اجتماع و خانواده

ضرورت آموزش مولفه‌های تربیتی از سن پیش از دبستان

وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به سنین پیش از دبستان به معنای عدم توجه به مدرسه یا جابه جایی کودکستان با مدرسه نیست بلکه توجه جدی به سنین پیش از دبستان است که اهمیت بسیاری دارد. تمرکز بر بازه سنی تولد تا دبستان و شکل‌گیری ویژگی‌های کار گروهی، نظم و موارد دیگر از سنین پایین در کودکان قطعا پایدارتر خواهد بود. یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفه‌های تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع می‌کند.

به گزارش تی تی آنلاین، رضامراد صحرایی در همایش هزار نفری مرشد خوانی و نرمش آغازین شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموزان و شهید نوجوان طغیانی، گفت: مسیر آینده کشور از مدرسه ها می‌گذرد و بذر پیشرفت و افتخار آینده کشور در مدرسه‌ها کاشته می شود و در همین راستا سند تحول بنیادین بر تربیت چندساحتی دانش آموزان تاکید دارد و تمرکز بر پیشرفت و تربیت همه جانبه فرزندان ایران اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در شش ساحت مورد تاکید سند تحول بنیادین، فرزندان این کشور باید در مدرسه تربیت شود و باید دانست که ساحتهای تعلیم و تربیت همه باهم و در هم تنیده باید باشند تا شاهد تربیت ایرانی اسلامی دانش آموزان باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شهید طغیانی، تصریج کرد: طرح شهید طغیانی یک طرح ملی است و همه ساحتهای تربیتی، از جمله توجه به تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی و موارد دیگر مورد تاکید در ورزش زورخانه‌ای در آن دیده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش منش پهلوانی، گفت: ابزارهای مورد استفاده در این ورزش هرکدام یک نمونه از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این طرح در یک کلام نمادی است از حضور سند در مدرسه است.

صحرایی با اشاره به اینکه اگر بدبنال ارائه یک نمونه از اجرای مدرسه‌ای سند تحول هستیم، اظهار کرد: اجرای مدرسه‌ای سند تحول بنیادین یعنی اجرای طرح شهید طغیانی با تاکید بر ورزش زورخانه‌ای است.

وی در ادامه افزود: نخستین دغدغه وزارت آموزش و پرورش شکل گیری ویژگی‌های تربیتی و هویتی در دانش آموزان است، چراکه امروز کشور به دانش آموزی نیاز دارد که رابطه خود با خدا، خلق و خود را بر اساس هویت دینی تعریف کند.

عضو کابینه دولت مردمی، در این همایش، گفت: امروز بدنبال تربیت فرزندانی ایثارگر، دست گیر، ماهر و مبتکر در تراز سند تحول بنیادین هستیم و باید این ویژگی‌ها را از سنین پایین آموزش داد، چراکه تمرکز بر بازه سنی تولد تا دبستان و شکل گیری ویژگی‌های کار گروهی، نظم و موارد دیگر از سنین پایین در کودکان قطعا پایدارتر خواهد بود.

وی با اشاره به تاسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک، تصریح کرد: فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک یک افتخار برای نظام تعلیم و تربیت کشور است تا با تقویت کودکستان ها و تمرکز بر سن تولد تا دبستان، زمان طلایی برای یادگیری ویژگی های خوب با محتوای آموزش و یادگیری مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این همایش، گفت: توجه به سنین پیش از دبستان به معنای عدم توجه به مدرسه یا جابه جایی کودکستان با مدرسه نیست بلکه توجه جدی به سنین پیش از دبستان است که اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به گسترش اجرای طرح شهید طغیانی، تصریح کرد: طرح شهید طغیانی که ابتکاری مطلوب در حوزه ورزش و آموزش فرهنگ پهلوانی بود، اکنون در مراکز استان ها در حال اجراست که بزودی در سراسر کشور نیز دنبال خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ صحرایی با تاکید بر توجه جدی به ورزش زورخانه‌ای، در پایان گفت: امیدواریم ورزش زورخانه‌ای که نمادی از فرهنگ و تمدن این کشور است، روز به روز مورد توجه جدی تر قرار گرفته و ارزش‌های مورد تاکید در این ورزش در جامعه فراگیر شود.

انتهای پیام

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا