چرا سعید ابوطالب «شام ایرانی» را ساخت؟
سعید Autaleb که کارگردانی سریال «شام ایرانی» را در شبکه سینمای خانگی دارد ، درباره دلایل تمایل وی به ساختار تلویزیون ، به ویژه این سریال که توسط برخی کانال های ماهواره ای فارسی زبان و برخی دیگر از کارگردانان ایرانی تهیه شده است ، بحث می کند. گفت
این کارگردان در مورد حاشیه ها و دشواری های ساخت “شام ایرانی” و پخش سریال در دوره کرونا به تی تی آنلاین گفت. سعید آتولب همچنین سری جدید خود را که در ژانر جاسوسی ساخته شده است ، اعلام کرد ، این سریال در مرحله نویسندگی و 1 1999 1999 است. منتشر می شود
آتولاب که ساخت سریال های واقعیت را در ایران از سریال “سرزمین دانش” در تلویزیون آغاز کرد ، بارها و بارها میل خود را برای انجام نمایش های واقعیت شرح داد: “رئالیسم ژانرهای متفاوت و پرطرفدار در سراسر جهان است”. برنامه های واقع گرایانه در قالب های مختلفی مانند نمایش های تلویزیونی یا مسابقات تلویزیونی عظیم در خارج از استودیو ، نمایش های واقعیت خانوادگی ، نمایش های واقعیت های علمی ، اجتماعی یا سیاسی و غیره ارائه می شوند. حتی برخی از برنامه های دوربین مخفی وجود دارد که این روزها با ساخت های عظیم در کشورهای بزرگ و گاه یکی ساخته می شوند. همچنین یک پیام مهم اجتماعی ، نوعی رئالیسم را منتقل می کند. اگرچه در کشور ما اغلب به دلیل دشواری کار و ظرافت های لازم برای گران کردن آن ، تعداد کمی از برنامه ریزان داخلی وارد ساخت برنامه های واقع گرایانه می شوند و البته یکی از دلایل عدم آگاهی از این ژانر و کلاس و کارگاه آموزشی برای آن نیست. این سازماندهی نشده است ، و مقالات و متون موجود تحت ترجمه و تحت مطالعه قرار نمی گیرند.
وی گفت: “واقع گرایی گزارش مستندی ، اخبار یا گزارش های تلویزیونی نیست.” رئالیسم بازسازی مستند یا مستند نیست. “این در مورد ساخت فیلم با افراد غیر بازیگر نیست. این ژانر متفاوتی است که قوانین و تعاریف خاص خود را دارد و در صورت پیروی از قوانین ، برنامه های خنده دار ایجاد می شود که اکنون برنده تلویزیون های بزرگ جهان شده است. اولین اصل واقع گرایی یک برنامه منسجم و خلاقانه است. وجود در روند ساخت آن با تمام امکانات ممکن است ، یعنی داستانی مانند فیلم بلند آن آن است، و به عنوان یک مستند، کارگردان سعی میکند به تداخل با توسعه داستان نیست این حرکت؛ رویدادی که فرض کنیم که تمام یا حداقل یک طرح برای رسیدگی کند.
آتولاب با تشریح ماهیت نمایش واقعیت گفت: شنونده هرگز نباید در هنگام کارگردانی یک جهت دقیق و دقیق در یک نمایش واقعیت ، حضور کارگردان را احساس کند ؛ انجام چنین کاری بسیار دشوار است. ما در زندگی واقعی ، با افراد عادی و یا با حضور هنرمندان حرفه ای در سینما و تلویزیون ، چیزی به نام تمرینات ، متون آماده ، متزنین و غیره نداریم. همه چیز واقعاً در یک لحظه اتفاق می افتد و کارگردان تمام امکانات را پیش بینی کرده است. دکوپاژ موبایل و یکبار مصرف است. در واقع این بازیگران ، افراد غیر بازیگر یا مضامین هستند که موضوع را به جلو سوق می دهند و کارگردان داستان ساخته شده را در این ساعت ادامه می دهد ، یعنی کارگردان واقعه ای را تغییر می دهد که فقط قبل و بعد از فیلم حدس زده است. هنگامی که او دستور می دهد دوربین ضبط کند ، در واقع فیلم را به عنوان یک پیش تنظیم در ذهن خود می بیند. به تمام این دلایل ، تحقق کار دشوار است و به عوامل خاص خود نیاز دارد ، از برنامه نویسان گرفته تا فیلمبردار ، تا تیم مدیران ، ویراستاران و غیره.
ابوطالب یادآور می شود: “من با مسابقه” سرزمین دانش “ساخت برنامه های واقعیت را از طریق تلویزیون شروع کردم و ما ابتدا این ساختار را به عنوان یک مسابقه مستند نامگذاری کردیم زیرا پیش نمایش نداشت. بعداً البته سریال های دیگری با نام مسابقه مستند نیز ساخته شد که موفقیت کمتری داشتند.” بودند
وی در پاسخ به اینکه چقدر از بازیگران بازیگری که برای نمایش واقعیتش انتخاب کرده است راضی است ، کارگردانان و تهیه کنندگان در انتخاب بازیگران نمایش های واقعیت با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ وی در پاسخ گفت: انتخاب یک بازیگر برای حضور در واقع مشکلات مختلفی را نشان می دهد که مشابه رقابت میدانی است مانند رپلی ، غواصی ، دوچرخه ، اتومبیل سواری برای پارا ، چتربازی و مسابقه نوع رالی ایران ؛ یعنی باید بازیگری را انتخاب کنید که توانایی و تمایل داشته باشد. و به این موارد علاقه مند باشید. واقعی که شما به یک مکان خارجی مانند “شام ایرانی” احتیاج ندارید. در رابطه با طائو ، ما این محدودیت ها را نداریم ، اما با شرکت های دیگر در ارتباط هستیم.
آتلیه با توضیح اینکه برخی از بازیگران نمی خواهند در نمایش های واقعیت شرکت کنند ، دلیل این امر را توضیح داد: در واقع بازیگر نقش بازی نمی کند ، متن را به خاطر نمی آورد و خودش است. او باید بتواند در این زمان بدون تمرین آنچه در نمایشنامه ای به نام Improvisation داریم ارتباط برقرار کرده و عمل کنیم ، بنابراین برای برخی از بازیگران کمی دشوار است و آنها ترجیح می دهند خود را در آن موقعیت قرار ندهند. به عبارت دیگر ، آنها فکر می کنند این یک مشکل بزرگ است و قطعاً آن را سخت تر از برنامه می کند ، برای مثال ، خانم مرضانه گلچین ، که بعد از کار در “شام ایرانی” نبود ، فکر نمی کرد این انرژی از او گرفته شود. آنها آن را گرفتند و این سخت تر از آن بود ، در حالی که احساس راحت تر از برنامه بود.
این کارگردان با اشاره به تفاوت عملکردهای نمایشی مانند “شام ایرانی” و نمایش های واقعیت ، گفت: “در بازیگری ، بازیگر دارای درس است ، به خاطر می آورد ، درس را دوباره می خواند و برنامه و دنباله مربوط به برنامه درسی و گفته کارگردان را تکرار می کند.” این در مورد اینکه آیا دکوپاژ یا مزانزینی خوب است یا نه ، و کمتر به بازیگر بازیگر مربوط می شود ، زیرا وقتی بازیگر انتخاب و دوباره تمرین می شود ، در واقع کارگردان منتظر بازیگر بازیگر است. اما در مورد واقع گرایی ، چون تمرین و درس وجود ندارد ، همه فشارها و دشواری ها بر روی بازیگر است. یعنی او باید بتواند از یک سو احساسات خود را به مخاطب منتقل کند و مراقب باشد از طرف دیگر چقدر مزانسان و دکوپاژ را بداند. این اتفاق می افتد زیرا بقیه هنرمندان از عملکرد ما بی اطلاع هستند ، بنابراین عملی بودن کار سختی است و من به هنرمندان حق می دهم. انتخاب بازیگر برای هر نمایش واقعیت بسیار طولانی است. بیشتر مواقعی که ما صرف کارهای قبل از ساخت و ساز می شویم ، ما با هنرمندان صحبت می کنیم و آنها را انتخاب می کنیم.
Atleleb در پاسخ به این سؤالات ، هدف از تهیه «شام ایرانی» چیست؟ واکنش گروه های زن و مرد چه بود و تولید این مجموعه در مورد کرونا چطور بود؟ وی گفت: “شام فارسی” اولین پیشنهاد شرکت هنری برای من است و دو یا سه مدیر دیگر آن را برای این موسسه انجام داده اند. در ابتدا آقای بیرنگ و آقای سیهت و یک دوست دیگر در جلسات بعدی این کار را کردند ، اما وقتی زمان آن فرا رسید ، آنها آن را به ما پیشنهاد دادند و ما قبول کردیم. در آن زمان موضوع Corona مورد بحث قرار نگرفت ، اما ما شروع به کار در موقعیت های دشوار مانند شهادت سردار سلیمانی و سپس سقوط هواپیما کردیم. آنها نیامدند و با شرایط ایجاد شده ، کار کمی کند شد. پروازهای خارجی مسدود شده بود و ما نتوانستیم به برخی کشورها سفر کنیم. قرار بود بازیگران روسیه و هند برای حضور در “شام ایرانی” حضور یابند ، اما تاریخ پرواز مسدود شده است. اما نکته بد دیگر این است که در فصلی که قرار بود در هر فصل بازیگران خارجی بگیریم ، در فصل اول بازیگرانی از ترکیه ، آذربایجان و لبنان حضور داشتند اما قرار بود بازیگرانی از ارمنستان و روسیه باشند و ما توافق و برنامه داشتیم. این اتفاق افتاد ، اما متأسفانه چنین نشد. ما همچنین با مسدود کردن پروازها اوضاع را حل کردیم ، اما مسئله Corona به وجود آمد و هنرمندان خارجی از مسئله Corona عقب ماندند. ما با دیگر بازیگران گفتگو داشتیم اما راه ها کاملاً بسته بود و ما مجبور شدیم بازیگران ایرانی را جایگزین بازیگران خارجی کنیم تا بتوانیم برنامه های خود را ضبط کنیم. ما نمایش دیگری را ضبط کردیم ، اما اوضاع کرونا به گونه ای بود که خانه سینما به همه گروه های برنامه نویسی گفت که دست از کار برای سلامتی کنند و فصل پنجم تعطیل شد. اکنون منتظر هستیم تا اوضاع بهتر شود تا بتوانیم رکورد خود را ادامه دهیم. .
کارگردان “شام ایرانی” اظهار داشت: خوب این است که از آنجا که 1 17 قسمت تولید کردیم ، زمان بیشتری را برای تقویت تیم ویرایش گرفتیم و دوستان ما روز و شب برای پخش این قسمت کار کردند.
در پاسخ به نیاز جابز به ایجاد یک سری جاسوسی چه اتفاقی برای این سریال می افتد؟ آیا این سریال تحت تأثیر همان واقعیت ها قرار خواهد گرفت؟ وی گفت: این سریال در حال حاضر در مرحله نویسندگی است و توسط یک سرمایه گذار خصوصی که یکی از تهیه کنندگان فیلم است ، پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: “نوشتن این سریال تا اواسط تابستان ادامه خواهد یافت و ساخت یکبار زمان صدور پروانه تولید طول می کشد ، زیرا هر دو داستان پیچیده و پر از شخصیت کار هستند. امیدواریم که بتوانیم آن را نامگذاری کنیم.” من نمی توانم ، کلید را وارد کنید.
انتهای پیام