مسئولان موظف هستند به نظرات و پیشنهادات اصناف توجه کنند

تی تی آنلاین/خوزستان استاندار خوزستان گفت: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آنها در مدیریت امور هستیم.

به گزارش تی تی آنلاین، علی‌اکبر حسینی محراب در آئین گرامیداشت روز ملی اصناف که امروز برگزار شد، اظهار کرد: دولت حامی و در کنار اصناف است و در جهت کمک به مردم این انسجام و همدلی لازم است.

وی افزود: ما این روزها که به مسائل استان، کشور و منطقه نگاه می‌کنیم عموم نگاه‌ها به کشور ایران است؛ مردمی که با انقلاب اسلامی شروع کردند و پشت سر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) حرکت کردند شایسته این هستند که الگوی ملت‌های منطقه در حوزه‌های گوناگون اجتماعی و اقتصادی از جمله در بخش بازار و بانکداری اسلامی باشند.

حسینی محراب بیان کرد: برای توریست‌هایی که وارد کشور می‌شوند اگر شفافیت در مورد قیمت کالاها و خدمات باشد بخش گردشگری تقویت می‌شود اما چندگانگی قیمت‌ها و بعضا کاذب بودن و غیرواقعی بودن قیمت‌ها موجب می‌شود به تدریج توریست‌هایی که به ایران سفر می‌کنند را از دست دهیم که این امر منجر به شکل گیری یک اقتصاد درونگرا می‌شود و اقتصاد درونگرا نیز هرگز نمی‌تواند رونق اقتصادی ایجاد کند. ما باید اقتصاد خود را با بازارهای کشورهای منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد.

سوداگری دلال‌ها و واسطه موجب اختلاف‌های قیمتی برای کالاها می شود

استاندار خوزستان ادامه داد: البته موانعی وجود دارد که اتاق‌های بازرگانی و اصناف باید با همفکری و تعامل با مسئولان این مشکلات را حل کرده و کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها و صنوف می‌توانند با اتحاد با یکدیگر موانع را شناسایی کنند و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهند. این کار موجب کمک به دولت برای ایجاد ثبات در بازار می‌شود و در راستای کاهش مشکلات معیشتی برای مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آن‌ها در مدیریت امور هستیم.

حسینی محراب گفت: یکی از آفت‌های بازار ما سوداگری دلال‌ها و واسطه‌هاست که موجب ایجاد اختلاف‌های قیمتی برای کالاها می‌شوند. احتکار نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که بعضا مشاهده می‌شود؛ البته عمده بازاریان شریف ما از این مسائل مبری هستند و امیدواریم چنین مشکلاتی با مشارکت اصناف عزیز در کنار نیروهای انتظامی و قضایی کاهش یابند.

به گزارش تی تی آنلاین بنابر اعلام استانداری خوزستان در پایان این مراسم از تعدادی از نمایندگان اصناف تقدیر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا