اقتصادی

خودشیرینی‌های تسلا به کجا رسید؟

تسلا قرار است پس از ارائه افزایش تخفیف‌ها و سایر مشوق‌ها برای افزایش فروش در مقابل عدم قطعیت اقتصادی و افزایش رقابت، تحویل خودروهای خود را به ثبت برساند.

به گزارش تی تی آنلاین، انتظار می‌رود بر اساس برآوردهای ۹ تحلیلگر Refinitiv، تسلا در اوایل این هفته تحویل جهانی ۴۴۵ هزار خودرو را در ماه‌های آوریل تا ژوئن گزارش دهد. این افزایش ۵ درصدی نسبت به ۴۲۲ هزار و ۸۷۵ خودرو در سه ماهه قبل خواهد بود.

برنامه ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا برای افزایش شدید فروش در سال جاری با چالش‌های مختلف محصولات مواجه است زیرا رقابت به‌ویژه در چین تشدید می‌شود و تقاضا کاهش می‌یابد.

تسلا از ژانویه قیمت‌ها و حاشیه های سه ماهه اول خود را کاهش داده است. در چند ماه گذشته از کاهش قیمت عمده اجتناب کرده اما تخفیف‌ها را افزایش داده است که شکل دیگری از انگیزه فروش است. در سه ماهه دوم تخفیف‌ها را برای وسایل نقلیه موجود در موجودی خود به ۱۶۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار افزایش داد.

در چین، دومین بازار بزرگ آن پس از ایالات‌متحده، تسلا یارانه بیمه‌ای ۸۰۰۰ یوان (۱۱۰۴ دلار) را به مشتریانی که از ۱۶ ژوئن تا ۳۰ ژوئن مدل ۳ را سفارش داده و تحویل گرفتند ارائه کرد. تسلا به گفته یک تحلیلگر، قرار است فروش چین را ۱۳ درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش دهد و به رکورد تعداد خودرو برسد. تسلا همچنین تخفیف‌هایی را در اروپا ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا این هفته ایمیلی ارسال کرد و به کاربران مدل ۳ که تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ تحویل می‌گیرند، سه ماه سوپرشارژ ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا