عمومیکسب و کار ویژه

تجهیزات استخر را از کجا بخریم؟

نه تنها استخرهای عمومی و بزرگ، بلکه استخرهای خانگی و کوچک نیز برای بهبود و افزایش عملکرد شناگران در استخر، به تجهیزاتی نیاز دارند. این تجهیزات شامل موارد زیادی می‌شود که تهیه آنها نیاز به تخصص و مطالعه دارد. البته باید در نظر داشته باشید که بسته به نوع استخر، تجهیزات مورد نیاز آن نیز تغییر می‌کند.

این تجهیزات استخر را از کجا بخریم؟ قبل از پاسخ به این سؤال، بهتر است کمی با انواع تجهیزات و عملکرد آنها آشنا شوید تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید. وبسایت پمپ خوب یکی از ارائه دهندگان تجهیزات استخر هستند که می‌توانند با مشاوره دقیق، برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای استخرتان کمک کنند.

انواع استخرها

به طور کلی، استخرها به دو نوع سر پوشیده و سر باز تقسیم می‌شوند.

استخرهای سر پوشیده به کمک دیواره‌های مخصوصی مسقف می‌شوند و در اطراف آنها نیز دیواره‌هایی قرار می‌گیرد تا به طور کامل پوشیده باشد. البته استخرهای سر پوشیده به دلیل استفاده چهار فصل، به سیستم تأمین گرمایش آب و سیستم تهویه هوای محیط نیاز دارند. از این رو، ساخت یک استخر سر پوشیده نسبت به استخر سر باز پرهزینه‌تر است.

استخرهای سر باز مخصوص فصل گرما هستند. قبل از شروع ساخت چنین استخری در باغ، حیاط خانه یا دیگر جاها، جای آن را در قسمتی که آفتاب مستقیم به آن بتابد، انتخاب می‌کنند. زیرا، آب این استخرهای سر باز از طریق نور خورشید گرم می‌شوند. از آن جایی که استخرهای سر باز نیازی به سیستم گرمایشی و تهویه هوا ندارد، ساخت آن کم‌هزینه‌تر است. ولی تمیز کردن آنها کمی سخت است.

تجهیزات استخر

احتمالاً الان که به فکر ساخت استخر هستید، می‌پرسید که تجهیزات استخر را از کجا بخریم؟ قبل از خرید تجهیزات استخر، شما باید با انواع آنها آشنا شوید. به طور کلی، تمامی استخرهای عمومی یا خصوصی نیاز به برخی تجهیزات دارند که در انواع استخرهای سر پوشیده و سر باز متفاوت است. این تجهیزات به دو دسته اصلی و جانبی تقسیم می‌شوند.

تجهیزات اصلی شامل سیستم تأمین گرمایش و تهویه هوا برای استخرهای سر پوشیده، پمپ، فیلتر کارتریج، منبع کویل دار، مو گیر و … می‌شود.

تجهیزات جانبی شامل حشره گیر، برس نظافت، خط شنا، حلقه نجات، دماسنج و … می‌شود.

معرفی انواع تجهیزات اصلی استخر

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، هر نوع استخری برای بهبود وضعیت شناگران در استخر، نیاز به تجهیزاتی دارد. حالا این تجهیزات شامل چه مواردی می‌شوند و تجهیزات استخر را باید از کجا بخریم؟ پس از آشنایی با انواع تجهیزات استخر، برای تهیه آنها می‌توانید از وبسایت پمپ خوب کمک بگیرید.

پمپ تصفیه آب استخر

از تجهیزات الزامی در هر نوع استخر، پمپ تصفیه آب است که یکی از سیستم گردش آب استخر به حساب می‌آید. عملکرد پمپ تصفیه به این صورت است که آب را با سیرکوله کردن طبق زمان‌بندی مناسب و دقیق و عبور آن از فیلتر شنی به یک آب شفاف تبدیل می‌کند. پس استفاده از پمپ تصفیه آب، کمک می‌کند تا آب استخر راکد و کدر نشود.

پمپ تصفیه آب برای انواع مصارف خانگی و صنعتی تولید می‌شود. وظیفه اصلی این پمپ، کشیدن آب با کمک آبکش و اسکیمر و فرستادن آن به سمت فیلتر است. سپس، این آب از هرگونه کثیفی و آلودگی پاک شده و آب تمیز به درون استخر پمپاژ می‌شود.

جت پمپ جکوزی

این قطعه مربوط به تجهیزات اصلی جکوزی می‌شود که در دو نوع جت پمپ سرعت بالا و جت پمپ سرعت پایین هستند. جت پمپ سرعت بالا برای پمپاژ آب با فشار بالا به داخل جکوزی و جت پمپ سرعت پایین برای فیلتر و گرم کردن آب جکوزی استفاده می‌شود.

فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی یکی از رایج‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای تصفیه کردن آب استخر است. مخصوصا استخرهای بزرگ و عمومی که تعویض آب آنها و تنظیم مجدد دمای آب کاری زمان‌بر و پرهزینه است. این فیلترهای شنی می‌توانند ریزترین ذرات معلق در آب را از بین برده و آب شفاف و تمیز را به شما تحویل دهند. البته برای حذف ذرات رنگی از داخل آب، پس از فیلتر شنی باید از فیلتر کربنی نیز استفاده شود.

فیلتر کارتریجی استخر

فیلترهای کارتریجی یک درجه از فیلترهای شنی قوی‌تر عمل می‌کنند. البته که هزینه تهیه و نگهداری آنها از فیلتر شنی هم بیشتر است. فیلترهای کارتریجی دقت بالاتری درد تصفیه آب دارند و می‌توانند ذرات بسیار ریز معلق در آب را به راحتی حذف کنند. در نهایت، آب تمیز و شفاف را به شما تحویل می‌دهند. بیشترین موارد استفاده از این نوع فیلتر، در استخرهای درمانی است.

کلرزن استخر

کلرزن از تجهیزات اصلی مورد استفاده در استخرهای خانگی و استخرهای بزرگ و عمومی است. دستگاه کلرزن از دو بخش پمپ انتقال کلر و سیستم کنترل کننده میزان کلر تزریق شده به آب تشکیل شده است. این دستگاه، آب داخل استخر را گندزدایی و ضدعفونی می‌کند و استفاده از آنها در استخرها ضروری است. کلرزن‌های مورد استفاده در استخرهای خانگی و استخرهای عمومی کمی متفاوت است. زیرا در استخرهای عمومی، باید حجم بیشتری کلر به آب تزریق شود.

مبدل حرارتی استخر

مبدل‌های حرارتی یک دستگاه برای تأمین گرمایش یا تنظیم دمای آب استخر هستند. این مبدل‌ها در دو نوع مبدل حرارتی صفحه‌ای و مبدل حرارتی پوسته و لوله وجود دارند. انتخاب میان این دو نوع مبدل حرارتی، به عوامل زیادی از جمله اندازه استخر، عمومی و خانگی بودن آن، دمای مورد نیاز برای آب استخر و … بستگی دارد.

هیتر سونا خشک

از تجهیزات اصلی سونا، هیتر سونا خشک است. عملکرد این دستگاه به این شکل است که المان‌های گرما وجود دارد که بر روی آنها سنگ‌هایی قرار می‌گیرد. این سنگ‌ها به کمک المان‌های هیتر داغ شده و گرمای سونا را تأمین می‌کند. هیترهای سونا در نوع هیتر برقی و گازی وجود دارند.

دیگ بخار سونا

دیگ بخار برای تأمین گرمایش سونای بخار استفاده می‌شود. این دستگاه گرمایش مورد نیاز برای سونای بخار را به طور کامل تأمین کرده و در دو نوع دیگ بخار برقی و گازی وجود دارد.

سختی گیر استخر

سختی آب به معنای وجود املاح کلسیم و منیزیم به اندازه بیش از حد استاندارد است. این سختی‌های آب، برخی به طور دائم و برخی دیگر به طور موقت هستند. سختی آب می‌تواند به‌مرورزمان سبب کاهش عمر و عملکرد دیگر تجهیزات استخر شود. به همین دلیل، دستگاه سختی گیر، سختی آب را کنترل کرده و به افزایش عمر و عملکرد بهتر دیگر تجهیزات کمک می‌کند.

جمع بندی

اگر که قصد راه اندازی و ساخت یک استخر را دارید، سایت «پمپ خوب» می‌تواند در تأمین تمامی این تجهیزات مورد نیاز به شما کمک کند. پس اکنون به راحتی می‌توانید از این شرکت تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنید.

دکمه بازگشت به بالا