دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی را در دستور کار قرار داد

رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ شناختی از برنامه ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی خبر داد.
به گزارش تی تی آنلاین دکتر اکبر نصراللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی با اشاره به اجرای «نظام نامه جدید دانشی» و طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس رویکرد تحولی ریاست دانشگاه ساختار دانشگاه باید پاسخ گوی مسائل و چالش های کشور باشد. در این راستا اعضای هیئت علمی علاوه بر ایفای نقش آموزشی ملزم به فعالیت پژوهشی و فناورانه در قالب دانشکده های مأموریت محور هستند؛ دانشکده هایی که بر حل مسائل پیچیده چندوجهی و آینده نگر جامعه متمرکز خواهند بود.
وی با اشاره به یکی از چالش های اصلی کشور اظهار کرد: ناکارآمدی روابط عمومی ها به یک بحران تبدیل شده است و برای مقابله با این بحران تأسیس دانشکده روابط عمومی در دستور کار دانشکدگان جامعه و رسانه قرار دارد که در صورت تاسیس آن شناسایی و حل چالش ها و مشکلات روابط عمومی ها و توانمندسازی مدیران و کارکنان آن در سراسر کشور به صورت شبکه های مشارکتی و هم افزا در یک دانشکده موضوعی و تخصصی در یکی از واحدهای دانشگاهی پیگیری و اجرایی خواهد شد.
نصراللهی با بیان اینکه تحولات جهانی تحول در نظام آموزش عالی را اجتناب ناپذیر کرده است از استادان و دانشجویان خواست با درک دقیق ابعاد این تحول در اجرای نظام نامه جدید دانشگاه همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.
نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای همچنین بحران روایتگری را از مهم ترین مشکلات فعلی روابط عمومی ها دانست و گفت: روابط عمومی ها اگر روایتگر واقعیات و پاسخ گوی نیازهای مردم باشند می توانند به معماران اعتماد و امید تبدیل شوند. اعتماد ساختنی است نه دادنی؛ و این مهم تنها با عملکرد حرفه ای و روایت های به موقع صادقانه و دقیق محقق می شود.
وی افزود: رسانه ها در زمین روابط عمومی ها بازی می کنند. خاستگاه و منبع اصلی خبر روابط عمومی ها هستند و ضعف در روایتگری درست یکی از دلایل آسیب های جدی رسانه ای در کشور به شمار می رود.
نصراللهی روایتگری صحیح سریع و متناسب با نیاز مخاطب را اساس ایجاد اعتماد دانست و هشدار داد: روابط عمومی ها می توانند اعتبارزا یا اعتبارزدا امیدساز یا امیدزدا تسهیل گر ارتباط یا مخرب آن باشند.
وی با اشاره به ضعف های موجود گفت: فقدان روایت روایت های تأخیری یک جانبه شعاری و بدون شناخت مخاطب آسیب جدی به اعتماد عمومی زده است. در مقابل روایت هایی صادقانه شفاف تعاملی جامع و مسئله محور راه حل بسیاری از بحران ها خواهند بود.
وی ریشه های بحران روایتگری در روابط عمومی کشور را ناشی از مجموعه ای از مشکلات قانونی مدیریتی فرهنگی آموزشی و حرفه ای دانست و تأکید کرد: این وضعیت باعث آسیب پذیری کشور در برابر موج اخبار منفی و جنگ شناختی رسانه های معارض شده است.
این مراسم با حضور جمعی از استادان کارشناسان و پیشکسوتان روابط عمومی در دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
انتهای پیام