علم و سلامت

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت سالمندان در گرمای هوا

با افزایش سن، توانایی تنظیم دمای بدن به ویژه در ماه های گرم تابستان دشوارتر می شود. گرما می تواند تأثیر قابل توجه و سریعی بر سالمندان داشته باشد و در عرض چند دقیقه اتفاق می افتد.

به گزارش تی تی آنلاین، یکی از کارشناسان کالج پزشکی بیلور در ایالات متحده نکاتی را نشان می دهد که افراد مسن می توانند در شرایط گرمای اضطراری از آنها مراقبت کنند.

دکتر. آنجلا کاتیک با بیان اینکه با افزایش سن دمای بدنمان مانند دوران جوانی تنظیم نمی شود، گفت: این وضعیت به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی، مسائل پزشکی و تجویزهای پزشکی است که می تواند دمای بدن را مختل کند. و عرق نکنید .

وی خاطرنشان کرد: در گرمای هوا امن ترین گزینه برای سالمندان باید اقامت در مکانی سرپناه و دارای تهویه مطبوع باشد. برای گرم نگه داشتن خانه در سریع ترین زمان ممکن، از پنکه استفاده کنید، پرده ها را بکشید و اجاق گاز یا سایر وسایل گرمایشی را روشن کنید.

افراد مسن ممکن است به دلیل استرس گرمایی علائم مختلفی از جمله گرمازدگی یا گرمازدگی را نشان دهند. با گرم شدن، پوست ممکن است گرم شود و ضربان قلب تندتر شود. مرد احساس سردرد، حتی بی حسی غش می کند. خستگی می تواند باعث گرما یا عرق شدید، گرفتگی عضلات، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.

به گزارش اکسپرس مدیکال، در صورت مشاهده مشکلات و عوارض ناشی از گرمازدگی، رعایت نکات زیر توصیه می شود.

* وارد محیط خنک شوید.

* مایعات غیر نوشیدنی کافئین بدن را هیدراته می کند.

* دمای بدن را با اسپری آب سرد یا قرار دادن پارچه سرد روی پیشانی، دست ها و پاها کاهش دهید.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا