علم و سلامتکسب و کار ویژه

بهترین درمان خط اخم عمیق

اگر احساس می کنید ابروهای درهم، چهره تان را نگران و استرس زا نشان می دهد، وقت آن رسیده به فکر رفع خط اخم باشید. این روزها با کمک درمان های غیرجراحی خط اخم خود را می توانید ب در عرض چشم بهم زدن برطرف کنید و ظاهر صورت را جوان تر و با طراوت نشان دهید.
خطوط اخم به دلیل انقباض دو ماهیچه به نام پروسروس و موجدار هنگام صحبت یا اخم کردن ایجاد می شود با افزایش سن، خطوط اخم می تواند به خطوط اخم عمیق تبدیل شود و هنگام اخم کردن بین ابروها و بینی ظاهر قابل مشاهده باشد.

بهترین روش برای از بین بردن خط اخم عمیق پیشانی چیست؟

بهترین روش برای رفع خط اخم به عمق چین و چروک بستگی دارد. اگر خط اخم خیلی عمیق نباشد، با لیزردرمانی می‌توان به‌مرور آن را برطرف کرد. معمولا برای درمان این مشکل بوتاکس تزریق می‌شود. بوتاکس به دلیل فلج کردن ماهیچه این ناحیه از عمیق‌تر شدن خط اخم در پیری جلوگیری می‌کند.

زمانی که خط اخم عمیق شده باشد و در حالت عادی هم ثابت باقی بماند، دیگر نمی‌توان با بوتاکس مشکل را برطرف کرد. در این شرایط احتمال دارد متخصص تزریق فیلر را پیشنهاد دهد.

چه چیزی موجب ایجاد خط اخم می شود؟

افزایش سن همیشه مهم ترین عامل ایجاد اخم بوده است، حتی زمانی که اخم نمی کنید ممکن است خطوط همچنان باقی بماند.

از آنجا که دو پروتئین به نام کلاژن و الاستین با افزایش سن کمتر تولید می شود پوست کم کم خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و مثل گذشته به سرعت به جای خود باز نمی گردد.
حضور خطوط بین ابروها به صورت عمیق هنگامی که هیچ حالتی روی صورت ایجاد نمی شود، ظاهر را خسته و افسرده نشان می دهد و باعث می شود همیشه ناراحت یا عصبانی به نظر برسید.

البته قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، جاذبه طبیعی، حرکات بیش از حد صورت و استعداد ژنتیکی نیز از عوامل دیگری هستند که موجب آشکار شدن خطوط اخم طبیعی می شود.

در ادامه بیشتر با این عوامل و اثرات آن آشنا می شوید تا قبل از آشنایی با بهترین راه درمان خط اخم آگاهی در این باره دست آورید:

1-افزایش سن

با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهید و مانند گذشته ظاهر نمی شود اما موارد دیگری نیز روی ایجاد خطوط اخم تاثیر گذار است که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است خیلی سریع با اثرات افزایش سن و پیری زودرس پوست مواجه شوید.

2-جنس پوست

نوع پوست شما انعطاف پذیری آن را مشخص می کند. برخی پوست ها به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا دیرتر دچار خطوط و چین و چروک می شود و حتی اشعه ماورا بنفش خورشید اثر گذاری کمتری روی آن دارد، اما برخی دیگر به دلیل نازک و مستعد بودن، زودتر با این موضوع مواجه می‌شوند.

3-نور خورشید

اشعه ماورا بنفش الاستین و کلاژن پوست را تجزیه می کند و باعث ایجاد خطوط روی پوست می شود. این فشار موضوع تنش زیادی در صورت ایجاد می کند و در صورت تکرار حالت های چهره خطوط عمیق رخ می دهد.

4-سیگار کشیدن

کشیدن سیگار باعث ایجاد خطوط اخم در اطراف دهان می شود و دود تنباکو به دلیل باریک کردن رگ های خونی در ایجاد چین و چروک اثر گذار است، زیرا میزان اکسیژن بافت پوستی را کاهش می دهد.

چگونه از شر خطوط  پیشانی خلاص شویم؟

چندین تکنیک غیرجراحی وجود دارد که به کاهش خطوط اخم کل صورت کمک می کند. اما تزریق بوتاکس پیشانی جز محبوب ترین هاست. تزریق سم بوتولونیوم به عنوان بهترین راه درمان خط اخم می تواند خطوط را با شل کردن عضلات صورت از بین ببرد و مانع تغییر عضلات ناخواسته در ناحیه اخم و دیگر قسمت‌های صورت شود.

جهت اطلاع از  کلیک نمایید.

سم بوتولونیوم یک پروتئین طبیعی است که برای اولین بار پزشکان آن را برای رفع بیماری‌هایی همچون میگرن پیشنهاد دادند. اما در حال حاضر به عنوان محبوب ترین و شناخته شده ترین راهکار غیر جراحی برای درمان خطوط اخم است.
اگر این سم توسط پزشکی مجرب تزریق شود به خوبی می تواند خطوط اخم را کاهش دهد و از ایجاد خطوط ناخواسته در بالای ابروها و بین آنها جلوگیری می کند.

اثربخشی این راهکار حدود ۵ الی ۷ روز طول می کشد، اما هنگام مشاهده نتیجه از ظاهر جوان تر صورت لذت می برید.

بهترین روش ها برای درمان خط اخم عمیق

تکنیک های متعددی برای حذف خطوط اخم عمیق صورت وجود دارد که قبل از آن متخصصان زیبایی صورت شما را ارزیابی می کنند و بهترین راهکار را پیشنهاد می‌دهند.

اگرچه تزریقی  بوتاکس محبوب ترین درمان برای رفع خطوط اخم و ابروها است، اما ممکن است نیاز به ترکیب با دیگر روش ها داشته باشد تا بهترین نتیجه را مشاهده کنید. در این قسمت به معرفی دیگر درمان های خط اخم می پردازیم:

1-پرکننده ها

خطوط صورت مخصوص ناحیه ابرو را می توان با کمک پر کننده های صورت هیالورونیک اسید صاف کرد و به راحتی به چین و چروک های خط اخم حجم بخشید. با ترکیب این راهکار و بوتاکس نتایج چشمگیر را مشاهده می کنید که صورت شما برای چند سال جوان خواهد شد.

2- لیفت ابرو بدون جراحی

امروزه درمان های جدید بدون جراحی برای سفت کردن پوست ارائه شده است که موجب بهبود ظاهر خطوط اخم عمیق می شود. لیفت ابرو بدون جراحی با اولتراپی یکی از بهترین درمان ها است که باعث تولید کلاژن طبیعی پوست می شود و می تواند روی کاهش خطوط اخم مؤثر باشد.

بعد از استفاده از این راهکار مشاهده می کنید که پوست شما ظاهری صاف تر دارند و چین و چروک های عمیق سفت شده اند. در صورت تکرار این راهکار بی شک نتایج موثرتری را مشاهده می کنید.

3- پی آر پی

یکی دیگر از روش های درمانی خط اخم، پی آر پی است. این راه به عنوان بهترین درمان خط اخم بر پای تزریق خون و پلاسمای غنی شده از پلاک طراحی شده که المان های اصلی برای رشد بهتر سلول های پوست را ارائه می دهد.

بعد از انجام این راهکار سلول های بدن برای تولید کلاژن فعال می شوند و چین و چروک های صورت و خطوط اخم کمتر به چشم می آید.

4- لیزر درمانی

بازسازی پوست با کمک لیزر درمانی نیز انجام می‌شود این راهکار همانند روش‌های قبلی موجب تحریک سلول ها برای تولید کلاژن خواهد شد قبل از شروع درمان متخصص از بی حس کننده های موضعی استفاده می کند و سپس لیزر را تحت ناحیه مورد نظر قرار می دهد حین درمان ممکن است کمی احساس سوزش و داغی پوست را تجربه کنید و بعد از چند روزه پوست متورم میشود که برای رفع این مشکل باید نکات مراقبتی را رعایت کنید

دکمه بازگشت به بالا