج شده اند باید به مدت پنج سال از تردد خارج شوند و قابل تردد نیستند، بنابراین این وانت هیچ فایده ای برای راننده ندارد و فقط باعث ایجاد هزینه برای راننده می شود. اگر راننده تاکسی خود را برای مدت طولانی خراش دهد تا شغل جدیدی پیدا کند، به دست خواهد آمد و تنها تفاوت آن با سایر فرآیندهای تمدید مالکیت خودرو، خروج است. بیش از یک میلیارد به یک راننده تاکسی منسوخ که منابعش بیتل است از بودجه شهرداری و دولت تامین می شود و اگر قرار است به راننده جایزه بدهد باید خدمات ارائه کند. مردم را دریافت کند

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در توضیح بیشتر ادامه داد: در حال حاضر میزان اسکالپینگ استفاده شده در بالاترین سطح 72 میلیون است و اختلاف 72 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بسیار زیاد است. وسيع و اين نكته خاص كه به حاكم بيتالمال داده مي شود; امنیت داشته باشد و حداقل تضمین بدهد که طرف اول هفت سال به مردم خدمت کند، نه اینکه آن را به مدیر اول بدهیم و مالکیتش را به کارگردان ثابت کنیم، بلکه او شبکه را ترک کند و جذب کند. به خودش. وظایف سخت گیرانه تر و این حساسیتی که در خصوص عدم واگذاری حق مالکیت است فقط به این استان مربوط می شود، هرچند جلسات کارشناسی زیادی در این زمینه داشته ایم و اکنون همچنان منتظر ابلاغ سازمان شهرداری هستیم.

وی در خصوص تعداد وانت های فرسوده در پایتخت گفت: در حال حاضر بیش از 1400 وانت فرسوده در پایانه ها داریم که در پرونده های فنی قبلی و جلسات برگزار شده در صورت دریافت این مدل، وجود دارد. بازسازی وانت، وانت به آنها منتقل می شود.

به گزارش تی تی آنلاین، اواخر آبان ماه یک دستگاه وانت با سقف بلند از مقابل شهردار تهران کشف شد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا