اقتصادیکسب و کار ویژه

تفاوت NFT و ارزدیجیتال

پیش از هر‌چیز، ابتدا باید بررسی کنیم که NFT چیست؟ خود کلمه NFT مخفف Non-Fungible Tokens یا توکن‌های غیر مثلی است که قبلا به آن اشاره شد. یعنی این نوع دارایی‌ها، در نوع خود بی‌نظیر هستند. برای اینکه بهتر متوجه شوید، یک مثال می‌زنیم: هر اسکناس یک دلاری، دقیقا مشابه تمام اسکناس‌های یک دلاری دیگر است. به‌همین‌ترتیب، هر بیت کوین هم دقیقا مشابه بقیه بیت کوین‌ها است. یعنی ارزش یکسانی دارد. اما  دوره آموزش NFT ها کاملا از هم متفاوت هستند.

تفاوت NFT و ارزدیجیتال

پیش از اینکه تفاوت بهترین توکن های NFT با ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم، باید خاطرنشان کنیم که برای خرید و فروش و ایجاد NFTها باید از یک از یک لوکیشن خارجی استفاده کنید . توصیه می‌شود که برای کار با NFTها و ارزهای دیجیتال، از  با یک لوکیشن و مانند یا استفاده کنید تا خیالتان کاملا راحت باشد و ریسک مسدود شدن حساب‌های خود را به حداقل برسانید.

ایده خلق توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال، بخشی از تحول دنیای دیجیتالی است که در چشم‌انداز اقتصاد دنیای امروزی رخ داده است. به‌وجود‌آمدن این فناوری، قطعا جزو مهم‌ترین اتفاقاتی است که حداقل در یک دهه اخیر رخ داده است. اکنون یک مفهوم دیگر به نام NFT نیز به‌وجود آمده است که نسخه غیرقابل تعویض توکن‌های دیجیتال هستند. به‌این‌معنی که دارایی‌های بی‌نظیری هستند که عموما حقوق مالکیت هنر دیجیتال را نشان می‌دهند (اما این امر همیشه برای اثر اصلی که NFT از آن مشتق شده است، صدق نمی‌کند).

به‌دلیل شباهت NFTها با ارزهای دیجیتال، ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند. هر دو آن‌ها نوعی “توکن” هستند و به‌عنوان دارایی‌های دیجیتال درنظر گرفته می‌شوند. اما درخصوص تفاوت آن‌ها، می‌توان گفت که بهترین توکن‌های NFT دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که رمزگذاری شده‌اند. به‌این‌معنی که هر یک از آن‌ها به‌طور منحصر‌به‌فرد در بلاکچین شناسایی می‌شوند.

توکن‌های NFT گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری هستند، زیرا می‌توان آن‌ها را معامله کرد. اما باید توجه داشته باشید که هر NFT براساس عرضه و تقاضا، ارزش خاص خود را دارد. NFTها اغلب، یک اثر هنری یا یک مجموعه کلکسیونی را نشان می‌دهند که بعنوان برخی از نمونه‌های شناخته شده آن‌ها، می‌توان به میمون‌های گرافیکی با شمایل خسته یا کلکسیون‌های ورزشی اشاره کرد.

از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال به‌عنوان نوعی دارایی مالی دیجیتال می‌تواند برای خرید NFT به‌کار رود. ارزهای دیجیتال، قابل تعویض هستند، به‌این‌معنی که همه آن‌ها ارزش یکسانی دارند و می‌توان آن‌ها را با هم مبادله کرد. درست مانند پول در دنیای واقعی که می‌تواند به‌صورت ارزهای مختلفی وجود داشته باشد، در دنیای دیجیتال هم یک سری توکن‌های رمزگذاری‌شده وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند.

Invisible Friends

تقاضای اولیه بسیار زیاد خریداران برای NFTهای Invisible Friends، به افرادی که فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال را به‌تازگی شروع کرده‌اند، نشان می‌دهد که این پروژه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری جذاب باشد. این NFTها با قیمت ۰.۲۵ اتریوم فروخته می‌شوند و تقاضای بسیار زیادی هم برای آن‌ها وجود دارد. اگر به دنبال بهترین ایده برای NFT هستید تا در آن سرمایه گذاری کنید، Invisible Friends یک پروژه جالب و موفق است که در طولانی‌مدت می‌تواند بازدهی قابل‌توجهی داشته باشد.

Moonbirds

این پروژه، با برنامه‌های مدون و مشخص خود، نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد. تنها یکی از این برنامه‌ها، یکپارچه‌سازی متاورس است که درصورت محقق شدن، یک گام روبه‌جلوی بسیار بزرگ و تاثیرگذار خواهد شد. اگر به این فکر می‌کنید که روی چه ارز دیجیتال یا پروژه NFT سرمایه گذاری کنید، قطعا می‌توانید Moonbirds را به‌عنوان یک پروژه جاه‌طلبانه درنظر داشته باشید.

Pudgy Penguins

پروژه Pudgy Penguins، یک مجموعه NFT مبتنی‌بر اتریوم است که به‌دلیل بامزه‌بودن و طراحی کارتونی، به‌سرعت رشد کرده و مطرح شده است. Pudgy Penguins می‌تواند بازدهی بالایی برای افراد مبتدی و تازه‌کار در دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشد و یک گزینه مناسب برای کسانی باشد که به دنبال بهترین NFT و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستند. این پروژه، دارای نقدینگی و پتانسیل رشد زیادی است و می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای افزودن در سبد سرمایه‌گذاری شما باشد.

هر NFT در مجموعه Pudgy Penguin یک کلکسیون دیجیتالی بی‌نظیر با ویژگی‌های نادر و متفاوت است. به‌لطف NFTهای مبتنی‌بر میم، Pudgy Penguins به آیتم‌های داغی در بازار NFT تبدیل شده‌اند. اگر به‌دنبال بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستید، Pudgy Penguins می‌توانند یک سرمایه‌گذاری جذاب و با پتانسیل سودآوری بالا باشد. با توجه به اینکه تاثیر میم‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال و NFT در حال افزایش است، Pudgy Penguins همچنان بر موج ایجاد شده در این بازار سوار است و به محبوبیت آن افزوده می‌شود.

برخی از بهترین ایده‌های NFT

در این بخش، می‌توانید با برخی از بهترین ایده ها برای NFT آشنا شوید:

دیجیتال آرت: هنر دیجیتال یکی از بهترین ایده‌ها برای NFT است. از NFTها می‌توان برای نشان دادن و اثبات مالکیت آثار هنری دیجیتال نظیر نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار ویدیویی استفاده کرد. ایجاد چنین NFTهایی می‌تواند یک راه عالی برای حمایت از هنرمندان و مجموعه‌داران باشد.

کلکسیون‌ها: NFTها همچنین می‌توانند برای نشان دادن مالکیت کلکسیون‌های دیجیتالی مانند کارت‌های تجاری، یادگاری‌های ورزشی و آیتم‌های بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین، جمع‌آوری یک مجموعه، می‌تواند یکی از بهترین ایده‌ها برای خرید یا مبادله NFT باشد. این یک روش عالی برای افرادی است که به مجموعه‌های خاصی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند آیتم‌های موردعلاقه خود را جمع‌آوری کنند. با این کار، حمایت خود را از آثار، تیم‌ها، بازیکنان، هنرمندان یا مجموعه‌های موردعلاقه خود نشان خواهند داد.

آیتم‌های بازی‌های ویدیویی: یکی از بهترین ایده‌های NFT استفاده از آن‌ها به‌عنوان آیتم‌های خاص در بازی‌های ویدیویی است. توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTها همچنین می‌توانند برای نشان دادن مالکیت آیتم‌های ویژه درون بازی‌های ویدیویی نظیر سلاح‌ها، کاراکترها و اسکین‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. خرید NFT به‌‌عنوان آیتم در بازی‌های ویدیویی، به کاربران حس غوطه‌ور‌شدن در دنیای بازی موردعلاقه‌شان را می‌دهد و باعث می‌شود که حس کنند نتیجه دلخواه خود را از بازی کردن به‌دست آورده‌اند.

دارایی‌های واقعی: NFTها همچنین می‌توانند برای نشان دادن مالکیت دارایی‌های واقعی مانند اموال، بلیط‌ها و رویدادها استفاده شوند. ساخت NFT برای این دارایی‌ها، می‌تواند انتقال مالکیت آن‌ها را آسان‌تر و مطمئن‌تر کند.

در ادامه، به برخی از نکاتی که به شما کمک می‌کنند بهترین ایده برای NFT را پیدا کنید، اشاره خواهیم کرد:

  • آثار هنری باکیفیت یا دارایی‌های دیجیتال دیگری خلق کنید.
  • برای پروژه NFT خود طرفدار پیدا کنید.
  • بازاریابی و تبلیغات موثری پیرامون پروژه NFT خود انجام دهید.
  • NFTهای مقرون‌به‌صرفه‌ای ایجاد کنید که همه کاربران بتوانند به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.
  • بازار NFT به‌طور مداوم در حال تغییر و تحول است. بنابراین، مهم است که از آخرین روندها و پیشرفت‌ها مطلع باشید و اطلاعات خود درمورد این دارایی‌های دیجیتال را به‌روز نگه دارید.

با پیروی از نکات فوق، می‌توانید بهترین ایده برای NFT را پیدا و NFTهای موفقی خلق کنید.

بهترین توکن های NFT

بهترین توکن های NFT آن‌هایی هستند که بیش‌ترین پتانسیل را برای رشد و افزایش بها دارند. همچنین، می‌توان گفت بهترین توکن های NFT بیشترین کاربرد را دارند و تیم‌ها یا جوامع قدرتمند از آن‌ها حمایت می‌کنند. در ادامه، تعدادی از بهترین توکن های NFT که در حال حاضر وجود دارد را به شما معرفی خواهیم کرد:

توکن Decentraland (یا MANA): دیسنترالند یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را خرید، فروش یا معامله کنند. MANA توکن بومی Decentraland است و برای خرید زمین، کالا و خدمات در این دنیای مجازی استفاده می‌شود.

توکن The Sandbox (یا SAND): سندباکس هم یک دنیای مجازی دیگر است که در آن کاربران می‌توانند بازی یا دارایی بسازند، بازی کنند و در رویدادهای مختلف شرکت کنند. SAND توکن The Sandbox است و برای خرید زمین، کالا و خدمات در این دنیای مجازی استفاده می‌شود.

توکن Gods Unchained (یا GODS): گادز آنچیند یک بازی کارتی free-to-play است که در آن بازیکنان می‌توانند با برنده شدن در مسابقات NFT دریافت کنند. GODS توکن اصلی Gods Unchained است و برای خرید بسته‌های کارت و سایر آیتم‌های درون بازی استفاده می‌شود.

توکن Moonbirds (یا MOONBIRDS): مون‌بردز مجموعه‌ای از ۱۰ هزار جغد NFT منحصر‌به‌فرد است. دارندگان Moonbirds می‌توانند به یک باشگاه خصوصی و مزایای مختلف دیگر دسترسی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا