اقتصادی

تخصیص تسهیلات ۵ میلیارد ریالی برای هزار شرکت دانش‌بنیان

تفاهم نامه همکاری در تامین مالی 1000 شرکت دانش بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد علم بنیان رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی امضا شد.

به گزارش تی تی آنلاین، بر اساس این تفاهم نامه همکاری که امروز به امضای دانش بنیان رئیس علم، فناوری و اقتصاد و سید سعید شمسی نژاد رئیس قرض الحسنه آنلاین، بانک ایران، بانک قرض الحسنه آنلاین ایران رسید؛ بهره مندی از منابع و توانمندی های موجود و تقویت همکاری مشترک با معاونت علمی، با معرفی معاونت علمی یا فناوری های نوین، بالغ بر 1000 شخص حقوقی متقابل مبتنی بر شرکت های دانش و فناوری سرمایه گذاری خواهد کرد. صندوق توسعه تا سقف 5 میلیارد ریال با بازپرداخت 24 ماهه.

از این تعداد 200 وام به شرکت های علم و فناوری مستقر در پارک فناوری پردیس و 800 وام دیگر به شرکت های برتر پارک های علم و فناوری و مراکز برتر سراسر کشور تعلق می گیرد..

روح الله دهقانی معاون بنیاد علم، فناوری و علم اقتصاد در این مراسم به نقش بانک ها در حمایت از اقتصاد دانش بنیان پرداخت و افزود: امسال جریان حمایتی خوبی برای حمایت از دانش بنیان انجام شد. اقتصاد مبتنی بر آن که امسال بنام «تولید علم» و مبدع استفاده از آن نام گرفت، توسعه یافت؛ اما این دوره نباید محدود به امسال باشد و باید سرآغاز حرکتی مستمر و بزرگ در راستای توسعه باشد. اقتصاد مبتنی بر علم

وی افزود: قطعاً تصمیم مقام معظم رهبری به نام سال جاری برای ایجاد جریان مستمر و پویا در حمایت از این اقتصاد است و در این حرکت بانک هایی با سیستم های پویا مانند قرض الحسنه نقش راهبردی دارند. در آن.”

دهقانی قرض الحسنه راهکاری موثر و ارزش آفرین برای تامین مالی و تیم های توسعه دانش بنیان دانست و افزود: با توجه به آیه شریفه «اللَّهُ أَعْضَهُ اللَّهَ أَعْضَهُ وَ مُضَدِّرُ وَ الْقَبْرَ اللَّهَ یَعْمَنُ اللَّهُ أَعْلَمُ الْعَلَیْهِ مَا أَعْدُوا مِنْ قَدَاً». “

وی گفت: حوزه دانش بر اساس مدل ضرب ارزش ضرب است. وی بیان کرد: با رویکرد دوراندیشانه، رویکرد بلندمدت و همه جانبه، یکی از زمینه هایی که می توان به عنوان الگوی عینی بازده چند برابری به آن نگاه کرد حوزه کم دانش است. رشته ای که پتانسیل آن را دارد که صدها برابر ارزش افزوده و ارزش واقعی دانش بنیان این رشته را ایجاد کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: حوزه واقعی دانش بنیان که با استفاده از دانش و فناوری روز ارزش افزوده داشته باشد می تواند بهترین بستر برای قرض الحسنه باشد.

دهقانی با بیان اینکه مسیر توسعه و موفقیت جوامع دانش بنیان واقعی با استفاده از الگوی آرمانی قرض الحسنه فراهم می شود، ادامه داد: علم و فناوری از طریق قرض الحسنه شکل می گیرد و این روش یکی تلقی می شود. راهبردهای توسعه اقتصاد دانش بنیان که می تواند زمینه ساز رشد و توسعه کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال شروعی قوی برای این بانک و سایر بانک ها در راستای ارائه روش های کارآمد و نوین در ارائه تسهیلات و حمایت از شرکت های دانش بنیان باشد.

به گفته رئیس علمی، در آخرین بخش از مراسم از دهقانی به عنوان سفیر قرض الحسنه بر اساس علم تجلیل شد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا