علم و سلامتکسب و کار ویژه

در زمان استخدام پرستار کودک در تهران به چه نکاتی توجه کنیم؟

چه بلافاصله بعد از مرخصی زایمان به محل کار برگردید چه چند سال بعد، پرستار کودک چیزی است که اکثر والدین باید در زمانی خاص از زندگی کودک به آن توجه کنند. استخدام یک پرستار کودک در خانه، بهترین راه برای اطمینان از اینکه فرزندانمان در تحت مراقبت کافی است ،به نظر می رسد. با این حال، برخلاف مهدکودک ها، پرستار کودک (یا پرستار بچه) لزوماً به آموزش یا مدرک خاصی نیاز ندارد. بنابراین چگونه مطمئن می شوید که بهترین مراقبت ممکن را از فرزند خود دریافت می کنید؟

چند راهکار وجود دارد که به شما کمک می کند در انتخاب خود احساس راحتی و اطمینان داشته باشید. توصیه های زیر را برای پیدا کردن مراقب مناسب برای فرزندتان امتحان کنید.

در مورد تجربه پرستار کودک بپرسید

استخدام یک دانشجو یا دانش آموز دبیرستانی می تواند راه خوبی برای صرفه جویی در هزینه باشد، به خصوص اگر فقط به مراقبت پاره وقت نیاز دارید. همین امر می تواند در مورد استخدام فردی که بازنشسته است نیز صدق کند.

اما اگر متقاضی کالج یا دبیرستان شما خواهر و برادری نداشته باشد و قبلاً هرگز از کودک مراقبت نکرده است، ممکن است هنگام تلاش آنها برای یادگیری در خانه به شدت ناامید شوید. همچنین می تواند برای کودک نوپا یا پیش دبستانی شما سردرگمی ایجاد کند زیرا آنها سعی می کنند بفهمند چرا به نظر می رسد قوانین همچنان در مورد آنها تغییر می کنند.

یک فرد بازنشسته به دلیل بزرک کردن فرزندان خود ممکن است تجربه کار با کودک را داشته باشد اما این تجربه ممکن است با آنچه شما برای فرزندان خود تصور می کنید مطابقت نداشته باشد.

در مورد تجربه آنها با کودکان بپرسید، به ویژه در مورد:

  • از چند کودک مراقبت کرده اند؟
  • آخرین باری که از بچه مراقبت کردند کی بود؟
  • آنها در چه جایگاهی از کودکان مراقبت می کردند (یعنی نگهداری از کودک برای یک یا دو ساعت، پرستار بچه تمام وقت، کار در مهدکودک و غیره)

توجه به هزینه نگهداری از کودک

در زمان توجه داشته باشید که حقوق باید مبلغ عرف کار باشد تا بتوانید پرستار مناسب کودک را انتخاب کنید. با توجه به نیاز شما و مدت زمانی که نیاز است پرستار کودک در خدمت شما باشد حقوق توسط کارشناسان مرکز آسامهر تعیین می شود.

اطمینان از عدم اعتیاد و سوءپیشینه پرستار

یکی از مهم عواملی که باید در هنگام استخدام پرستار کودک از آن اطمینان حاصل کنید، داشتن گواهی عدم سوء پیشنه و عدم اعتیاد است. مرکز پرستاری آسامهر با بررسی سوابق تمامی پرستاران خود شامل عدم اعتیاد، عدم سوءپیشینه و تجربه کاری آنها، این اطمینان را به شما می دهد که تمامی مراقبان و پرستاران مرکز فاید سوءپیشنه کیفری و عدم اعتیاد هستند. همچنین مرکز آسامهر تمامی مدارک شناسایی و 30میلیون سفته را از تمامی پرستاران دریافت می کند.

در مورد انتظارات و شرح وظایف پرستار با او صحبت کنید

اگر فرزندتان بد رفتاری کرد، چه طور با او برخورد کند؟ آیا می خواهید پرستار کودک به طور فعال با فرزند شما بازی کنند یا به سادگی حضور داشته باشند.در مورد یادگیری چطور، آیا می خواهید پرستار کودک به آنها کمک کند خواندن، نوشتن، کمک در انجام تکالیف و غیره را یاد بگیرند؟

قبل از اینکه حتی شروع به جستجو کنید، به دقت انتظارات خود را پرستار کودک در نظر بگیرید. نکاتی را یادداشت کنید تا مطمئن شوید چیزی را فراموش نمی کنید. سپس این انتظارات را با پرستار بچه خود مرور کنید. شفاف باشید و عقب نشینی نکنید. اگر پرستاری با آنچه شما انتظار دارید مخالف باشد، برای خانواده شما مناسب نیست.

معرفی پرستار به کودک

را به بچه خود معرفی کنید. بررسی کنید که آیا کودک با پرستار ارتباط می گیرید یا خیر. پرستار باید به طور آزمایشی کنار کودک باشد تا در زمان های مختلف یعنی زمان گرسنگی کودک، زمان خواب، زمان بازی و غیره مورد ارزیابی شما قرار گیرد.

هنگامی که پرستاری را برای کودک استخدام انتخاب کردید، اگر می توانید، سعی کنید به آرامی به او کمک کنید تا به شرایط خانه مسلط شود. با حضور پرستار کودک در حالی که هنوز در خانه هستید شروع کنید و در صورت نیاز وارد عمل شوید. زمانی که به خرید مواد غذایی یا باشگاه می روید، آنها را برای چند ساعت ترک کنید تا کودک و پرستار بچه با شرایط جدید عادت کنند.

نکات مهم در رابطه با کودک خود را برای پرستار بنویسید

مواردی مثل آلرژی غذایی یا دارویی، عدم تحمل لاکتوز، دیر بیدار می شود یا برای خوابیدن مشکل دارید، تکالیف قبل از زمان بازی انجام شده یا برعکس را برای پرستار بنویسید. شما همه چیزهایی را که باید در مورد بچه هایتان بدانید می دانید، اما پرستار بچه جدیدتان هنوز نمی داند. به جای تکیه بر حافظه، یادداشت های مکتوب را در مورد موارد مهم ارائه دهید.

چه چیزی مهم است؟ البته آلرژی و سایر شرایط سلامتی. اما فراتر از آن، هر چیزی که شما به عنوان والدین مهم می دانید را یادداشت کنید و به پرستار بدهید. یادآوری قوانین غیرعادی و اطلاعات تماس برای والدین و پزشکان نیز باید گنجانده شود.

کلام آخر

انتخاب پرستار کودک یه تصمیم سخت و دشوار برای والدین است. همچنین تنها گذاشتن کودک با پرستار می تواند برای والدین ترسناک باشد. اما در چنین شرایطی که شما نیاز به پرستار کودک دارید، با بهره‌گیری از نیروهای مجرب و با تجربه کاری آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است تا شما با خیال آسوده از کودک عزیزتان به کاامروزه نگهداری و یکی از مشکلات مادران شاغل می باشد. آن ها می خواهند از نظر فکری و جسمی به کودکشان رسیدگی شود. بعضی از افراد ترجیح می دهند پرستار کودک استخدام کنند تا به جای فرستادن کودک به مهدکودک، در خانه از کودکشان مراقبت و نگهداری شود.  استخدام پرستار برای  نگهداری کودک در منزل ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. یکی از راه حل ها این است از مراکز پرستاری از کودک و  استفاده کنید. حال با این وضع ، والدین باید به چه نکاتی قبل از استخدام پرستار کودک دقت کنند؟

نکاتی برای استخدام پرستار کودک

۱قبل از استخدام پرستاری

شما قبل از استخدام پرستاری برای   و نگهداری کودک در منزل ، باید سن و سال کودک خود را درنظر داشته باشید. شما باید از پرستارانی که مادر بوده یا تجربه پرستاری از کودک دارند، استفاده کنید. اگر کودک شما بزرگ می باشد، باید پرستاری برای او استخدام کنید که بتواند با کودک بازی کند و کارهای آموزشی با وی انجام دهد.

۲فرصت آشنایی کودک و پرستار

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قبل از اینکه پرستار و کودک با هم درخانه تنها بمانند، یک فرصتی ایجاد کنید تا موقعی که پدر و مادر در خانه حضور دارند، کودک با پرستار در اتاق تنها بماند تا کودک با پرستار تنها بماند. این کار باعث می شود در موقع نگهداری کودک در منزل ، کودک بتواند به پرستار اعتماد کند و با او راحت تر کنار بیاید.

۳پرستار اعتماد و مناسب

عد از اینکه پرستار کودک مورد اعتماد و مناسب خود را انتخاب کردید، از تعویض او به شدت خودداری کنید زیرا پرستار کودک تقریبا مانند مادر بچه می ماند و کودک در مدت زمان کوتاهی به او وابسته می شود.  هم چنین ممکن است موجب ضربه روحی و عاطفی به کودک شما شود. تنها در موارد ضروری این کار را انجام دهید آن هم برای مدت زمان کوتاهی.

۴رفتار پرستار

رفتار پرستار با کودک باید مشابه با رفتار والدین با فرزندشان باشد. نکاتی و قوانینی که برای کودک در خانه توسط پدر و مادر قرار داده شده باید توسط پرستار کودک نیز اجرا و عملی شود. هم چنین والدین باید در باره نحوه تشویق یا تنبیه کودک با پرستار کودک صحبت کنند. شباهت در رفتار پرستار و والدین با کودک، از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری می کند.

۵از کچا پرستار مورد اعتماد استخدام کنیم؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید پرستار مورد اعتماد چه کسی است و چگونه می توان به او اطمینان کرد. شما می توانید برای این مسئله، از طریق موسسات معتبر که کار ، مراقبت در منزل ، پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند انجام می دهند، اقدام کنید. چنین موسساتی امکانات مختلفی برای شما مانند مشاهده مدرک یا گواهینامه معتبر پرستار یا صحبت مستقیم با وی قرار می دهد. اگر چنانچه مشکلی با پرستار داشته باشید، می توانید از طریق اقدام و پیگیری کنید.

برای استخدام پرستار کودک پاسداران  در شرکت آسامهر با شماره های زیر تماس بگیرید.

ر‌های خود برسید. برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا