اجتماع و خانواده

در طول زمستان چقدر ویتامین D نیاز داریم؟

با تابش نور خورشید در زمستان و سپری شدن زمان بیشتری در داخل خانه، نیاز به ویتامین D افزایش می یابد.

به گزارش تی تی آنلاین، افراد سالم و با پوست روشن می توانند در تابستان با قرار دادن صورت، دست ها و پاهای خود در معرض نور خورشید به مدت 5 تا 10 دقیقه چندین بار در هفته ویتامین D کافی دریافت کنند.

آفتاب در فصل زمستان اشعه UVB کافی را که برای سنتز ویتامین D ضروری است، ارائه نمی کند. اما این بدان معنا نیست که در ماه های سردتر نیاز به ویتامین D خود را تامین نکنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ استخوان های قوی و سالم مهم است. کمبود این ویتامین باعث نرمی، ضعیف شدن و شکننده شدن استخوان ها می شود. ویتامین D همچنین ممکن است در سایر جنبه‌های سلامتی از جمله التهاب، خطر بیماری خودایمنی، سلامت قلب و عملکرد شناختی نقش داشته باشد.

در مورد میزان ویتامین D که برای سلامتی باید در خون وجود داشته باشد، بحث های زیادی وجود دارد. با این حال، به طور کلی، برای حفظ استخوان های سالم و متابولیسم طبیعی کلسیم، افراد بین 1 تا 70 سال باید روزانه 600 IU (یا 15 میکروگرم) از این ویتامین را از غذا، مکمل ها یا هر دو دریافت کنند. حتی افراد بالای 70 سال نیز باید استاندارد بین المللی این ویتامین 800 (20 میکروگرم) را مصرف کنند.

با این حال، اگر در مورد کمبود ویتامین D نگران هستید، در معرض خطر پوکی استخوان هستید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد، با پزشک خود در مورد آزمایش سطح ویتامین D خود صحبت کنید.

به گفته Healthline، ویتامین D را بیشتر از مقدار توصیه شده توسط پزشک مصرف نکنید. ویتامین D بیش از حد می تواند در بدن انباشته شود و منجر به مسمومیت و علائمی مانند خستگی، ضعف، گیجی، استفراغ، کم آبی بدن، یبوست و درد شود.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا