علم و سلامت

انواع کم خونی و درمان‌های تغذیه‌ای آن

نایب رئیس انجمن فوتبال ایران با اشاره به انواع کم خونی و عوارض ناشی از آن ، نحوه درمان تغذیه صحیح و سالم وی.

در مصاحبه ای با تی تی آنلاین ، دکتر مجید حسن قمی وی گفت: “به شرطی که تعداد کم خونی مقدار گلبول های قرمز خون و هموگلوبین در خون باشد و در تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و سلولهای بدن کاهش یابد.”

کم خونی های تغذیه ای می گوید: “به اندازه کافی برای بیشترین عنصر خونساز ، مصرف کم خونی عناصر مغذی و مغذی برای کمبود کم خونی شامل آهن ، ویتامین B12 و اسید فولیک است.”

نارسایی کمبود آهن

کمبود آهن معمولاً با تأکید بر رشد عاطفی “کمبود آهن علت کم خونی تغذیه ای ، کودکان و زنان در سنین باروری است ، از این رو سلولهای کوچک خون باعث کاهش هموگلوبین می شوند”.

وی افزود ، “البته می توان Vulputate را به مصرف غذاهایی مانند صدف یا حیوانات موذی ، عدس ، سیب زمینی و تخمه آفتابگردان ، پوست برشته شده حمل کرد.”

کمبود آهن باعث می شود

این یک سوال از علل فقدان حسن قمی است که من بیشتر از همه آنها را آهن می کنم

مصرف ناکافی به دلیل رژیم غذایی نامناسب ، غذایی که کافی نیست ، از طریق آهن ، حتی آهن برای ارائه یک گزارش از حذف ، و تغذیه آن مانند برخی از شیرهای جوان است.

جذب آهن به دلیل اسهال ناکافی ، ترشح اسید معده به دلیل افزایش سن کاهش می یابد و اقدامات پزشکی (مانند بای پس و آستین) دارای تداخلات گوارشی یا دارویی و استفاده از داروهایی مانند کلستیرامین ، سایمتیدین ، ​​پانکراتین و رینیتیدین محبوب است.

آهن و افزایش نیاز به افزایش حجم خون در اوایل کودکی ، نوجوانی ، بارداری و شیردهی.

در زمانی که خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی ، بیماری پلی کیستیک تخمدان یا فیبروم وجود دارد ، اختلالات ناشی از جدا شدن وی یا خونریزی از بواسیر در بیماری های بدخیم و مجارستان است.

علائم کم خونی فقر آهن

در اینجا یک رنگ پوست و غشای مخاطی داخل زبان ، لب ها و پلک ها ، زایمان زودرس و سردرد ، سرگیجه ، خواب و گزگز دست و پا ، حالت تهوع و کم خونی شدید ، تهوع و کم خونی شدید ، ناخن مار (ناخن های قاشقی) توصیف می شود. برخی از علائم کم خونی را گزارش کرده اند.

آهن در منابع غذایی

به گفته این متخصص تغذیه ، جگر ، تخم مرغ ، ماهی ، غذا ، سبزیجات برگ سبز و سبز تیره مانند کود کرفس ، یا حیوانات موذی و حبوبات مانند عدس و ذرت خشک و لوبیا و میوه های خشک (برگ) از مهمترین هسته های زردآلو ، دانه های روغنی حمل شده است. .

برای افزایش جذب آهن ماده غذایی

اسید اسکوربیک (ویتامین 100) موجود در زغال سنگ ، فلفل ، ریواس ، انبه ، گلابی ، طالبی ، گل کلم ، سبزیجات ، آب پرتقال ، لیمو شیرین ، انگور ، لیمو ، سیب و آناناس است.

اسید مالیک و اسید تارتاریک همراه با هویج ، سیب زمینی ، چغندر ، کدو تنبل ، گوجه فرنگی ، کلم پیچ و شلغم.

محصولات سویا چاشنی Fermentum همانطور که به این شکل وجود دارد.

متخصص تغذیه ، بدن را به انجام بدن ستایش فولاد مشترک است

– از غذاهای غنی از آهن استفاده کنید

– برای جذب بهتر ویتامین 100 غذای حاوی آهن (مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، کلم ، گوجه فرنگی ، فلفل سبز ، لیمو ترش) استفاده می شود

قرمز در رژیم غذایی ماهی ، مرغ و بوقلمون غذاهای متنوعی بخورید.

از نوشیدن چای یا قهوه همراه یا بلافاصله بعد از غذا خوردن خودداری کنید.

در صورت وجود مشکلات گوارشی و یبوست با پزشک متخصص مشورت کنید.

– آموزش غلط و الگوهای غذایی (مانند مصرف مواد غیر غذایی مانند خاک ، یخ) ، که نشانه کم خونی فقر آهن است.

مشاوره با فرصتی برای مراجعه به پزشک ، متخصص تغذیه ، و اصلاح آن ، و جلوگیری از کم خونی.

خشکبار به عنوان توت خشک ، از کیک انجیر استفاده می کند ، که آهن اولیه است.

برای استفاده از دانه های جوانه زده (مانند ماش و جوانه گندم)

یا کم خونی یا کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B-12 ، مگالوبلاستیک

دکتر. حسن قمی کم خونی ناشی از کمبود B 12 را به دلیل ویتامین و نوع دیگری از کم خونی در نظر گرفت. این بیش از 95٪ موارد در یک نوع کم خونی به دلیل کمبود اسید فولیک ، ویتامین B ، 12 یا هر دو اتفاق می افتد. مگالوبلاستوز ناهنجاریهای مادرزادی در مواد ژنتیکی دلایل شایع شامل سنتز ، ناهنجاریهای ژنتیکی اکتسابی در ترکیب ماده و مگالوبلاستوز وابسته به دارو است.

این کم خونی ماکروسیتیک مگالوبلاستیک متداول ترین نوع کم خونی (گلبول های قرمز خون و گسترش شکل غیر طبیعی) است ، به این معنی که مقدار گلبول های قرمز و هموگلوبین کم است. این ماده قسمتهای سخت بدن هموگلوبین پروتئین حاوی اکسیژن را حمل می کند. کم خونی ناشی از کمبود فولات و ویتامین B12 ، ماکروسیتیک اغلب همانطور که شناخته شده است و گاهی کم خونی ناشی از کمبود ویتامین.

همچنین ، هنگامی که گلبول های قرمز خون کمتر از حد مورد نیاز هستند و حتی هموگلوبین کمتری دارند. ” سریعتر شکست ، به طور طبیعی می تواند باعث مشکلات عصبی شود ، اما همچنین باعث کمبود ویتامین B12 عوارض عصبی می شود ، زیرا این ویتامین ها در بدن به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می کنند.

متخصص تغذیه ، گفت: این نوع کم خونی به دلیل اختلالات مادرزادی متابولیسم (سیستم جذب و جذب مجدد) ، فولات (اسید فولیک) و ویتامین B12 ، ویتامین اضافه کننده اسید اسکوربیک است که سه مورد نیز وجود ندارد (ویتامین 100). E (توکوفرول) و B1 (تیامین) نیز می توانند کم خونی مگالوبلاستیک را مشغول کنند.

وی گفت: “اسید فولیک و ویتامین B 12 مکمل که می تواند در درمان این نوع کم خونی مثر باشد.” و سبز تیره ، سفید گوشتی ، صدف و جگر گرفته شده است.

با توضیح اینکه آنها از ویتامین B-12 استفاده کرده اند ، نمی تواند با دستان خود و پاها بی حسی ، حیرت و مشکلات مربوط به راه رفتن ، از دست دادن حافظه و مشکلات بینایی را ایجاد کند. در انتخاب نوع درمان ، باید توجه ویژه ای به عامل بیماری داشته باشد. اما مصرف 12 ویتامین B ضروری است.

کم خونی مخرب ،

12 ، یک متخصص تغذیه نتیجه گرفت که کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B نوع دیگری از کم خونی است و کم خونی مخرب یک واکنش علت خود ایمنی (واکنش سیستم دفاعی بدن در برابر سلول های خود) سلول های دیواره معده است.

گفته می شود ترشح معده و سایر سلولها از مواد درون سلولی عناصر است که امروزه برای جذب ویتامین B12 از غذا برای شما ضروری است. با توجه به تخریب دیواره معده و باعث بسیاری از این موارد ، عدم وجود بعضی اوقات در بیمارانی که ویتامین B12 دارند ، به صورت درون زا تولید می شود و اهمیت معده شما و در نتیجه ریختن آستین پایین برای از بین بردن دست می تواند مهمترین عامل تولید زخم معده در معده و اسیدیته باشد. با استفاده از تحریک کنندگان این دو در جذب آهن درگیر است ، پوسیدگی زودرس نیست.

پیام آخر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا