حوادث

رتبه آخر مازندران در حوزه جمعیت نگران کننده است

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و حضرت مسلم (ع) و تبریک روز عرفه، عید قربان و غدیر، اظهار کرد: همه ما قبول داریم که مشکلات حوزه ازدواج، نرخ زاد و ولد و مسئله جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی، افزود: البته مشکلات معیشتی هم تا حدودی مؤثر است، اما می‌بینیم که در استان‌های کم‌برخوردارتر از مازندران اوضاع مسئله ازدواج و جمعیت بهتر است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: کارشناسان و مسئولان برای پیری جمعیت در آینده نه چندان دور کشور زنگ‌های هشدار و خطر را به صدا درآوردند پس باید این مسئله را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به علل کاهش جمعیت گفت: بحث سقط جنین، آمار بالای سزارین، مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی، عدم نظارت بر واردات در اقلام دارویی و کشاورزی، افزایش فوتی ناشی از تصادفات و … از آسیب‌ها است که برای جلوگیری از آن‌ها نیاز به انجام اقدامات سلبی است و در بخش ایجابی نیز در نظر گرفتن مشوق‌هایی لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار در نظر گرفتن امتیازاتی برای متأهلان و کسانی که چند فرزند دارند در حوزه اشتغال و موارد دیگر شد و گفت: رتبه مازندران در بحث جمعیت از آخر حدود سومی یا چهارمی و نگران‌کننده است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌هایی که ازدواج را آسان می‌گیرند کار درستی انجام می‌دهند، عنوان کرد: اول باید گزینه خوب انتخاب کنند و بعد باید آسان گرفت.

انتشارات مقالات حوادث

نویسنده حوادثی هستم که با دقت و دقت بسیار بالا می‌توانم اخبار را ارائه دهم. هدفم ارائه اطلاعات صحیح و قابل اعتماد است.
دکمه بازگشت به بالا