عمومیکسب و کار ویژه

جاهای گردشگری تبریز و اطراف

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در شمال غربی کشور عزیزمان ایران قرار دارد. این کوه که به عنوان اولین شهر شناخته می شود، تاریخ بسیار غنی دارد، از این رو این شهر به شهر حماسه ها نیز معروف است. این شهر بارها پایتخت ایران بوده و همواره با حوادث مهم تاریخی روبرو بوده است. این کشور که پنجمین کشور پرجمعیت ایران است مردمانی خونگرم و مهربان دارد که به زبان شیرین ترکی صحبت می کنند. مناظر زیبای شهر تاریخی (و تعداد زیادی هم وجود دارد) هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این شهر زیبا و بامزه می کشاند. با گردشی تاپ همراه باشید.

جاذبه های گردشگری تبریز کجاست؟

همانطور که می دانید برای داشتن یک سفر عالی باید قبل از شروع سفر جاذبه های گردشگری شهر مورد نظر خود را بشناسید تا بتوانید سفری فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. طبیعتاً اگر از خوانندگان این مقاله هستید، قصد سفر به این شهر زیبا را دارید که انتخاب خوبتان را به شما تبریک می گوییم. از آنجایی که شما شهری را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اید، از نظر تاریخی و گردشگری بسیار غنی است و تعداد مکان های دیدنی بی پایان است. در سفر به تبریز حتما باید از جاذبه های گردشگری تبریز دیدن کنید و خاطرات خوبی بسازید. اما برای داشتن یک سفر عالی نیاز به مکانی مطمئن برای اقامت دارید تا بتوانید پس از بازدید از این مکان های تاریخی و تفریحی با خیال راحت استراحت کنید. می توانید با اجاره سوئیت و ویلا در تبریز از طریق سایت لیدوماتریپ بهترین اقامتگاه را در این شهر زیبا بیابید.

محبوب ترین جاذبه گردشگری تبریز; پارک آیله گلی در اولینها

یکی از مکان های معروف تبریز پارک مارماهی گلی است. کمتر کسی از این شهر زیبا دیدن می کند و از این پارک زیبا دیدن نمی کند! بله، در بین مردم تبریز، این پارک را با نام قدیمی خود شاهگلی می شناسند. پس اگر هنگام رفتن به این شهر زیبا از شخصی آدرس پارک مارماهی گلی را پرسیدید و آن شخص آدرس پارک شاهگلی را به شما داد، درنگ نکنید.

این مرکز تفریحی در جنوب شرقی تبریز واقع شده و تاریخچه آن به دوران سلطنت آق قویونلو می رسد. بنای ایل گلی در طول زمان و در دوره های مختلف مانند دوره صفویه گسترش یافته و در چند وقت اخیر مناطق تفریحی زیادی به این پارک اضافه شده است. در این پارک یک استخر وجود دارد که زیبایی این پارک را دو چندان می کند. در نزدیکی این استخر کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند با یک فنجان قهوه یا یک فنجان چای در اطراف این استخر قدم بزنید و عصر خنکی داشته باشید و از محیط دلپذیر آن لذت ببرید.

در وسط این استخر ساختمانی قرار دارد که در حال حاضر به عنوان کافه و رستوران از آن استفاده می شود و به دلیل چشم انداز شگفت انگیزی که از این بنا می شود مطمئن باشید خوردن کوفته های تبریزی و کباب های خاص این رستوران فراموش نشدنی خواهد بود. تجربه برای شما

چه از کمی پیاده روی خسته شده باشید و چه به دنبال هیجان هستید، این سواری عالی برنامه های سرگرم کننده ای برای شما دارد و می توانید با بازدید از پارک موضوعی و بخش سورتمه سواری این پارک، آدرنالین خون خود را افزایش دهید.

بازار بزرگ تبریز; قدیمی ترین صحنه تبریز

یکی از مکان های معروف تبریز که طرفداران زیادی دارد بازار بزرگ سرپوشیده است. اگر شما هم به بازارهای سنتی و سرپوشیده علاقه دارید، پیشنهاد ویژه لیدوماتریپ، بازدید از بزرگترین بازار سرپوشیده جهان واقع در تبریز است. این بازار که یکی از جاذبه های تاریخی شهر و قلب تپنده اقتصادی شهر محسوب می شود، در سال ۱۱۹۳ هجری قمری بر اثر زلزله به کلی ویران شد. اما دیری نپایید که به دست صنعتگران بسیار ماهر بازسازی شد و آنچه اکنون می بینیم یادگاری از دوران زندیه و قاجاریه است.

در واقع این بازار را می توان بیانگر فضای کسب و کار و زندگی اسلامی دانست و دلیل آن نیز وجود چند مدرسه و مسجد در این بازار علاوه بر مراکز خرید است. این بازار که در خیابان جمهوری اسلامی قرار دارد از سمت غرب به مسجد جامع تاریخی تبریز منتهی می شود.

· ارگ علیشاه; نماد باستانی تبریز

یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری تبریز ارگ علیشاه است. زیرا این بنا ۷۰۰ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین دیوارهای تاریخی کشور محسوب می شود. این بنای تاریخی که در ابتدا به عنوان یک مسجد بزرگ ساخته شده است، به مرور زمان بر اثر بلایای طبیعی مختلف تخریب شده است و اکنون تنها دیوار بلندی از این بنای تاریخی باقی مانده است که در بین مردم به ارگ ​​علیشاه معروف است.

زمان بازدید از این قلعه زیبا از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر می باشد. این قلعه منحصربه‌فرد که بر روی جلان امام، تقاطع شریعتی، الون‌الون ساعت، جنب مسجد امام واقع شده است، در هر دوره تاریخی بنا به مقتضیات مشخصه هر دوره، کاربردهای متفاوتی داشته است. می توان گفت که نام این دیوار قلعه است، زیرا در زمان قاجار، محوطه مجموعه تاریخی به انبار غله و مهمات تبدیل شده و دور آن حصاری کشیده شده است. این.

· مسجد آبی؛ آبی رنگ جهان اسلام است

یکی دیگر از مکان های جالب تبریز، مسجد جهانشاه است که به مسجد گوی (معادل ترکی مسجد کبود) نیز معروف است. این مسجد زیبا به دلیل تنوع کاشی کاری و رنگ آبی روشن و آبی کاشی های معرق آن به آبی تیره جهان اسلام معروف است.

این مسجد در ساختمانی بزرگ به نام مجموعه مظفریه قرار داشت. این بنا شامل کتابخانه، مسجد، مسجد و صحن بوده که متأسفانه امروزه به جز خرابه های آن چیزی باقی نمانده است، با وجود اینکه بنا بر اثر زلزله آسیب دیده، سر مسجد و چند ستون باقی مانده است. این ساختمان زیبا . اما بقیه برای نشان دادن هنر و لطف استادان قرن نهم کافی است.

این مسجد زیبا در خیابان امام خمینی که به میدان ساعت نرسیده است به دلیل داشتن تلفن فیروزه ای رنگ و شکل های نستعلیق، ثلت، نسخ و خاک در ابتدا مورد توجه هنرمندان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است. لزج.

مسجد جامع تبریز; یکی از قدیمی ترین نقاط گردشگری تبریز است

یکی دیگر از مساجد تاریخی که قدمتی طولانی دارد و قطعا از مکان های دیدنی شهر تبریز به شمار می رود، مسجد جامع تاریخی تبریز است. این مسجد بدنه ای بزرگ دارد که در زمان های مختلف گسترش یافته و در واقع قدیمی ترین قسمت این مسجد قدیمی ترین قسمت این مسجد محسوب می شود. ظریف ترین گچ را می توانید روی ستون های این مسجد ببینید و از آن لذت ببرید.

همانطور که در بالا ذکر شد، به دلیل اهمیت این مسجد برای همه پادشاهان، قسمت های مختلف این مسجد گسترش یافت. به عنوان مثال جعبه گنبدی زیبا در این مسجد منحصر به فرد یادگاری از دوره آکویونلو و مسجد گچ بری شده از دوره ایلخانان است. ناگفته نماند که این مسجد در زمان قاجاریه به طور کامل بازسازی شد و پس از بازسازی، صنعتگران کتیبه‌های مرمری را به نمای این مسجد اضافه کردند.

· خانه استاد شهریار; خانه شعر و ادب آذری

برای دوستداران شعر و ادب، خانه استاد شهیار یکی از بهترین مکان های دیدنی تبریز محسوب می شود. استاد شهریار که نام اصلی او محمدحسین بهجت تبریزی است در میان تمامی ایرانیان از ترک، فارس، کرد، لر و بختیاری جایگاه ویژه ای دارد. یکی از جملات معروف او که همه حداقل یک بار شنیده اند این است که «تو آمدی پیش سرورم، اما حالا چرا؟» شعر زیبایی است. است همه دوستداران شعر و ادب فارسی مطمئناً از آشنایی با سبک زندگی این شاعر توانا و تندخو لذت خواهند برد.

دکمه بازگشت به بالا