اقتصادی

تولید سالانه ۵ میلیون بچه ماهی در مرکز تکثیر ماهیان دریایی بندرامام

تی تی آنلاین/خوزستان مدیرکل ماهیان خوزستان ضمن قدردانی از محققین و تبریک بومی سازی بیوتکنیک باس آسیایی در خوزستان به همکاران پژوهشکده آبزی پروری جنوب گفت: طبیعت و آب و هوای استان خوزستان متمایز است و این امر ظرفیت ویژه باعث ایجاد تنوع می شود.

فتح الله ابوعلی در مراسم رونمایی از طرح تولید سیباس که امروز 21 مردادماه در بندر امام برگزار شد، گفت: استان خوزستان سیمای تمام فعالیت های صیادی است و امروز در زمینه ماهی گرمابی، ساردین، کپور؛ استان خوزستان در سال 1394 در استان خوزستان به عنوان ماهی باس در نظر گرفته شده است. میگو، نگین و زالو اقدامات خوبی انجام داده و اخیرا مجوز پرورش کروکودیل صادر شده است.

آغاز شد: استان خوزستان چند سالی است که مقام اول آبزی پروری کشور را دارد. آمار تولیدات شیلاتی کشور در حوزه ماهیگیری به 60 درصد و در بخش آبزی پروری به 40 درصد تقسیم می شود، اما این آمار در خوزستان هم بر کاهش فعالیت های شیلات و هم بر حفظ و احیای سفره های زیرزمینی متمرکز است. ذخیره و رشد آبزی پروری با از جمله این روش ها و فناوری های روز دنیا پیشرفت می کند.

به گزارش تی تی آنلاین، ابوعلی با اشاره به محدودیت‌های آب شیرین در استان، تصریح کرد: این محدودیت‌ها منجر به ایجاد فرصت‌های جدیدی شده و در این راستا طرح‌های فشرده پرورش ماهی، نتایج بهره‌وری، دو محصول در سال را هدف قرار داده است. و سیستم چرخش …

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سال گذشته 110 تن میگو با استفاده از آب زهکشی کشاورزی و بر اساس استانداردهای لازم تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد و امسال نیز کشت میگو با استفاده از آب زهکشی کشاورزی در میدان ادامه خواهد داشت. دارای 86 هکتار است.

این مسئول تصریح کرد: با وجود کمبود آب شیرین، بیشترین ظرفیت در مرزها و دریا شناسایی شده است و بیشترین توسعه استان های صیادی در این مناطق و در شهرهای ساحلی حدود 44 هزار و 700 هکتار پیش بینی می شود. طرح های ماهیگیری در سطوح مختلف تهیه شده است. بود

ابوعلی گفت: 160 هزار هکتار کشت دائمی در استان وجود دارد که اگر در قالب کشت تلفیقی انجام شود افزایش چشمگیری در محصولات شیلاتی مشاهده می شود.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: با توجه به اینکه در چند سال گذشته بیش از 100 تن ماهی باس در استان تولید شده است، اما به دلایل و مشکلاتی از جمله کمبود و گرانی، توسعه انجام نشد. به همین دلیل رویداد امروز را به فال نیک می گیریم که هدف حرکتی بزرگ در استان خوزستان خواهد بود.

وی گفت: نمی توان افرادی مدعی تولید ماهی در کشور باشند اما تولید ابتدا در استان خوزستان انجام شد که نیاز به تجارت دارد.

ابوعلی اظهار داشت باس سی باس بهترین بازار دنیا را دارد و اگر محصولی ماندگار باشد درآمدزایی خواهد داشت و مشتریان خوبی خواهد داشت. ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون ماهی کوچک تعیین می‌شود، ماهی باس، ماهی حلزون، ماهی و هامور ارائه می‌شود که سهم قابل توجهی در رهاسازی و احیای شبکه‌های آبی و نسل این ماهیان دارد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا