بین المللکسب و کار ویژه

با بلندترین برج های مخابراتی جهان آشنا شوید

امروزه رونق بسیاری پیدا کرده است و یکی از این برج ها، انواع مخابراتی آنها هستند. برج های مخابراتی در سراسر دنیا طراحی و ساخته شده اند و یکی از کاربردهای آنها قابلیت پوشش‌ های رادیویی و تلویزیونی است. البته بلندترین برج مخابراتی جهان قطعا تک منظوره ساخته نشده است و اهداف دیگری مانند گردشگری، جذب توریست و ارائه امکانات فرهنگی و تفریحی نیز دارد. این برج ها سمبل شهرهای بزرگ نیز هستند. تیم تخصصی ما با تجربه و مهارت در زمینه تعمیر دکل مخابراتی ، به سرعت و با دقت عیب‌یابی انجام می‌دهد و تعمیرات لازم را اجرا می‌کند . علاوه بر این برج های مخابراتی  امکان گسترش و بهینه‌ سازی پوشش شبکه ‌ها، بهینه ‌سازی پوشش رادیو و تلویزیون و ایجاد زیرساخت مناسب را نیز فراهم می کنند. در ادامه این مقاله از با بلندترین برج مخابراتی جهان آشنا می شویم. پس با ما همراه شوید.

برج اسکای تری، بلندترین برج مخابراتی جهان

مهندسان ژاپنی به طراحی بلندترین برج جهان که  Skytree یا همان “درخت آسمان” نام دارد پرداخته اند. این آسمان خراش برای تکمیل شدن ۳ سال  و نیم زمان برده است و ارتفاع ۶۳۴ متری دارد و رکورد قبلی چینی ها به خاطر برج کانتون در گوانگجو را با ۳۴ متر بیشتر در نوردید و در جایگاه اول قرار گرفته است. برای آن که این برج در مقابل طوفان و بادهای سهمگین مقاوم باشد در داخل آن یک سازه ۳۷۵ متری با ۸ متر قطر قرار گرفته است که قسمت بالایی آن نیز به برج متصل نیست. این موضوع موجب می شود که در زمان وزش بادهای شدید، این دو قسمت در خلاف همدیگر تاب بخورند و باعث ثبات هرچه بیشتر برج شوند. در واقع  Skytree بلندترین “برج مخابراتی” جهان است و بلندترین برج جهان که مشخصه مخابراتی ندارد، برج الخلیفه در دبی بوده و ۸۲۸ متر ارتفاع دارد.

اسکای تری، دارای دو عرشه است که یکی در ارتفاع ۳۵۰ متری و دیگری در ارتفاع ۴۵۰ متری قرار دارد. این دو عرشه با چشم انداز پانوراما (وسیع) قرار دارند. در این ارتفاعات به راحتی  توکیو و فراتر از آن را می توان زیر نظر داشت. در طبقات اولیه این برج عظیم الجثه، یک مرکز تجاری هشت طبقه به همراه چند رستوران و یک آکواریوم قرار گرفته است. از مهم ترین ویژگی های بلندترین برج مخابراتی، می توان به مقاومت آن در برابر زلزله های شدید اشاره کرد. در مارس ۲۰۱۱ بعد از زلزله فاجعه بار شرق ژاپن درخت آسمان یک محک خوب بود و به دلیل این زلزله نوک برج اسکای تری ۴ تا ۶ متر تکان خورد. کارگران این برج نیز که در نوک برج کار می کردند به بدنه برج چسبیده و جان سالم به در بردند.

این موضوع نشان از مقاومت بالای این آسمان خراش در برابر بلایای طبیعی و به خصوص زلزله دارد. برج اسکای تری توکیو نه تنها جزو برج های مخابراتی جهان است بلکه بلندترین برج مخابراتی جهان نیز محسوب می شود. این برج یکی از جاذبه ها و نقاط شاخص در شهر توکیو ژاپن است که اگر کمی به ارتفاعات بالاتر در هر ساختمانی بروید می توانید آن را تماشا کنید. در افق شهر توکیو برج اسکای تری و کوه فوجی به علت خطای دید هم ارتفاع دیده می شوند که این موضوع خود، یکی از جذابیت های برج اسکای تری توکیو است. اگر به ژاپن سفر کردید می توانید با خواندن متن زیر راجع به بلندترین برج مخابراتی جهان و دومین برج و سازه نامتکی جهان آشنا شده و برای بازدید آن بروید.

بلندترین برج های مخابراتی جهان

چه به معماری و تکنولوژی های امروزه علاقه داشته باشید و چه اهل سفر و گردشگر باشید، در مورد بلندترین برج های مخابراتی جهان کنجکاو خواهید بود. در این مطلب از مجله الی گشت شما را با ۱۰ برج برتر دنیا که عنوان بلندترین برج های مخابراتی جهان را یدک می کشند، آشنا می نماییم. هر یک از این برج ها جدای از ارتفاع زیادی که دارند، خصوصیات منحصر به فرد و عناوین دیگری هم دارند که برای شما بیان شده است. در ضمن بلندترین برج های مخابراتی جهان را با بلندترین برج های دنیا اشتباه نگیرید. ارتفاع این برج، ۳۸۸ متر بوده و از استیل ساخته شده است. این برج در سال ۲۰۱۱ برای بازدید عموم گشایش یافت. در این برج مخابراتی یک رستوران با ظرفیت ۲۰۰ مهمان وجود دارد. یک سکوی مشاهده نیز دارد.

برج رادیو و تلویزیون سنترال، چین | Central Radio and TV Tower

ارتفاع این برج بتنی ۴۰۵ متر بوده که باز هم در کشور چین قرار دارد. ساخت آن در سال ۱۹۹۲ و در شهر پکن تمام شد. در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان برج سنترال نهمین رتبه را به خود اختصاص داده است. اجرای فونداسیون دکل نیاز به متخصصین ماهر و استفاده از مواد با کیفیت است تا ایمنی و پایداری دکل در طول زمان تضمین شود . ساخت این برج در سال ۱۹۸۷ شروع شد. در این برج و در ارتفاع ۲۳۸ متری آن، سکوی مشاهده و بازدیدی به همراه یک رستوران قرار دارد که نمای بی نظیر و زیبایی از شهر پکن را به نمایش می گذارد. طراحی و نورپردازی این سازه مدرن آن را جزو بناهای منحصر به فرد دنیا نموده است.

برج رادیو و تلویزیون تیانجین، چین | Tianjin Radio and Television Tower

کشور چین پر از برج های بلند است و می توان آن را اولین کشور در این زمینه دانست. در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان که در چین ساخته شده اند، برج رادیو و تلویزیون تیانجین رتبه هشتم را دارد. ارتفاع این برج ۴۱۵.۲ متر بوده و برجی ساخته شده از بتن در سال ۱۹۹۱ است. همچنین در میان بلندترین برج های دنیا نیز رتبه هشتم را دارد. در زمان ساخت این برج، مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیون دلار آمریکا هزینه شد. طراحی برج به گونه ای است که به هر حال، این برج دارای جنبه های زیبایی شناسی است که مدرنیته و سنت را در هماهنگی قابل توجه ای با هم، ترکیب می کند. مردم همیشه مجذوب رسیدن به آسمان و لمس آن هستند.

در حالی که بالی برای پرواز کردن نداریم، مطمئناً مهارت های هوشی و مغزی ما را به ساخت آسمان خراش های بلند و قدم زدن بر روی تراس های مرتفع تشویق می کند. این مطلب به معرفی 15 تا از زیباترین و خاص ترین برج های جهان پرداخته که در زمان ساخت آنها مردم آن کشور را شگفت زده کرده و امروز به عنوان نماد بزرگ ترین شهرهای جهان محسوب می شود. با ارتفاع 828 متر بزرگترین سازه ساخته شده توسط بشر به شمار می رود و نشانه هایی از آرزوی های آینده نگر دبی به عنوان مرکز ثروت دنیا را یدک می کشد. با وجود مراکز خرید و هتل های مغرورانه اش، با 158 طبقه بلندترین مسجد جهان هم نامیده می شود.

تراس های بازدید برج

برج اسکای تری توکیو را به راحتی به دلیل ارتفاع زیاد آن می توانید در توکیو تشخیص دهید. همچنین وجود دو تراس بازدید در آن، باعث متمایز شدن این برج از دیگر برج های مخابراتی دنیا شده است. در هنگام نصب دکل دوربین مداربسته ، از مواد مرغوب و مقاوم در برابر شرایط جوی استفاده می‌شود تا دوربین‌ها به نحو احسن در تمامی شرایط محیطی عمل کنند . در هر کدام از این تراس ها می توانید نمای سرتاسری و ۳۶۰ درجه ای از شهر توکیو را تماشا کنید. اولین تراس آن در ارتفاع ۳۵۰ متری و تراس بالایی آن در ارتفاع ۴۵۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. در نتیجه این دو سکوی بازدید را می توان جزو بلندترین سکوهای بازدید در جهان دانست. نام سکوی بازدید پایینی را سکوی تمبو (Tembo Deck) گذاشته اند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا