علم و سلامت

احتیاط های تغذیه‌ای برای مبتلایان به مشکلات کبدی

یک راه مهم و موثر برای کنترل آسیب هپاتیت در افراد مبتلا به هپاتیت، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل کبدی است.

به گزارش تی تی آنلاین، این رژیم باید شامل لبنیات بدون چربی یا غذاهای بدون چربی مانند مقادیر زیاد میوه و سبزیجات، منابع چربی خوب مانند مغزها و دانه ها، روغن زیتون، غلات کامل مانند جو، برنج قهوه ای، جو دوسر باشد. و کم چربی و پروتئین شامل سفیده تخم مرغ، مرغ، لوبیا و ماهی است.

افراد مبتلا به هپاتیت باید روزانه مخلوطی از کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، میوه و سبزیجات مصرف کنند. همچنین توجه به مصرف مایعات زیاد ضروری است. بنابراین نوشیدن حدود 10 لیوان آب در روز برای افراد مبتلا به هپاتیت بسیار مهم است.

افراد مبتلا به هپاتیت نیز باید بدانند که خوردن بیماری ها می تواند آسیب کبدی را تشدید کند.

خوردن مواد غذایی حاوی کالری، چربی و شکر به افزایش وزن کمک می کند. این منجر به افزایش وزن در تجمع چربی در کبد می شود. کبد چرب خطرات زیادی برای سلامتی دارد، از جمله زخم کبد و سیروز.

بنابراین افراد مبتلا به این بیماری باید از غذاهای حاوی چربی های سیر کننده مانند خامه، کره، گوشت چرب، سرخ کردنی ها و چربی لبنیات و شیرینی و شکر به عنوان نوشابه، کیک، شیرینی و پخته و آماده و آماده استفاده کنند. و از خوردن غذاهای شور پرهیز کنید.

غذاهای فرآوری شده نیز یکی از آن چیزهایی است که افراد مبتلا به هپاتیت باید جداگانه مصرف کنند.

به گزارش NDTV، از دیگر اقدامات احتیاطی که در این بیماران استفاده می شود می توان به شستن صحیح گوشت، سبزیجات و میوه ها و از بین بردن باقی مانده های مضر مواد غذایی اشاره کرد. شستن دست ها قبل و بعد از هر وعده غذایی نیز مهم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا