نسبت فضا به دانش آموز در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری کم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نسبت فضا به دانش‌آموز در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری کم است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ایرج کریمی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: در هر فضای ساختمانی اعم از مسکونی آموزشی ورزشی بهداشتی و… بعد از مدتی نیاز به بازنگری مرمت نوسازی و حتی تخریب وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدارس نیز از این مورد مستثنی نیستند آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس بررسی ها را انجام می دهد و هر ساله بر اساس اعتبارات اختصاص یافته و اولویت اقدامات مربوط به بازسازی را انجام می دهد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: شناسایی مدارسی که نیاز به بازسازی دارد توسط نوسازی مدارس صورت می گیرد اما نیازها توسط آموزش و پرورش اعلام می شود.

کریمی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ پروژه در دست اقدام داریم که بر اساس نیاز به تازگی تعریف شده است.

وی یادآور شد: هر ساله مدارس بسیار زیادی تحت عنوان مدارس تعمیری بازسازی و مرمت می شود همچنین اصلاح سیستم های گرمایشی و فضاهای آموزشی رنگ آمیزی بهسازی و… نیز هر ساله انجام می شود و برای امسال هم بیش از ۷۰ مدرسه در حال استانداردسازی در زمینه سیستم های گرمایشی است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این استان در بحث بهسازی مدارس در کشور حائز مقام اول شده است.

کریمی با اشاره به کمبود مدارس اذعان داشت: در مناطقی مانند منظریه سردشت عشایری لردگان یا شهرستان خانمیرزا نسبت فضا به دانش آموز نسبت به میانگین کشوری کم تر است و برنامه ریزی هایی برای احداث مدارس در این مناطق صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۸ شور ای عالی آموزش و پرورش هر جایی که مجتمع مسکونی بالای ۲۰۰ واحدی احداث شود باید مدرسه ساخته شود اما برای منظریه این اتفاق هنوز رخ نداده و کم رنگ است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه های دولتی کفاف ساخت مدارس را نمی دهد از همین رو از خیرین برای ساخت این مدارس درخواست کمک داریم.

کریمی بیان داشت: همچنین اگر اعتبارات مربوط به مسئولیت های اجتماعی شرکت ها کارخانه ها کارگاه های تولیدی اعتبارات مربوط به توازن ارزش افزوده ورزشی ۳ درصد عوارض شهرداری ها و… به سمت مدرسه سازی هدایت شوند مشکلات در این زمینه کم تر خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا