چه ارز دیجیتالی بخریم که سود کنیم

بهترین ارز دیجیتال برای خرید در 2023

  • بیت کوین (BTC) – به‌طورکلی بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری در سال 2023
  • اتریوم (ETH) – امیدوارکننده‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر
  • اِیپ کوین (APE) – بهترین ارز دیجیتال متمرکز بر NFT برای خرید
  • سولانا (SOL) – بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت
  • آوالانچ (AVAX)
  • بایننس کوین (BNB) – سریع‌ترین رشد ارز دیجیتال برای خرید در سال 2023
  • کازماس (ATOM)
  • فایل کوین (FIL)
  • کاردانو (Ada) – ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر
  • پالیگان (MATIC) – توکن مقیاس‌پذیر پیشرو با پتانسیل صعودی بالا

این 10 ارز دیجیتال گُل سرسبد بازار کنونی هستند

نوسانات طلا و دلار  تاثیر آن در بورس: تقریباً در تمام سال 2022، ارزهای دیجیتال یک نوع دارایی و نسخه بتا و جدیدتر از بازار سهام بوده است: وقتی سهام بالا رفت، ارزهای دیجیتال هم بالارفتند و بالعکس. متأسفانه، تا پایان مهر سهام افزایشی نداشته و سهم‌های S&P 500، داو جونز و نزدک همگی وارد مدارهای نزولی شده بودند.

در ابتدای آغاز سه‌ماهه چهارم، در سال 2022 سهام S&P 500 حدود 24.8 درصد کاهش داشت ، درحالی‌که سهام نزدک فناوری حدود 32.4 درصد کاهش به خود دید. بازارهای ارزهای دیجیتال هم در آن دوره افت حیرت‌انگیز 56.6 درصدی را تجربه کرد.

خبر خوب این است که در ماه مهر زمانی که بازار سهم 9.3 درصد سقوط کرد، دارایی‌های ارزهای دیجیتال نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری را از خود نشان دادند و تنها 3.1 درصد کاهش داشتند.

تاریخچه نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال مملو از نوسانات عجیب‌وغریب بوده و در حال حاضر هم افزایش بیشتر نرخ بهره تقریباً تضمین‌شده است. اما برای افراد ریسک‌پذیر، آبان ماه می‌تواند زمان خوبی برای گرفتن موقعیت جدید در حوزه ارزهای دیجیتال باشد.

 مناسب برای خرید و فروش تتر

در سایت صرافی آنلاین Nobitex

خرید و فروش آنی بیش از 100 کوین

در سایت صرافی آنلاین والکس

مشاهده صرافی‌های معتبر بیشتر : 10

در اینجا ده مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید آورده شده است:

بیت کوین (BTC)

وقتی صحبت از خرید ارز دیجیتال و استخرهای رمز ارز می‌شود، همه نگاه‌ها ناخودآگاه به سمت بیت کوین جلب می‌شود. بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال و دارای بیشترین ارزش بازار، قوی‌ترین سابقه و بهترین نام تجاری را در سیستم ارزهای دیجیتال دارد.

بیت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتاست، به این معنا که تمام تراکنش‌ها مستقیماً بین کاربران این شبکه بدون نیاز به واسطه‌ای برای اجازه یا تسهیل آن‌ها انجام می‌شود. به گفته سازنده این ارز، بیت کوین ایجادشده تا «پرداخت ‌های آنلاین مستقیماً ازیک‌طرف به‌طرف دیگر بدون دخالت یک موسسه مالی ارسال شوند». هرچند قبل از بیت کوین هم مدل‌های متفاوتی برای ارزهای الکترونیکی غیرمتمرکز ارائه‌شده بود، اما بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که به‌طور واقعی مورداستفاده قرارگرفته است.

به دلیل ساختار شبکه بیت کوین، افراد برای ایجاد حساب بیت کوین نیازی به ثبت مشخصات، طی کردن رویه‌های معمول برای افتتاح حساب و یا داشتن حداقل موجودی ندارند. هیچ‌کس مسئول بیت کوین نیست و این شبکه شامل هزاران نود در سراسر دنیا است که وظیفه تائید تراکنش‌ها و ایجاد بیت کوین‌های جدید را بر عهده‌دارند.

برخلاف سایر ارزهای دیجیتال موجود در این لیست، بیت کوین جز یک اکوسیستم بزرگ‌تر یا شبکه مالی غیرمتمرکز نیست. بهترین تصور در مورد بیت کوین همان طلای دیجیتال یا ارز جهانی جایگزین است و در حال حاضر 19.2 میلیون بیت کوین از 21 میلیون در گردش قرار دارد.

مانند هر ارز، ارزش آن برگرفته از باور است، اگرچه برخلاف تقویت دلار که توسط بانک‌های آمریکا صورت می‌گیرد، این ارز به‌هیچ‌عنوان قابل دست‌کاری نیست.

افزایش پذیرش بیت کوین، به‌ویژه به‌عنوان ابزاری برای تنوع بخشیدن به خزانه‌های شرکت‌ها، شاید این موضوع بزرگ‌ترین کاتالیزور در آینده این ارز دیجیتال باشد.

قیمت کنونی این ارز در حال حاضر حدوداً ششصد و سی میلیون تومان به ازای هر سکه است. پایین‌ترین قیمت این ارز طی 52 هفته اخیر حدوداً ششصد و سی میلیون تومان و بالاترین قیمت آن حدود دو میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است.

اتریوم (ETH)

تنها کوینی دیگری که می‌تواند در سطح رقابتی با بیت کوین باشد همین اتر است. این توکن جذاب و دوست داشتنی در فضای بومی بلاک چین اتریوم قرار دارد.

اکوسیستم اتریوم موردعلاقه کاربران و توسعه‌دهندگان بوده و به‌سرعت به‌عنوان پناهگاه اولیه و ایمن برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi مورداستفاده قرار گرفت.

اتریوم توسط ویتالیک بوترین ایجاد شد. او در اواخر سال ۲۰۱۳‌، ایده‌ خود را در یک وایت پیپر نوشت‌ و آن را برای چند نفر از دوستان خود ارسال کرد‌. با ارسال این ایده و جلب‌توجه چند نفر، حدود ۳۰ نفر برای گفت‌وگو در مورد مفهوم ایده ارسالی توسط ویتالیک بوترین با او تماس گرفتند.

برخلاف شبکه بیت کوین، اتریوم با صدور قراردادهای هوشمند و توکن های غیرقابل تعویض ابزارهای دنیای واقعی را در فضای بلاک چین به کاربران خود ارائه می‌دهد و به همین شکل صنایع چند میلیارد دلاری را یک‌شبه راه‌اندازی کرد. در فرهنگ عمومی، یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها به ارزهای دیجیتال، موضوع ناکارآمدی در مصرف انرژی است.

پلتفرم اتریوم نیز مانند بیت کوین، از تمام ویژگی‌های فناوری بلاک چین که در آن اجرا می‌شود بهره می‌برد. از سوی دیگر کل شبکه‌ اتریوم غیرمتمرکز بوده و احتمال وجود خرابی در این شبکه وجود نخواهد داشت، به همین خاطر همه‌ برنامه‌ها به‌طور دائم آنلاین بوده و هرگز خاموش نمی‌شوند. غیرمتمرکز بودن شبکه‌ اتریوم آن را در برابر حملات احتمالی هک و فعالیت‌های جعلی محافظت می‌کند.

اتریوم در شهریورماه امسال یک رویداد مورد انتظار به نام “ادغام” را تکمیل و طی آن سیستم اثبات کار را به اجماع اثبات سهام تبدیل کرد و مصرف انرژی مورد انتظار را تا بیش از 99 درصد کاهش داد. بزرگ‌ترین کوین غیر پایدار بعدی کمتر از یک‌سوم اندازه اِتِر و باارزش بازار بیش از 160 میلیارد دلار خواهد بود.

قیمت کنونی اِتِر در حال حاضر حدوداً چهل و چهار میلیون تومان است. این ارز طی 52 هفته اخیر پایین ترین قیمت آن سی و دو میلیون تومان و بالاترین قیمت آن صد و پنجاه‌وهشت میلیون تومان بوده است.

سولانا (SOL)

یکی دیگر از پایه‌های اصلی در فضای DeFi، سولانا بوده که یک بلاک چین شبیه به اتریوم است که اکوسیستمی قوی متشکل از کاربران و توسعه‌دهندگان دارد. از مزیت‌های سولانا نسبت به رقیبان خود می‌توان به کد نویسی آسان‌تر نسبت به اتریوم و همچنین ساختار کارمزد به‌شدت پایین آن اشاره کرد.

درحالی‌که اتریوم برنامه‌ای برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها دارد- که به کارمزد گاز اتریوم هم معروف است- سولانا از کارمزدهایی بهره می‌برد که در مقایسه با مالیات تراکنش سنگین اتریوم بسیار ارزان‌تر است.

بنابراین تا زمانی که اتریوم هزینه‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش ندهد، چیزی که حداقل تا سال 2023 امکان پیاده‌سازی آن وجود ندارد، سولانا همچنان از این مزیت خاص بهره می‌برد و به رقابت ادامه می‌دهد.

سولانا در حال حاضر با قیمت حدوداً یک میلیون و صد و بیست هزار تومان به ازای هر سکه به فروش می‌رسد. پایین ترین قیمت سولانا در 52 هفته اخیر هشتصد و پنجاه هزار تومان و بالاترین قیمت آن هشت میلیون پانصد هزار تومان بوده است.

اِیپ کوین (APE)

اِیپ کوین در مارس 2022 راه‌اندازی شد و یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتال موجود در لیست ما جز بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 بوده و یکی از دلایلی که ما آن را در این لیست قراردادیم قدرت انعطاف‌پذیری قیمت آن است.

ارز اِیپ کوین در بحبوحه بازار ارزهای دیجیتال با حالت عجیبی راه‌اندازی شد و عملکردی باورنکردنی‌ای از خود نشان داد و در بازه زمانی مشخصی به بالاترین قیمت خود یعنی 39 دلار رسید. بیشتر این پیشرفت را مدیون ارتباط نزدیک خود با پروژه‌های NFT معروف یعنی BAYC و MAYC است.

البته نباید از ارتباط این ارز و NFT های افراد مشهور و اینفلوئنسرهای این رمز ارز هم چشم‌پوشی کنیم زیرا آن‌ها نهایت تلاش خود را برای حفظ روند صعودی اِیپ کوین انجام داده‌اند.

ما همچنین این ارز را در لیست خود قراردادیم زیرا آینده‌ی بسیار امیدوارکننده‌ای برای آن متصور هستیم و اگر شما هم توجه اساسی به سطح توسعه در اکوسیستم اِیپ داشته باشید، قطعاً با ما هم‌نظر خواهید بود. برای شروع می‌توانیم به پروژه متاورس اِیپ کوین یعنی Otherside اشاره‌کنیم که هنوز قیمت‌گذاری مناسبی برای آن انجام‌نشده است.

همچنین توسعه‌دهندگان ارز اِیپ کوین قبلاً به راه‌اندازی احتمالی یکی شبکه اصلی برای این ارز اشاره‌کرده‌اند. انتظار می‌رود که این پیشرفت‌ها و محبوبیت گسترده ارز اِیپ کوین تأثیر فوق‌العاده‌ای بر قیمت آتی میم کوین داشته باشد. برای مثال، انتظار می‌رود که تا پایان دهه این ارز به بیش از 300 دلار برسد و احتمالاً سرمایه‌گذاری فعلی شما تا آن زمان حدود 10 هزار درصد افزایش داشته باشد.

آوالانچ (AVAX)

AVAX ارز اصلی بلاک چین آوالانچ بوده و این ادعا را دارد که سریع‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند در جهان است. هدف آوالانچ برای پلتفرم خود تبدیل‌شدن به چیزی شبیه به آمازون ارزهای دیجیتال است. AWS همان مخفف خدمات وب آمازون که بخشی از کمپانی آمازون است و بزرگ‌ترین شرکت فناوری فضای ابری در جهان است.

بسیاری از مؤسسات مالی و سازمان‌های بزرگ جهانی از آمازون و سرویس فضای ابری آن برای تقویت عملیان آنلاین خود استفاده می‌کنند. آوالانچ هم قصد دارد تا همین کار را برای سیستم بلاک چین انجام دهد و دورنمای هر نهاد تجاری یک بلاک چین را در ذهن خود ترسیم کرده است.

سرعت انجام تراکنش در ارز دیجیتال آوالانچ بسیار بالا است. به‌طوری‌که در حال حاضر این پلتفرم در هر ثانیه 4500 تراکنش را انجام می‌دهد. همچنین ارز آوالانچ از کل ابزارهای اتریوم استفاده کرده و علاوه بر آن از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

کارمزدهای تراکنش‌ها که به‌صورت ارز پرداخت می‌شوند به‌سرعت سوزانده خواهند شد. بر همین اساس در طول زمان شاهد کمیاب شدن این ارز و بالا رفتن قیمت آن خواهیم بود. درنهایت کارمزد معاملات این ارز به دلیل پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، بسیار اندک است.

ارز آوالانچ به‌طور منحصربه‌فرد برای ایجاد چنین دورنمایی از یک ویژگی نسبتاً جدید به نام زیر شبکه رونمایی کرده است. اگرچه ارزش بالای 5 میلیارد دلاری این شبکه در بازار سهام کاملاً چشمگیر نیست اما پروژه آوالانچ در بین 20 ارز دیجیتال برتر قرار دارد.

این ارز در حال حاضر با قیمت پانصد و شصت هزار تومان به ازای هر سکه به فروش می‌رسد. در 52 هفته اخیر پایین قیمت این ارز چهارصد و پنجاه و پنج هزار تومان و بالاترین قیمت آن چهار میلیون و هشتصد هزار تومان بوده است.

دکمه بازگشت به بالا