علم و سلامت

ایجاد بازار مشترک محصولات سلامت محور ایران و عراق

در دیدار با وزیر صنعت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عراق، زمانی که وی پیشنهاد ایجاد یک بازار مشترک برای محصولات بهداشتی سازمان یافته را داد، از ایجاد نمایشگاه مشترک محصولات متنوع از دو کشور خبر داد.

به گزارش تی تی آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی گفت: دو ملت باید با ایجاد بازار مشترک از یکدیگر کالا بخرند و این اقدام باید به یک واجب اخلاقی تبدیل شود.

وی افزود: ما باید منافع مشترکی را در هر دو طرف کشور داشته باشیم. بنابراین می توانیم از آن به عنوان وسیله ای برای تحول تحقیقات پزشکی و پزشکی در این زمینه استفاده کنیم.

وزیر بهداشت گفت: باید قوانین نامناسب را اصلاح کنیم و موانع توسعه همکاری ها را برطرف کنیم و روند وضع گمرکات و مجوزها را تسریع کنیم.

عین اللهی افزود: استفاده از هر یک از این محصولات باعث ایجاد تجربه و همچنین رشد تولید و موفقیت تجاری و سهم بازار بین دو کشور می شود.

وی با اشاره به آمادگی مردم و سازمان‌دهندگان دو کشور برای تبدیل کسب‌وکارهای خود به فعالیت‌های اجرایی، گفت: برای تبادل تجربیات، فناوری و فرصت‌ها، کارکنان نیازمند تدوین و اجرای یک استراتژی اجرایی قابل اعتماد هستند.

وی دوستی و برادری ایران و عراق را ماندگار دانست و گفت: هر دو ملت باید تلاش کنند روی پای خود بایستند. ایران سال‌هاست که تحریم کرده است و فشار بر تحریم‌ها در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

وزیر بهداشت کشورمان ضمن ترغیب سازمان صنعت، معدن و تجارت ایران به گسترش مراودات اقتصادی خود با عراق، گفت: وزارت بهداشت ایران نسبت به کیفیت این محصولات بسیار خواستار است، زیرا در حوزه پزشکی تاثیری ندارد. بنابراین از کیفیت هنر پزشکی و قوانین شرعی کوتاهی نمی کند.

عین اللهی افزود: اولویت عراق همکاری اقتصادی است و همانطور که با کوبایی ها تصمیم به تولید واکسن پاستوکوواچ گرفتیم، امکان پیوستن به عراق و ایران در سلامت وجود دارد.

ما تلاش می کنیم همکاری های صنعتی بهینه با ایران برقرار کنیم

وزیر صنعت عراق با بیان اینکه در این دیدار همچنین سفر مقامات عالی رتبه دو کشور به عنوان نشانه ای از تمایل به گسترش همکاری ها تکرار شد، افزود: ما نیازهای پزشکی را به سفارت ایران ارسال خواهیم کرد و این آغاز خواهد بود. “

وی افزود: وزارت صنایع عراق به روی کارشناسان باز است و برای برقراری روابط صنعتی بهینه با ایران به کار خود ادامه خواهد داد. دولت عراق برای یافتن متحدان خوب و باثبات تأسیس شد. کووید 19 به ما آموخت که مشکلات فردی را درک کرده و آنها را بپوشانیم.

وی افزود: ما خواهان تبادلات بین دو کشور برای تعمیق عرضه به نیروگاه های گازی عراق و ایران هستیم. همچنین یک مشکل رایج تامین آب وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به همکاری ایران و عراق در صنعت خودرو، غذا و سیمان گفت: شرکت های عراقی 10 درصد داروهای کشور و سایر داروهای کشور را وارداتی تولید می کنند، اما از نظر ما کیفیت و قیمت دارو عامل مهمی است.

بر اساس گزارش های رسمی وزارت بهداشت، وزیر صنعت عراق با اشاره به گردشگری پزشکی گفت: همکاری مشترک دو کشور در زمینه تولید دارو و تامین تجهیزات پزشکی می تواند پاسخگوی نیاز این کشور باشد. ما از توانمندی های ایران در زمینه علوم پزشکی و جراحی آگاه هستیم و بسیاری از بیماران ما برای درمان به ایران سفر می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا