علم و سلامت

توصیه‌هایی ساده برای محافظت از زانوها

زانوها بزرگترین و قوی ترین مفاصل بدن هستند و تقریباً به طور مداوم در طول روز برای نشستن، ایستادن، راه رفتن، پریدن و خم شدن استفاده می شوند. آنها همچنین 80 درصد وزن بدن خود را در حالت ایستاده و 150 درصد یا بیشتر راه رفتن تحمل می کنند.

به گزارش تی تی آنلاین، افزایش سن، آسیب و حرکت مکرر می تواند به زانو آسیب برساند و منجر به آرتروز شود که یکی از شایع ترین انواع آرتروز است. در آرتروز، غضروف به آرامی تجزیه می شود و باعث ساییدگی استخوان ها می شود.

درد، تورم، سفتی و از دست دادن تحرک، که اغلب با گذشت زمان شدیدتر می شوند، از علائم شایع هستند.

راه حل هایی وجود دارد که می تواند از آسیب زانو محافظت کند یا میزان آن را کاهش دهد.

کاهش وزنکاهش وزن از حدود 4.5 کیلوگرم فشار زانو را 18 کیلوگرم کاهش می دهد. علاوه بر این، سلول های چربی می توانند مواد شیمیایی در بدن تولید کنند که منجر به التهاب می شود. چربی کمتر به معنای التهاب است.

زانو را ورزش دهیدورزش می تواند به حفظ سلامت آنها در برابر آسیب مفاصل کمک کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که هیچ حرکت بیش از حد یا ترجیح فشرده سازی مچ آسیب دیده وجود ندارد.

تکنیک های ورزشی خود را بهبود بخشیدشایع ترین علت آسیب های ناشی از ورزش، هنر بد است. حتی یک اشتباه کوچک می تواند تأثیری عمومی بر سلامت عمومی داشته باشد. هنر خوب همچنین شامل عملکردهای ساده ای مانند گرفتن جعبه و حمل غذا است.

گرم بمانید و مفاصل خود را آماده کنیدچه قصد دارید با دوست خود بازی کنید یا مبلمان خود را جابجا کنید، بهتر است عضلات، رباط ها، ماهیچه ها و بند انگشتان خود را شل کنید. راه آسان این است که یک زانو و سپس زانوی دیگر را پایین بیاورید و این حرکت را برای پنج تا 10 دقیقه تکرار کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا