حوادث

چرا خبر بد برایمان جذاب است؟

“خواندن اخبار بد به عنوان نیاز وسواسی به پاسخ در هنگام ترس توصیف می شود. ما از نظر بیولوژیکی به این تمایل داریم. در این گرایش روزنامه نگار تا حدی بازی می کند و مخاطب را به تیتر و جذب اخبار دعوت می کند؛ زیرا باعث ترس و ترس می شود. نیاز داشتن.

به گزارش تی تی آنلاین، صد و چهل و ششمین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با موارد «اخبار بد و اضطراب» و «روابط عمومی دانشگاهی» با سردبیری امیرعباس تقی پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شد. .

شماره جولای این مجله به بررسی یک مورد ویژه از «اخبار بد و اضطراب» می پردازد تا به چرایی جذابیت اخبار بد پاسخ دهد و در مورد دوم به تاریخچه و حضور «روابط عمومی دانشگاهیان» می پردازد.

خواندن اخبار بد نیاز وسواسی ما به پاسخ در هنگام ترس را توصیف می کند. ما از نظر بیولوژیکی مستعد این هستیم. روزنامه‌نگار تا حدودی در این گرایش بازی می‌کند و مخاطب را به تیتر و جذب اخبار دعوت می‌کند. زیرا ترس و ضرورت را برمی انگیزد. زیرا این حس وجود دارد که اگر اخبار جدید را بدانم، می‌توانم از خودم و خانواده‌ام بهتر محافظت کنم، اما به نظر می‌رسد در عصر جدید باید رفتارمان را تغییر دهیم. در غیر این صورت، اضطراب اخبار بد ما را نابود خواهد کرد. در مدیریت جدید نتایج تولید، به این موضوع پرداخته شده است که چرا اخبار بد جذاب هستند؟ چه تاثیرات روانی بر افراد دارد؟ آیا جهان آنقدر تیره و تار است که در اخبار می شنویم؟

در این مورد از اساتید ارتباطات و روزنامه نگاری محمدمهدی فرقانی، علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی و مجید رضائیان سوال شد که چرا اخبار بد شایسته است؟ با بیژن عبدالکریمی و صالح نجفی اخبار بد از منظر فلسفی بررسی شد و سهیل رحیمی و مصطفی سلیمانی به جنبه های روانی خبر بد پرداختند. زهرا اجاق، پژوهشگر ارتباطات و محسن محمودی از دیگر نویسندگان این پرونده هستند.

فضای «تحصیلات دانشگاهی» روابط عمومی نسبت به تأسیس «واحدهای روابط عمومی» در مؤسسات ایرانی کوتاه‌تر است و سرعت توسعه و توسعه آن بسیار کند است، اما در نهایت روابط عمومی به عنوان یک حرفه و تخصص از اهمیت بالایی برخوردار شده است. ایران. که در دانشگاه های خود دوره های کارشناسی ابتدا در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود. آرام آرام است؛ در روزهایی که آکادمی ها رونق ندارند. در ایران دانشگاه های زیادی وجود دارد. اما در افکار عمومی روابط دانشگاهی همچنان ضروری است. چون ما در روابط عمومی سنت نداریم و کاملا مصرف کننده هستیم. به همین منظور پرونده کارشناسی ارشد روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در آخرین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

حسینعلی افخمی، استاد روابط عمومی دانشگاه علامه و بنیانگذار مقطع کارشناسی ارشد در این رشته، از ضرورت تحصیلات آکادمیک و علیرضا عبداللهی نژاد، رضا صبری و منصور ساعی که هر سه پژوهشگر هستند، از کتابخوانان صحبت کردند. و دست اندرکاران ارتباطات و روابط عمومی در این مورد در این مورد صحبت کرده اند

صاحب امتیاز این ماهنامه موسسه مطبوعاتی حلقه نمونه، مدیر نویسنده: امیرعباس تقی پور، سردبیر: علی ورامینی، تحریریه شامل حسن نمک دوست تهرانی، مسعود شاه حسینی، محسن آزموده، آرمین هاشمی، صبا حیدرخانی، فرانک کلانتری و محسن محمودی، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقی پور، طراح جلد: جلیل نوربخش و گرافیک: نگار آشتیانی.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا