امروز جهان به وحدت نیازمند است/ایران نماد وحدت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امروز جهان به وحدت نیازمند است/ایران نماد وحدت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، امین حسین رحیمی پیش از ظهر شنبه در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب به میزبانی ارومیه اظهار کرد: ایران به شکلی ویژه و فاخر اقیانوسی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است که قرن‌ها به صورت مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وجود فرهنگ غنی ایران موجب ایجاد و استمرار وحدت بین اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف شده است.

وی با تاکید بر حفظ وحدت اسلامی در آذربایجان غربی بیان کرد: کمتر کشوری را می‌توان یافت که دارای چنین وحدتی باشد و در این زمینه باید گفت که آذربایجان‌غربی و ارومیه همان ایران کوچک، نمادی از وحدت اسلامی است که تمام اقوام و پیروان ادیان مختلف و مذاهب اسلامی را به صورت مسالمت‌آمیز در قلب خود جا داده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه با توجه به جنگ‌های روزافزون جهانی، امروز جهان به وحدت نیازمند است، افزود: وحدت اسلامی یعنی به طور مسالمت آمیز با توجه ویژه به اشتراکات کنار هم زندگی کنند و این به معنای تغییر مذهب میان شیعه و سنی نیست بلکه با حفظ اعتقادات خود در کنار هم زندگی کردن است.

نگاه جمهوری اسلامی رفع نگاه تبعیض‌آمیز از نقاط مرزی و ایجاد توازن است

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: با وجود همه مؤلفه‌های ناامنی در خارج مرزهای کشور، آذربایجان‌غربی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است.

محمد صادق معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزو معدود استان‌هایی است که از تکثر قومی برخوردار است و رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است، افزود: با توجه به سبقه تاریخی ادیان مختلف در ادوار مختلف در این منطقه با وحدت زندگی کردند امروز نیز شاهد همزیستی اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم استان در صلح و صفا در این نقطه از کشور زندگی می‌کنند و ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در مناسبت‌ها همواره نقش‌آفرین بودند، گفت: مردم بومی منطقه همگی از مرزها در مقابل گروه‌های تجزیه‌طلب و فتنه‌های آنها صیانت کردند.

معتمدیان با بیان اینکه آمار شهدای استان گویای آن است که همه اقوام، ادیان و مذاهب در ثبات منطقه اثر گذار بودند، افزود: این استان ۴ هزار شهید اهل سنت، ۱۲ هزار شهید بومی و ۲۴ هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی رفع نگاه تبعیض‌آمیز از نقاط مرزی و ایجاد توازن است، گفت: رویکرد دولت چهاردهم نیز تداوم این رویکرد است و در تلاشیم با استفاده از فرصت اقوام در جهت شکوفایی کشور و استان قدم برداریم.

استاندار با اشاره به بازگشایی پایانه تمرچین طی ۳ سال گذشته افزود: تمرچین به عنوان دروازه و کریدور فرهنگی از قفقاز تا عتبات باز شده است و اقلیت‌های مذهبی در این مرز به خادمی زائران مشغول بودند که این حرکت نمونه‌ای از همگرایی و وحدت و انسجام ادیان است.

دکمه بازگشت به بالا