اقتصادی

حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از بومی‌سازی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام حمایت معاونت رئیس جمهور از تبلیغات در حوزه ام آر آی گفت: از طریق پارک علم و فناوری از کارشناسان مربوطه در حوزه ساخت و بومی سازی حمایت می کنیم. او به افکار پیشرفته می اندیشید. ما همچنین آماده همکاری با افراد در این زمینه برای توسعه پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منطقی از تجهیزات تصویربرداری پیشرفته هستیم.

به گزارش تی تی آنلاین، در مراسم اجلاس سالانه انجمن بین المللی ام آر آی در پزشکی، شعبه ایران، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه کیفیت آموزش و پژوهش در زمینه تصویربرداری در ارتقای سلامت موثر است، مروری بر پیشرفت رشته های مختلف عنوان کرد. در کشور گفت: شاید در دهه 60 بیشترین انتظار را از رادیولوژی داشته باشیم. محدودیت در عکاسی اما امروز با شروع به کار در این زمینه تبدیل به رشته ای شد که اقتدارش در تشخیص بیماری ها و حتی درمان آنها بیش از سایر رشته ها بود و به نظر می رسد مدت هاست سرعت تغییر در فعالیت های این میدان در حال افزایش است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به عوامل مرگ و میر انسان و نقش رشته رادیولوژی در این زمینه گفت: بیماری های قلبی عروقی، مغز و اعصاب، سرطان ها، بیماری های ریوی و حوادث از جمله عوامل اصلی مرگ و میر انسان هستند و یکی از روش هایی که اثر این بیماری ها را بر مرگ و میر کاهش می دهد، استفاده از تصویربرداری شناختی در تشخیص زودهنگام و پیشگیری از پیشرفت بیماری استفاده می شود.

دکتر. پناهی با بیان اینکه استفاده از ام آر آی در حوزه سلامت دلایل مختلفی دارد، گفت: ام آر آی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد می تواند در تشخیص بیماری ها مفید باشد.

وی با اعلام حمایت وزارت تحقیقات و فناوری از تحولات این حوزه گفت: با استفاده از پارک علم و فناوری از متخصصان حوزه ساخت و بومی سازی برای طراحی دستگاه های پیشرفته تری حمایت می کنیم. ما همچنین آماده همکاری با افراد در این زمینه برای توسعه پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منطقی از تجهیزات تصویربرداری پیشرفته هستیم.

دکتر. حسین زواناتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کنگره سالانه انجمن بین المللی ام آر آی در پزشکی ایران، رادیولوژی را یک علم چند رشته ای دانست که پیشرفت های آن در پیشرفت پزشکی نقش موثری ایفا کرد. وی گفت: هر تغییر مثبتی که در حوزه رادیولوژی رخ می دهد، تاثیر مثبتی در زیست شناسی و سلامت ایجاد می کند.

دکتر در خصوص پیشرفت سلامت کشور زوانتی بیان کرد: با پیشرفت علم پزشکی و رشد فناوری مرتبط با این حوزه و استفاده بهتر از آن، امید به زندگی مردم افزایش یافته و در ایران از 55 سال به بیش از 70 سال رسیده است.

دکتر. کوانتی بیان کرد: با افزایش سن افراد دانش، مهارت و تجربه بیشتری کسب می کنند و تا زمانی که مردم احساس خوبی داشته باشند می توانند برای جامعه مفید باشند و به همین دلیل. در زمینه پیری، بیماری آلزایمر بیشتر کار می کند. مرگ هر فرد طبق نظر کارشناسان میلیون ها دلار به اقتصاد کشور آسیب می زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح نظام سلامت تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع موجود در کشور، بودجه نظام سلامت ایران نیز دارای محدودیت هایی است و باید در این زمینه ساماندهی و سرمایه گذاری شود. مسیر. ارائه بهترین خدمات با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی و بودجه مناسب برای مردم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهداف برگزاری کنگره سالیانه انجمن بین المللی ام آر آی در ایران، گفت: امیدوارم با برگزاری این کنگره پیشرفت های این حوزه را بشناسیم. ، دقیق ترین و ارزان ترین خدمات را ارائه دهد.

دکتر با تاکید بر استفاده از روش های پیشرفته و پیچیده MRI، کوانتی بیان کرد: با نوآوری های صورت گرفته در این زمینه، روز به روز چشم اندازها در علم پزشکی بیشتر می شود و سرمایه گذاری در این حوزه نقش مهمی در دستیابی به پیشرفت های پزشکی دارد.

سپس دکتر حسن هاشمی مدیر گروه رادیولوژی با بیان پیشرفت رشته رادیولوژی بر اهمیت این رشته در تمامی بخش های جراحی و استفاده از روش های درمانی مناسب تاکید کرد.

در ادامه، دکتر. معصومه گیتی، دبیر علمی کنگره، معرفی کنگره و نحوه برگزاری آن را با 35 کمیته تخصصی و 135 سخنرانی علمی از کشورهای مختلف به نمایش گذاشت.

دکتر حمیدرضا صالح راد، دبیر اجرایی همایش نیز در خصوص ISMRM و تاسیس شعبه ایران در سال 1392 با کمک گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ انجمن بین المللی MRI در پزشکی (ISMRM) در سال 1994 با هدف ترویج تحقیق و توسعه در زمینه MRI تشکیل شد. این انجمن در حال حاضر بیش از هشت هزار عضو از کشورهای مختلف دارد و تنها 4 کشور آسیایی قدرت فعالیت در این زمینه را دارند. شعبه ایران انجمن بین المللی ام آر آی نیز در سال 2013 تاسیس شد و امسال اولین نشست سالانه آن با 35 پنل ویژه و سخنرانی بیش از 100 متخصص از 11 کشور جهان از امروز تا 13 شهریور 1401 به مدت سه روز برگزار می شود. میزبانی شد. توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا