علم و سلامت

بهترین ادویه برای سلامتی کدام است؟

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی ادویه ها علاوه بر اینکه طعم خوبی به غذای شما می بخشند، فواید سلامتی مختلفی دارند، از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا قند خون متوسط.

بسیاری از افراد معمولا در ابتدای غذا از نمک برای مزه دار کردن آن استفاده می کنند، اما محققان ادویه های مفیدی را برای سلامت بدن معرفی کرده اند و توصیه می کنند نمک کمتری مصرف کنید.

فلفل تند
فلفل سرشار از ویتامین A است و نشان داده شده است که درد را کاهش می دهد، رادیکال های آزاد، کلسترول را کاهش می دهد، با احتقان شفاف مبارزه می کند و از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، همچنین با زخم معده مبارزه می کند و از آن جلوگیری می کند. کپسایسین، ترکیبی قدرتمند در فلفل قرمز، به سلامت قلب نیز کمک می کند.

پونه کوهی
یک قاشق چای خوری مرزنجوش خشک شده منبع عالی ویتامین K و فیبر است و غنی از اسفناج را می توان به راحتی در سه فنجان یافت. علاوه بر این، پونه کوهی یک عامل ضد باکتری شناخته شده برای کمک به مبارزه با عفونت است.

زردچوبه
زردچوبه علاوه بر افزودن رنگ، به دلیل فواید ضد التهابی آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد. کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که درد آرتریت را تسکین می دهد و به دیابت، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، فیبروز کیستیک و بیماری های خودایمنی مختلف مانند آرتریت روماتوئید کمک می کند. همچنین برای تسریع در بهبود زخم استفاده می شود.

دارچین
دارچین یکی از پر مصرف ترین ادویه هاست. مصرف این ادویه در افراد دیابتی می تواند از سطح قند خون در قابلمه جلوگیری کند و بوی دارچین باعث ایجاد حس آرامش می شود.

آلیوم
سیر خواص زیادی دارد، از جمله خواص ضد سرماخوردگی، التیام بخش قلب و ضد التهاب. مطالعات نشان داده اند که سیر از رگ های خونی شما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت می کند، بنابراین هر روز از این ماده غذایی استفاده کنید.

زنجبیل
زنجبیل در تسکین ناراحتی معده و حتی بیماری های زودهنگام موثر است که با کاهش درد نیز همراه است و مصرف آن در سفر با ماشین توصیه می شود.

کاکائو

اگرچه کاکائو واقعاً یک ادویه نیست، اما می‌تواند طعم بسیاری از غذاها را بچشد و طعم شیرینی به آن‌ها بدهد و مردم را بخنداند. مطالعات نشان داده است که فلاوانولای کاکائو باعث کاهش فشار خون و بهبود گردش خون می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا