عمومی

معرفی انواع گیج فشار صنعتی

معرفی و معرفی انواع اندازه گیری فشار

با توجه به اهمیت بالای اندازه گیری فشار در سیستم های پالایشی و صنعتی، استفاده از ابزارهایی مانند فشار سنج و ترانسمیترهای فشار می تواند نقش مهمی در کنترل سیستم ایفا کند.

مانومتر یکی از رایج ترین دستگاه هایی است که برای نشان دادن مقادیر فشار در صنایع مختلف استفاده می شود. مانومترها مانومتر و مانومتر نیز نامیده می شوند و در دو نوع دستی و دیجیتال هستند.

گیج فشار با توجه به تکنولوژی های مختلفی ساخته می شوند که انتخاب هر کدام با توجه به نوع تکنولوژی و کارایی در نظر گرفته می شود. گیج های فشار از مواد مختلفی ساخته می شوند: فولاد ضد زنگ، مس، آلومینیوم و غیره.

اندازه گیری فشار چیست و چگونه کار می کند؟

مانومتر یا مانومتر وسیله ای ویژه برای اندازه گیری فشار است که می تواند در سیستم های لوله کشی یا مخزن مورد استفاده قرار گیرد و تغییرات فشار را در شرایط مختلف کنترل کند. در واقع، این ابزار مانند یک فشار سنج عمل می کند که تغییرات فشار اپراتور را در محیط به صورت حرکت دست روی صفحه یا داده های دیجیتالی روی نمایشگر نشان می دهد.

ساده ترین و قدیمی ترین روش اندازه گیری فشار استفاده از لوله بوردون است که در حال حاضر به عنوان پایه اصلی طراحی مانومتر استفاده می شود. این دستگاه از یک لوله انعطاف پذیر استفاده می کند که عبور مایع از آن حالت لوله و در نتیجه حرکت دست دستگاه را تغییر می دهد. سوزن در انتهای لوله قرار دارد و هنگامی که مایع پرفشار وارد لوله انعطاف پذیر می شود، لوله خم شده تمایل به جابجایی به سمت راست دارد و باعث می شود سوزن حرکت کند و فشار را نشان دهد.

به طور طبیعی امروزه سیستم های مختلفی برای اندازه گیری فشار تعریف شده است که در فشارسنج ها نیز استفاده می شود. بنابراین منطقی است که با مدل های مختلف این دستگاه ها که هر کدام روش خاص خود را دارند، برخورد کنیم. اما در پایان، این واقعیت وجود دارد که نتایج همه یکسان است و نتایج گزارش شده برای فشار و تغییر بسیار کوچک و کوچک است.

دستگاه اندازه گیری که از دستگاه یا دیافراگم لوله بوردون و گاهی اوقات یک عنصر مثانه برای تغییر حالت ماده تحت فشار و تغییر وضعیت جهان به دست کنترل شده با فشار روی صفحه استفاده می کند. فقط فشارهای مختلف مشتری را اندازه گیری می کند، حتی تا 1000 بار. یک برقکار اغلب فشار گاز یا آب را آزمایش می کند.

ترانسمیتر فشار چیست؟

فرستنده فشار وسیله ای است که برای دریافت، تبدیل و انتقال سیگنال های فشار در سیستم های انتقال سیال استفاده می شود. این دستگاه علاوه بر اندازه گیری فشار سیالات مختلف مانند هوا، آب، گاز و روغن، می تواند مقادیر صنعتی دیگری مانند جریان، سطح، چگالی، فشار و دما را اندازه گیری کند. یعنی در بیشتر موارد سیگنال ارائه شده توسط فرستنده به عنوان مبنایی برای اندازه گیری سایر خواص فیزیکی استفاده می شود.

انواع گیج فشار صنعتی

انواع گیج صنعتی کدامند؟ هر کدام چه کاربردی دارند و چه قیمتی دارند؟ اگر شما هم می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، حتما تا پایان صفحه با ما همراه باشید.

انواع گیج های اندازه گیری

گیج های فشار رایج ترین ابزار اندازه گیری فشار در صنایع مختلف هستند که برای محاسبه فشار مایعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع کاربرد؛ انواع مختلفی از فشار سنج ها بسته به سیال مورد استفاده و محیط و سایر عوامل موثر بر آن وجود دارد.

به عنوان مثال، گیج های فشار بر اساس تکنیک اندازه گیری فشار در مدل های زیر هستند:

فشار خشک

فشار سنج روغن

مانومتر لوله بوردون

گیج فشار دیافراگمی

مقیاس تفاوت را نشان می دهد

فشار سنج دیجیتال

انواع اندازه گیری فشار با توجه به نوع فشار

روش های مختلفی برای طبقه بندی اندازه گیری فشار خون وجود دارد. سنسورهای فشار می توانند بر اساس موارد زیر باشند:

محدوده اندازه گیری

دمای عملیاتی

نوع اندازه گیری فشار

انواع مانومتر از نظر تولید

گفتیم که روش های اندازه گیری فشار در مانومتر با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی همه آنها بر اساس اصول اولیه استفاده شده در لوله بوردن هستند و نتیجه اندازه گیری فشار آنها یکسان است. اما مکانیزم به کار رفته در آنها می تواند در استفاده از مانومترها در محیط های مختلف موثر باشد به همین دلیل به مدل های مختلفی از آنها برمی خوریم:

یک پیمتر جمع کنید

فشار سنج دیجیتال

تست فشار سنج

فشار سنج

گیج فشار دیفرانسیل

تست فشار منفی

فشار سنج خلاء

گیج فشار دیافراگمی

فشار سنج اکسیژن

دکمه بازگشت به بالا