عمومیکسب و کار ویژه

تایمر آبیاری هوشمند

وظیفه اصلی و کلی تایمر آبیاری این است که به عنوان کمک و به عبارتی جایگزین انسان، رساندن آب لازم به گل ها، گیاهان، درختان و … است. در یک زمان معین

اگر تمام اجزای «سیستم آبیاری خودکار» و دستگاه های آبیاری هوشمند را یک گروه در نظر بگیریم. تایمر آبیاری مغز این مجموعه است.

در توسعه سیستم آبیاری هوشمند، تمامی برنامه ها و مقررات آبیاری با استفاده از ماشین حساب یا کنترل کننده آبیاری انجام می شود.

این دستگاه با توجه به زمان تعیین شده برای این کار و مدت زمان آبیاری، جریان آب را باز و بسته می کند و از خشک شدن گل ها و گیاهان شما جلوگیری می کند. و همچنین آبیاری زیاد که به گیاه آسیب می رساند، مثلاً خشکی.

همانطور که می دانید ریشه گل ها در خانه، جدا از آب کمیاب، برای تنفس از طریق ریشه، علاوه بر خاک و آبی که مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین می کند، به هوا نیز نیاز دارند.

این تنفس از طریق منافذ خاک که فضاهای باریک و “مویرگی” در خاک هستند امکان پذیر می شود. در صورت آبیاری بیش از حد و اشباع شدن این منافذ با آب، علاوه بر پوسیدگی ریشه و آسیب گیاه، تنفس گیاه نیز دچار مشکل می شود.

یک سیستم آبیاری خانه هوشمند ساده، ساده و ابتدایی از چند ابزار تشکیل شده است:

1- تایمر آبیاری

2 – لوله آبرسانی

3- قطره چکان ها (معمولاً قطره چکان های آبیاری قطره ای)

در این مقاله سعی شده تایمر کامل آبیاری، اجزای آن و نحوه عملکرد آن معرفی شود. در مطالب زیر سایر اجزای سیستم آبیاری اتوماتیک (بسته ها و اتصالات، قطره چکان، فوم، آبپاش، فیلتر آبیاری، ظروف کود، کنترلر، شیر برقی و …) معرفی خواهد شد.

قطعات تایمر آبیاری

تایمرهای آبیاری شامل یک کیت یا برد الکترونیکی (واقع در پشت تابلوی کنترل) برای زمان بندی آبیاری، یک محفظه باتری و یک شیر برقی است. کل مجموعه در یک جعبه پلاستیکی قرار گرفته است.

تایمرهای باکیفیت ساخت برندهای مطرح و شناخته شده جهانی ضد آب و مقاوم در برابر سرمای عمومی، گرما و نور خورشید هستند. (در پست های بعدی به معرفی برندهای معروف خارجی می پردازیم.) البته بهتر است تایمر را طوری نصب کنید که به طور مداوم در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد و با تایمر تماس پیدا نکند. تایمر باران یا سرمای مداوم.

اگرچه تایمرهای شرکت های معتبر (مانند شرکت ایتالیایی Rain) در برابر هر دو مقاوم هستند، اما می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

توصیه کلی برای انواع تایمرهای دیجیتال آبیاری محافظت در برابر یخ زدگی و استفاده از آب سرد و نه گرم است. علاوه بر این، استفاده از مایعات غیر از آب باعث تخریب یا خرابی تایمر می شود و به شدت هشدار داده شده است.

اتصال تایمر آبپاش

برای اتصال تایمر به شیر آب و راه اندازی آن نیازی به متخصص ندارید. با خواندن دفترچه راهنما می توانید از عهده این کار برآیید.

تایمر آبیاری از یک طرف (به نام ورودی) به یک منبع آب که معمولاً شیر آب است و از طرف دیگر (به نام زهکش) توسط لوله های آب به نازل ها (که معمولاً قطره چکان های آبیاری هستند) متصل می شود. ) و یا به نام «امتر» متصل هستند.

اتصال به لوله معمولاً با اتصالات رزوه ای ارائه شده به همراه ساعت انجام می شود. اگر کانکتور همراه ساعت نیست، کانکتور را با توجه به اندازه لوله ای که می خواهید به ساعت خود وصل کنید خریداری کنید. این گونه کانکتورها در اندازه ها و مواد مختلف با قیمت های پایین در بازار موجود می باشند.

اگر از تایمر در مکانی استفاده می شود که کیفیت آب پایین است، باید قبل از اتصال تایمر به شیر آب، یک فیلتر به ابتدای سیستم آبیاری هوشمند خود اضافه کنیم.

از نوار تفلون و حتی واشر در صورت لزوم برای اتصال تایمر به شیر آب استفاده کنید. رسوب در آب، به ویژه در دیوارهای خروجی شیر آب، و تغییرات دما می تواند منجر به نشت آب از اتصالات شود. بنابراین با وجود توصیه برخی از همکاران فروش و حتی نصاب دوستانی که استفاده از نوار تفلون یا واشر را غیر ضروری می دانند، با توجه به تجربیات گذشته، استفاده از این ابزارها را برای عملکرد بهتر تایمر خود توصیه می کنیم.

یکی از اهداف مهم زمان آبیاری جلوگیری از هدررفت آب است.

با آب بندی اتصال در حین انجام این کار، به زیبایی پروژه خود افزوده اید. همچنین توصیه می شود که خط آب را به خروجی تایمر خود وصل کنید و برای اطمینان از اتصال محکم، از یک گیره فلزی برای ثابت کردن خط آب به تایمر استفاده کنید.

زمانی که به منبع آب متصل می شود، تایمرهای آبیاری با باتری دارای اصول کلی زیر هستند:

ابتدا باتری ها را در جای خود قرار دهید، سپس آن را به پمپ وصل کنید در آن زمان کاربران و کنترل‌کننده‌هایی که در وب‌سایت «فضا» هستند، لینک‌ها و عملیات، دستورالعمل‌های اتصال و پیکربندی هر محصول به کاربران داده می‌شود و اساساً دسته‌های کاتالوگ هر دو محترم می‌باشند. و به زبان فارسی

نحوه کار تایمر خودکار

داخل تایمر آبیاری یک شیر دیافراگمی تعبیه شده است که در حالت عادی بسته است و وقتی تایمر را به شیر آب وصل می کنید و شیر آب را باز می کنید، آب جاری نمی شود. (معرفی شیرهای برقی و انواع آنها در مقاله بعدی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.)

این شیر برقی در واقع رابط بین شیر آب و سیستم تامین آب گیاهان شماست. شیر آب متصل به کنتور آبیاری هوشمند را همیشه باز نگه دارید. از این پس این شیر برقی داخلی تایمر شماست که عمل خاموش و روشن شدن جریان آب را بر عهده می گیرد. هنگامی که جریان الکتریکی وارد می شود، دیافراگم کار می کند و شیر برقی باز می شود.

اطلاعات مورد نیاز برای راه اندازی تایمر توسط باتری به کار رفته در تایمر که معمولاً نیم قلم و گاهی خودکار است ارائه می شود. بسته به زمانی که برای شروع آبیاری تعیین می کنیم، تایمر با شیر برقی خود جریان آب را باز می کند و با توجه به زمان آبیاری که توسط ما تنظیم می شود، آبیاری می کند.

آبیاری برای مدت زمان مشخصی ادامه می یابد. در پایان زمان تعیین شده توسط کاربر، برق قطع می شود و در طی آن دیافراگم به صورت دایره ای عمل می کند و دریچه برق را می بندد و آب خارج می شود.

شیر برقی تایمر تا باز شدن بعدی بسته است و جریان آب تا زمان تعیین شده برای دور آبیاری بعدی بسته است. توجه داشته باشید که شیر هنوز باز است. در ساعت بعدی که به همین ترتیب مشخص شده است، آبرسانی شروع می شود و تا زمان تعیین شده توقف آن ادامه می یابد.

در طبقه بندی کلی گلدان های آبیاری گل و گیاهان داخلی به دو دسته تقسیم می شوند:

• آبیاری سنتی

• امکانات آبیاری مدرن.

دسته اول که شامل بسیاری از شهروندان می شود که گاهی و گاهی و در هر زمانی خواه حافظه کمک کند یا نه و به دلیل اجبار یا اضطرار و بدون برنامه ریزی و استفاده از انواع ابزارهای مرتبط و غیرمرتبط، شهروندان ما را دوست دارند. خانه خود را سیراب کردند ابزارهایی مانند اسپینر، کلاه، سطل، کوزه، کوزه، بطری، لیوان، نی، حتی کف دست!

این واقعیت را نادیده بگیرید که گیاهان مانند سایر موجودات از جمله ما انسان ها به منظم بودن زمان و دفعات غذا، آب و استراحت و استرس حساس هستند.

دکمه بازگشت به بالا