علم و سلامت

تعطیلات چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد؟

در طول دو سال گذشته، با آمدن یک میزبان کوچک و سرسخت و شکست ناپذیر، روزهای بسیار سختی را سپری کردیم. بیماری کرونری قلب علاوه بر تخریب زندگی عادی و منحرف کردن فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد. از همان ابتدا شاهد شیوع این بیماری، اضطراب و استرس در بین مردم بوده ایم. علاوه بر استرس، کپک‌های جدید، آسیب‌های جمعی، دوره‌های خواب نامنظم، بدگمانی شغلی و ساعات کاری بدون وقفه نیز ممکن است رخ دهد. r ذهنی*شکستن کامل و مزمن استرس، اضطراب و غم.

به گفته علی اسدی، معاون سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، حدود 60 درصد مردم غم، اضطراب و یک اختلال روانی دارند، اما تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای کاهش اضطراب و ناراحتی است. ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب و زندگی روزمره است.

برخی فکر می کنند که بیماری روانی فقط برای سلامت روان باید رعایت شود. اما حقیقت این است که احساسات، افکار و عادات بر انرژی، بهره وری و سلامت بالاتر شما تأثیر می گذارد. سلامت روان، توانایی شما را برای مقابله با مشکلات روزمره و بحران‌ها و چالش‌های جدی تقویت می‌کند. یک فرد می تواند این کار را برای کاهش سطح استرس انجام دهد، مانند اینکه مدتی از فعالیت های مربوط به کار دور شود، زمانی را برای استراحت اختصاص دهد و بسیاری از تعطیلات را انجام دهد.

تعطیلات یک مؤلفه مؤثر در سلامت روان انسان است

به گفته روانشناسان و تحقیقات گوناگون، می توان گفت که تعطیلات، تفریح ​​و آرامش از عوامل مهمی هستند که تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت جسم و روان دارند. زهرا شایگان منش، روانشناس بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد. ایرنا گزارش داد. آنها مرد دارند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تعطیلات منظم منجر به زندگی سالم تر، امید به زندگی طولانی تر و بهبود سلامت روان می شود. “تعطیلات همچنین در کاهش غم و اندوه و اضطراب، بهبود خدمات و عملکرد اجتماعی موثر است.”

تعطیلات را از دست ندهید

شایگان منش از سوی کسانی که با نتیجه تعطیلات، تفریحات و اوقات فراغت مخالف هستند و تعطیلات را اتلاف وقت و تنبلی برای انجام وظایف و اهداف می دانند، گفت: اینها عموماً کمال گرایی ناشیانه ای دارند و احساسات خود را مهار می کنند. بنابراین، با این حال، تعطیلات و تفریح ​​مسائل مهمی هستند که برای سلامت جسمی و روحی مهم هستند. ضیافت هایی که پر از پیچیدگی هستند، نه سرگرم کننده هستند و نه راحت. آگاهی از فصل تعطیلات منجر به مشکلاتی مانند خستگی، فرسودگی شغلی، افسردگی و اضطراب می شود. “تعطیلات و سرگرمی ها را به یکی از مهمترین چیزهای زندگی تبدیل کنید.”

سفر

کشورهای شاد، اکثر مناطق تعطیلات

شایگان منش در تعمق تعطیلات در کشورهای دیگر گفت: اگر به کشورهایی مانند نروژ، دانمارک، سوئیس و کشورهای دیگر که جزو شادترین کشورهای جهان هستند نگاه کنیم، می بینیم که این کشورها تعطیلات بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند. خیلی بالاتر از ما به دلیل ساعات کاری کم، اما به دلیل بهره وری آنها، زمان تعطیلات به قدری سازماندهی شده است که کیفیت زندگی آنها بهبود می یابد و سلامت روان آنها بهبود می یابد تا بتوانند از حداکثر توان خود در ساعات کاری استفاده کنند. آی تی.”

اثرات فیزیکی جشنواره ها

شایگان منش یکی از فواید تعطیلات را اینگونه دانسته است: «ما در طول هفته و روزهای هفته به دلیل داشتن شرایطی، استراحت، خواب، تفریح ​​و ورزش کافی نداریم، اما در روزهای تعطیل این توانایی را داریم که بدن و ذهن خود را شاداب کنیم.» محیط کار و محیط اجتماعی برای نوسازی».

برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید

یک روانشناس بالینی در پاسخ به این سوال که آیا فقط تعطیلات می تواند هم برای جسم و هم برای روح مفید باشد یا اینکه تعطیلات لزوماً ویژگی هایی دارد، گفت: درست است که ما به تعطیلات نیاز داریم، حتی اگر کیفیت پایینی داشته باشد، اما توصیه می کنیم؛ فکر کنید و لذت ببرید و با افراد مثبت ارتباط برقرار کنید تا احساس بهتری داشته باشید و ذهن و بدن شما در تعادل باشند.

علت خستگی و غم در اواخر تعطیلات

شایگان منش در پاسخ به این سوال که چرا این اواخر در تعطیلات خسته و بی حوصله هستیم؟ وی تصریح کرد: مردم عموما در محیطی آرام و آزاد زندگی می کنند و در روزهای تعطیل این شرایط برایشان فراهم می شود اما بعد از تعطیلات به دلیل اینکه دوباره وارد زندگی پر استرس گذشته خود مانند افسردگی و مشکلات می شوند. اضطراب و تنبلی در آنها دیده می شود. افسردگی بعد از تعطیلات بعد از یک تعطیلات کوتاه آخر هفته یا بعد از یک تعطیلات طولانی می تواند مانند تعطیلات عید اتفاق بیفتد. کودک من ممکن است بعد از تعطیلات احساس غم و اندوه کند، اما در این مواقع می توان اقدامات متعددی برای پیشگیری از افسردگی بعد از تعطیلات انجام داد.

افسردگی

چگونه سال جدید را فعالانه شروع کنیم؟

شایگان منش در پایان خاطرنشان کرد: اما پایان تعطیلات به تنهایی باعث تشویش و ناراحتی می شود و شروع ماه مبارک رمضان بلافاصله پس از تعطیلات می تواند به زندگی عادی بازگردد، اما بیایید بهترین کار را انجام دهیم. خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنید و از اخبار بد دوری کنید، نصیحت کنید، کارهای خوشایند انجام دهید، روش های مثبت مطالعه و تمرین کتاب را توضیح دهید، ابهامات دیگران را نادیده بگیرید و شفاف سازی کنید، مثبت شوید و… بیایید شروع کنیم برای بهتر شدن روحی و جسمی.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا