کسب و کار ویژه

کاربرد گیج فشار چیست؟

کاربرد گیج فشار چیست؟

با توجه به اهمیت اندازه گیری فشار در سیستم های صنعتی و پالایشگاهی، استفاده از ابزارهایی مانند فشار سنج و ترانسمیتر فشار می تواند نقش مهمی در کنترل سیستم ایفا کند. شرکت کرونه و شرکت ویکا دو شرکت مهم در این زمینه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از تجهیزات اندازه گیری آریا، این دستگاه ها فشار را به روش های مختلفی اندازه گیری می کنند و اتصال آنها به سیستم های پیشرفته باعث می شود تا بتوانیم سیستم خود را بهتر کنترل کنیم. بنابراین در برخی موارد اپراتور نیازی به حضور در محل اندازه گیری ندارد. از آنجایی که گیج فشار می تواند نقش مهم و گسترده ای داشته باشد، در ادامه به نحوه عملکرد آن ها می پردازیم و دو تا از معروف ترین تولید کنندگان گیج فشار در دنیا را معرفی می کنیم.

فشار پرس چیست و چگونه کار می کند؟

گیج فشار یا مانومتر وسیله ای ویژه برای اندازه گیری فشار است که می توان از آن در سیستم لوله کشی یا مخزن استفاده کرد و تغییرات فشار را در شرایط مختلف کنترل کرد. در واقع این دستگاه مانند یک فشارسنج عمل می کند که تغییر فشار در محیط را به صورت حرکات دست روی صفحه یا داده های دیجیتالی روی صفحه به اپراتور نشان می دهد.

ساده ترین و قدیمی ترین روش اندازه گیری فشار استفاده از لوله بوردون است که امروزه به عنوان پایه اصلی برای ساخت فشارسنج ها عمل می کند. در این دستگاه از شیلنگ انعطاف پذیر استفاده شده است. عبور مایع از آن باعث تغییر حالت شلنگ و همراه با آن حرکت دست دستگاه می شود. سوزن در انتهای لوله قرار دارد و هنگامی که مایع پرفشار وارد لوله انعطاف پذیر می شود، لوله منحنی تمایل به تغییر موقعیت به سمت راست دارد و باعث می شود سوزن حرکت کند و فشار را نشان دهد.

کاربرد گیج فشار چیست؟
کاربرد گیج فشار چیست؟

البته امروزه سیستم متفاوتی برای اندازه گیری فشار ساخته شده است که در فشارسنج ها نیز استفاده می شود. بنابراین طبیعی است که با مدل های مختلفی از این دستگاه روبرو شویم که هر کدام روش خاص خود را دارند; اما در نهایت این واقعیت وجود دارد که همه نتایج مشابه نتایج ثبت شده برای فشار و کوچکترین و کوچکترین تغییرات است.

انواع فشار سنج از نظر عملکرد

قبلاً گفتیم که روش های اندازه گیری فشار در سطوح فشار متفاوت است. اما به طور کلی همه آنها بر اساس اصول اولیه مورد استفاده در لوله های بوردن طراحی شده اند و نتایج اندازه گیری فشار آنها یکسان است. اما فرآیند به کار رفته در آنها می تواند در اعمال سطوح فشار در محیط های مختلف موثر باشد و به همین دلیل با نمونه های مختلفی از آنها مواجه هستیم:

فشار سنج دستی

مانومتر دیجیتال

· مانومتر تست

فشار سنج روغن

اندازه گیری فشار دیفرانسیل

گیج فشار منفی

فشار سنج خلاء

گیج فشار دیافراگمی

اندازه گیری فشار اکسیژن

در این زمان بستگی به شرایط سیستم و نحوه استفاده از ابزار دارد. یک یا چند مدل را می توان در فرآیند مورد استفاده قرار داد و به عنوان پایه ای برای اندازه گیری فشار عمل کرد. یکی از پرکاربردترین فشار سنج ها فشار سنج روغن است. برای اطلاع از قیمت گیج فشار روغن با شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید. اما در خرید گیج فشار حتما برند سازنده دستگاه را در نظر بگیرید 2 برند زیر امروزه در بازار بسیار محبوب هستند:

ویکا تسکین دهنده استرس است

شرکت ویکا یکی از معروف ترین و معروف ترین برندهای سازنده ابزار دقیق می باشد که به عنوان یک شرکت آلمانی سابقه طولانی در زمینه ساخت این ابزارها دارد. این شرکت بخشی از تولید خود را در لهستان انجام می دهد و تقلبی نیز در بازار وجود دارد. با این حال گیج فشار ویکا از نظر کیفیت و مواد به کار رفته در ساخت دستگاه یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار می باشد. برای خرید گیج فشار آنالوگ با شرکت ابزار اندازه گیری آریا تماس بگیرید.

در انتخاب گیج فشار ویکا، اولویت با عوامل مختلفی مانند سنسور و نوع سنسور و همچنین طراحی قسمت اتصال و صفحه نمایش روی دستگاه است. علاوه بر این، هر یک از این دستگاه ها برای محدوده فشار خاصی طراحی شده اند که بهترین نتایج را ارائه می دهند. محصولات ویکا از سنسورهای مکانیکی یا پرده‌های غشایی استفاده می‌کنند که جریان سیال را به حرکت مکانیکی یا تبدیل آن به داده‌های دیجیتال برای اندازه‌گیری فشار تبدیل می‌کنند.

روزمونتین پیمیتاری

شرکت Rosemont یک شرکت آمریکایی تولید کننده ابزار اندازه گیری در زمینه های مختلف دما، فشار و سطح می باشد که در سال 1956 تاسیس شد.این شرکت تولید کننده معروف ترین دستگاه ها در ایران و حتی جهان می باشد و محصولات آن دارای ویژگی های شگفت انگیزی می باشد. دقت بالا در اندازه گیری فشار جزئی و قابلیت استفاده در دمای بسیار بالا از ویژگی های مهم مانومتر روزمونت است.

دکمه بازگشت به بالا