استان ها

تولید بیش از یک میلیون بوته انواع گل و گیاه در شهرقدس

تی تی آنلاین/تهران شهردار شهرقدس درخصوص خودکفایی در تولید گل و گیاه گفت: بیش از یک میلیون بوته انواع گل و گیاه در مراکز تولیدی شهرداری قدس تولید می‌شود.

سعید شهلی در این باره اظهار کرد: یکی از ارکان مهم تشکیل دهنده شهرها به عنوان محل زندگی انسان‌ها، وجود فضای سبز شهری و بوستان‌ها است که کمبود آنها اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود می‌آورد. به همین جهت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس اقدامات گسترده ای را در راستای توسعه سرانه فضای سبز و نگهداشت آن انجام داده است.

شهلی افزود: با توجه به هزینه بالای خریداری، حمل و انتقال گیاهان خریداری شده و همچنین احتمال آسیب رسیدن به آنها، سازمان فضای سبز شهرداری اقدام به بومی سازی بخشی از گیاهان فصلی و دائمی موردنیاز و تولید آنها در گلخانه های شهرداری کرده است. به همین منظور در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون بوته انواع گل و گیاه در مراکز تولیدی این شهرداری تولید شد که حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در هزینه های خرید آنها صرفه جویی گردید. 

شهردار شهرقدس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید انواع گل‌ها از نوع کلم زینتی، پامچال، همیشه بهار، بنفشه، پیچ امین الدوله، رزماری، لاوان، رز، سینره، پریمولا، نسترن، ساناز، پریکانتا، خرزهره، شمشاد، برگ بو و کاشت بذرهای زیتون تلخ، بلوط، لیلکی، ارغوان و سنجد در گلخانه های سازمان فضای سبز شهرداری قدس انجام می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا