عمومی

خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی، از بعدازظهر امروز جمعه استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جو قرار خواهد گرفت که پیامد آن ضمن افزایش ابرناکی و کاهش دمای روزانه (طی روز شنبه)، بارش‌های رگباری گاهی رعدوبرق در نیمه غربی و شمالی بویژه شمال غرب استان (با احتمال روانآب) خواهد بود که تا قبل از ظهر فردا ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ضمن اینکه در طول فعالیت این سامانه، وزش باد شدت می‌یابد به طوریکه در نواحی شمالی، نیمه شرقی همراه با خیزش گردوخاک و انتقال آن به برخی مناطق مرکزی خواهد بود.

وی گفت: امشب و اوایل وقت فردا تشکیل مه در نواحی کوهستانی و سردسیر شمالی دور از انتظار نیست.

عنایتی ادامه داد: وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا (شنبه) نیمه ابری تا ابری گاهی بارش باران همراه با مه صبحگاهی از اواسط روز به تدریج کاهش ابر گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۶+ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۲۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهرستان مشهد مقدس بین ۱۲ و ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار ۴۳ کیلومتر بر ساعت و از شهرستان چناران ۰.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

دکمه بازگشت به بالا