استان ها

تشکیل پرونده برای معلم درپی تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در سراوان

تی تی آنلاین/سیستان و بلوچستان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره خبر منتشرشده مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آموز دبستان ۱۳ آبان روستای دزک شهرستان سراوان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه اداره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است: درپی انتشار مطلبی تحت عنوان تنبیه بدنی دانش‌آموز محصل پایه اول دبستان ۱۳ آبان روستای دزک شهرستان سراوان در برخی کانال‌های اجتماعی، به اطلاع می‌رساند، پس از بررسی موضوع یادشده محرز شد که متاسفانه این خبر صحت دارد و معلم تحت تاثیر احساسات و هیجانات لحظه‌ای، ناخواسته مبادرت به این اقدام غیرانسانی و خلاف قوانین و ضوابط حاکم بر دستگاه تعلیم و تربیت کرده است.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سراوان پس از آگاهی یافتن از این موضوع (سه‌شنبه، ۲۱ فروردین ماه) با هدف بررسی صحت و سقم و چگونگی وقوع این موضوع، اقدام به اعزام تیمی شامل مسؤولان واحدهای نظارتی و آموزشی به مدرسه کرد و ابلاغ مدیر مدرسه یادشده لغو و معلم نیز با تشکیل پرونده تخلفاتی با هدف سیر مراحل اداری و صدور رای به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شد.

موضوع ممنوعیت تنبیه بدنی و لزوم پرهیز از این عمل غیرانسانی در مدارس از طریق ارسال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مختلف و متعددی هر سال به مدیران، معلمان و عوامل اداری و آموزشی مدارس اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا