عمومیکسب و کار ویژه

آیا مصرف ویپ های یکبار مصرف مضر است؟

با توجه به این که دنیای ویپینگ بسیار گسترش پیدا کرده است، دیگر کسی نیست که نداند ویپ چیست و چه کاربردی دارد. سیگار های معمولی باعث افزایش مشکلات تنفسی و سرطان می‌شوند. این سیگارها عفونت‌ های ریه را نیز به دنبال دارند. از این رو افراد به دنبال جایگزینی برای سیگار هستند و ویپ، همان جایگزینی است که خیلی‌ها در جستجوی آن هستند! قیمت پاد ووپو آرگاس پی وان انواع مختلفی دارند و ویپ و پاد یکبار مصرف یکی از آن‌ها است. این ویپ با سایر مدل‌ها تفاوت‌های زیادی دارد و مزایا و معایب زیای را نیز ایجاد می‌کند. در ادامه ضمن معرفی کامل ویپ یکبار مصرف، می‌خواهیم به تفاوت‌های آن با سایر سیگارها و معایب آن نیز بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی کلی با ویپ یکبار مصرف

در دنیای کنونی ما محصولات زیادی ارائه شده‌اند که هر کدام به نوعی می‌ توانند بهترین جایگزین سیگار باشند.

اما در این میان ویپ یکبار مصرف محبوب‌ ترین ویپ است.

شاید بپرسید چرا؟

این محصول قیمت مناسبی دارد و به سلامویجسم افراد آسیبی وارد نمی‌کند. چنین محصولاتی اگر چه با نام یکبار مصرف به فروش می‌رسند اما قابل شارژ هستند که می‌توانند چندین بار استفاده شوند.

جالب‌تر این است که شما می‌ توانید به تعمیر ویپ و پاد یکبار مصرف هم بپردازید!

اگر می‌ خواهید با مشخصات ظاهری این دستگاه آشنایی بیشتری پیدا کنید ، باید بگوییم که ویپ‌ های یکبار مصرف دستگاه‌ هایی مقرون به صرفه با ابعادی کوچک هستند که در جیب جا می‌شوند. در این دستگاه‌ ها مخازنی تعبیه شده‌ اند که مایعات را درون خود جای می‌دهند و سپس بخار تولید می‌کنند.‌

شما می‌ توانید انواع طعم‌های نیکوتین را با این دستگاه‌ ها امتحان کنید. تنظیمات این دستگاه آسان است و فعال سازی آن نیز چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. پس ویپ یکبار مصرف گزینه‌ای عالی برای ترک سیگار به شمار می‌آید.

نکته مهمی که باید در مورد این نوع از ویپ‌ها بدانید، این است که این دستگاه‌ها ظرفیت مشخصی دارند. برای مثال اگر روی آن‌ها نوشته باشد ۴۰۰۰ پاف، شما می‌توانید تا ۴۰۰۰ بار از این دستگاه کام بگیرید. پس یکبار مصرف بودن آن لزوما بدان معنا نیست که کاربر تنها یک بار می‌تواند از این محصول استفاده کند!

ویپ یکبار مصرف در مقایسه با مدل‌ های دیگر چه تفاوت‌ هایی دارد؟

ویپ یکبار مصرف با ویپ و پادهای معمولی که قابلیت شارژ شدن دارند و در دراز مدت مصرف می‌شوند، تفاوت‌ های زیادی دارند.

این تفاوت‌ها در قیمت، عملکرد و ساختار این محصولات مشهود هستند. در ادامه به شرح این تفاوت‌ ها پرداخته‌ ایم:

تفاوت قیمت پاد یکبار مصرف و پاد معمولی

یکی از تفاوت‌ های مهمی که بین پادهای یکبار مصرف و پاد سیستم‌ های معمولی وجود دارد در قیمت آن‌ ها است پادهای یکبار مصرف معمولاً  پایینی دارند و همین باعث شده است که خیلی از افراد آن‌ ها را به عنوان جایگزینی مناسب برای سیگار انتخاب کنند.

البته باید توجه داشت که پادهای یکبار مصرف همگی دارای عمر محدودی هستند و ممکن است پس از ۱ تا چند بار مصرف دیگر قابل استفاده نباشند.

سیگارهای الکترونیکی

امروزه پابه‌پای پیشرفت تکنولوژی، سیگارهای الکترونیکی نیز پیشرفت کرده‌اند و نسل‌های جدید این نوع سیگار با کارایی‌ بهتر روانه بازار شده‌اند. سیگارهای الکترونیکی نخستین را می‌توان حاصل تلاش کاربران برای ترک سیگار دانست که با طراحی مخزن‌هایی مشابه بدنه سیگار و سیستم‌های گرمادهنده، ابزارهایی با کارکرد شبه‌سیگار تولید کردند. رفته‌رفته این نمونه‌ها پیشرفت کردند و سیستم‌های ویپ امروزی را می‌توان بازمانده آن تلاش‌های نخستین دانست.

جویس یا لیکوئید

مراد از لیکوئید، جویس یا ای‌جویس، مایع به‌کاررفته در انواع سیگارهای الکترونیکی است که کیفیت و ویژگی آن باتوجه‌به مواد موجود در هر جویس تفاوت دارد. بر اساس استفاده از نیکوتین، جویس‌ها به دو دسته نیکوتین‌دار و بدون نیکوتین تقسیم می‌شوند. جویس‌ها طعم و عطرهای مختلفی دارند و بر پایه ترکیبی از روغن یا گلیسیرین گیاهی(VG) یا پروپیلن کلیکول (PG)، آب، اسانس‌های طعم‌دهنده مختلف مثل تنباکو و انواع میوه‌ و درصدی از نیکوتین تشکیل شده‌اند.

ویپ

نخستین نسل از سیگارهای الکترونیکی ویژه ترک سیگار هستند که با ساختاری کمابیش مشابه نمونه‌های اولیه، هنوز در میان کاربران رواج دارند. افراد سیگاری حرفه‌ای که تمایل به تجربه دود سنگین و علاقه به امتحان کویل‌های متفاوت دارند و حجم و اندازه دستگاه برایشان چندان اهمیت ندارد، اغلب ویپ را انتخاب می‌کنند.

کویل از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

کویل قطعه ای مصرفی در دستگاه ویپ است که از یک پنبه نسوز و یک سیم پیچ (المنت) ساخته شده است. این پنبه به طور مخصوصی توسط کمپانی ها ساخته میشود و با پنبه های معمولی متفاوت است. کار آن جذب کردن مایع جویس است و زمانی که شما فایر انجام میدهید، المنت پیچیده شده دور این پنبه داغ شده و مایع را تبدیل به بخار میکند.

اعداد و نشانه های حک شده روی کویل چیست؟

به طور معمول روی تمامی کویل های اورجینال یک عدد اهمی نوشته شده و یک عدد واتیج. این دو عدد بسیار مهم و کاربردی هستند.

تفاوت اهم در کویل ها

  • عدد اهم نشان دهنده مقاومت کویل است. برای مثال کویل 0.2OHM یا 0.4OHM یا 1OHM و…
  • عدد واتیج نشان دهنده بازه‌ای است که باید آن کویل داخلش استفاده شود. برای مثال 60-70 W یا 15-18 W یا 30-40 W و…

هر چقدر مقدار مقاومت در کویل کمتر میشود حجم بخار بیشتر و همینطور برعکس.

مقاومت های کویل ویپ

  • کویل های 0.6 – 0.4 – 0.2 برای مصرف جویس
  • کویل های 0.6 – 0.8 – 1 – 1.2 برای مصرف سالت نیکوتین
  • خود کویل 0.6 اهم یک نوع کویل بینابینی است که هم میتواند برای جویس و هم میتواند برای سالت نیکوتین مصرف شود.

کدام کویل برای دستگاه من مناسب است؟

اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که کویل خوب یا بد وجود ندارد. در واقع برای خرید کویل همین که شما از اورجینال بودن محصول مطمئن باشید کفایت میکند، در مرحله بعد باید سه موضوع را مدنظر بگیرید که

  1. دستگاه شما تا چه واتی قدرت دارد؟
  2. قصد مصرف سالت نیکوتین را دارید یا جویس؟
  3. دستگاه شما با کدام سری از کویل ها سازگار است؟

اگر دستگاه ویپ یا ویپ پاد تهیه کرده باشید قطعا واتیج دستگاه شما بالا است و حجم بخار برای شما اهمیت دارد. در نتیجه باید مایع جویس تهیه کنید و از کویل هایی که مخصوص دستگاه شما تولید شده است استفاده کنید. به طور استاندارد برندهای سازنده ویپ و پاد سیستم در دنیا، لوازم جانبی مربوطه به دستگاه ها که مهمترین آنها کویل و کارتریج است را هم تولید میکنند.

در نتیجه شما فقط مجاز هستید که از همان برندی که دستگاه تان را تهیه کرده اید، کویل خریداری کنید. برای مثال نمیتوان یک ویپ از برند لاست ویپ خرید کرد و بعد کویل ویپرسو را روی آن سوار کرد. در ادامه ما لینک هایی برای خرید کویل ویپ برایتان قرار میدهیم تا آسان تر به آنها دسترسی داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا