علم و سلامت

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال، با توجه به وضعیت فعلی و تمایلی که با آن مواجه هستیم، محققان ادعا می کنند که می توانیم آنچه را که جهان در پایان قرن بیستم به آن نگاه خواهد کرد، شکل دهیم. سلام در بسته زندگی امروز، با این تغییرات باورنکردنی آشنا خواهید شد که تا سال 2100 در انتظار ما خواهد بود.

صدها گونه پرنده زیبا از بین می روند
کشور در سال 2100 چگونه است؟  / رویدادهایی که در 80 سال رخ می دهدتقریباً همه وقتی پرندگان را در آسمان می بینند دوست دارند و از آنها لذت می برند. پرندگان موجودات مضحک و متنوعی هستند که به طبیعت، رنگ و صدا صدایی حیات بخش می دهند، اما با توجه به شرایطی که ما ایجاد کرده ایم، تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که می بینیم به مراتب کمتر خواهد شد. بر اساس مطالعه ای که در سال 2019 در مورد تغییرات آب و هوایی مورد بحث قرار گرفت، هوای شدید که هر سال بدتر می شود، چه سرد و چه گرم، بدون شک باعث مرگ سریع پرندگان در مقیاس بزرگ می شود. بر اساس این مطالعات، اگر میانگین دمای زمین به میزان 3.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد، بین 600 تا 900 گونه پرنده منقرض خواهند شد. پس از این، دمای کره زمین به 100 تا 500 گونه دیگر انقراض افزایش می یابد و بیشتر پرندگانی که زیستگاه آنها به ندرت تغییرات شدید دمایی را تجربه کرده اند و به این تغییرات ناگهانی عادت ندارند، خطراتی را تهدید می کند. به این ترتیب پرندگان قادر به تطبیق با تغییرات ناگهانی دمایی نخواهند بود و مرگ تنها گزینه آنها خواهد بود.

منابع غذایی هرگز شکست نمی خورند
اگر امروز به خوردن عادت های خود ادامه دهیم، دنیا نمی تواند غذای کافی برای ما فراهم کند. در واقع، دانشمندان می گویند، با وجود اینکه همه 2100 نفر گیاهخوار شده اند، هنوز برای کشاورزی امکان تغذیه صدها میلیون نفر وجود ندارد. علاوه بر این، تا سال 2030، همه نمی توانند غذا بخرند. برخی از غذاها ممکن است 130 تا 180 برابر گران تر باشند زیرا همه نمی توانند آن را بخرند.

حداقل 21 کشور خالی از سکنه خواهند شد
در آینده، حوضه مدیترانه بسیار بیشتر از 10000 سال آینده تغییر خواهد کرد، مگر اینکه راهی برای مشاهده تغییرات دمای جهانی زیر 2 درجه پیدا کنیم. همان چیزی که جنگل ها می شوند، دشت ها با خار پوشیده می شوند و سپس متروک می شوند. این نه تنها به مناطق جنوبی اسپانیا، بلکه به سایر مناطق داخلی نیز گسترش می یابد. شایان ذکر است که 21 کشور با 14 کشور در جنوب اروپا، 5 منطقه در شمال آفریقا و 2 منطقه از آسیا، لبنان و سوریه در دریای مدیترانه مرز دارند و تا سال 2100 در خطر بیابان شدن قرار دارند.

ابرها ناپدید می شوند
فرزندان ما نمی توانند از سایه ابر دلپذیر 2600 لذت ببرند، زیرا ابرها احتمالاً تا آن زمان گذشته اند. از آنجایی که ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و سیاره ما را خنک نگه می دارند، بدون آنها دمای زمین می تواند به 100 درجه سانتیگراد برسد. این به این معنی است که این سیاره قرار است یک گلخانه باشد، به این معنی که اقیانوس ها در دودکش گرم می شوند، سیل های ناگهانی و خشکسالی و سیلاب می شوند و جو پر از دی اکسید کربن می شود. در نتیجه سیاره به تدریج به مکانی ناخوشایند برای زندگی تبدیل می شود.

لایه اوزون به طور کامل بازسازی شد

در سال های اخیر چیز زیادی در مورد ازن شنیده نشده است، اما در دهه 1970 و 1980 یک سوراخ بسیار بزرگ در اثر انتشار کلر، فلوروکربن ها ایجاد شد که مواد خطرناکی بودند که از اسپری ها، تهویه و شیر استفاده می کردند. این کار به قدری سریع انجام شد و به بستر اوزون آسیب رساند که نسل بشر به زودی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. اگر این گودال بزرگتر می شد، اشعه فرابنفش خورشید بیشتر و بیشتر وارد زمین می شد و مردم زنده زنده می سوختند. خوشبختانه، به محض اینکه دانشمندان علت این حادثه را شناسایی کردند، اقدامات مهم زیادی برای محدود کردن استفاده از این مواد شیمیایی مضر وجود دارد. لایه اوزون به آرامی خود را تازه می کند اما نه به طور مداوم. در سال 2014، گروهی از دانشمندان با همکاری سازمان ملل متحد اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و اگرچه این روند کند است، اما تا سال 2075 تمام حفره های لایه اوزون در قطب جنوب خواهند بود. تعمیر شده است. . پیش از این مساحت این گودال 30 میلیون کیلومتر مربع بود که اکنون به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

کشور در سال 2100 چگونه است؟  / رویدادهایی که در 80 سال رخ می دهدسطح دریا 3 متر بالا می رود
پیش بینی می شود در سال های آینده سطح دریاها به 250 سانتی متر افزایش یابد. در سال 1993، ماهواره شروع به ثبت سطح دریاها کرد. زمانی که سطح دریا 15 تا 20 سانتی متر بالا رفت. با این سرعت، سطح دریا 250 در 2100 سانتی متر تخمین زده می شود. این بدان معناست که بسیاری از کشورهای جهان در خطر هستند. با بالا آمدن آب دریا خیلی چیزها در خطر است، پل ها، جاده ها و منابع آبی و… این لیست تمام نشده است. در واقع، طوفان‌ها و همچنین سیل‌ها می‌توانند منابع آب شیرین را با آب شور آلوده کنند که می‌تواند بر اکوسیستم‌های طبیعی و منابع آبی کشاورزی تأثیر بگذارد.

کمتر از 20 درصد از جنگل های بارانی آمازون باقی خواهد ماند

یکی از غم انگیزترین بلایایی که قرن ها و در دهه های بعد در دهه های آینده روی زمین رخ داده است، از دست دادن باران است و با وضعیت کنونی امیدی به بازگشت نداریم. به عبارت دیگر، مقدار زیادی از این چوب های گرانبها تا پایان قرن بیست و یکم باقی نمی ماند. بر اساس مطالعات آب و هوایی که در سال 2014 در انگلستان راه اندازی شد، مشخص شد که تا سال 2055، میانگین دمای زمین تا 4 درجه افزایش می یابد. این تنها یک محاسبه متوسط ​​است و در برخی از نقاط جهان این افزایش بیش از 16 درجه سانتیگراد خواهد بود که به معنای پختن زودتر زمین است. بنابراین، در پایان قرن حاضر، جنگل های بارانی زیادی باقی نمی ماند. به گفته موسسه هواشناسی آلمان، حداقل 83 درصد از باران آمازون تا پایان قرن جاری از بین خواهد رفت و این رقم بر اساس برخی انتظارات است.

یخ قطب شمال خارج خواهد شد
کشور در سال 2100 چگونه است؟  / رویدادهایی که در 80 سال رخ می دهد

زمانی که به قطب شمال فکر می کنید، بدون شک با یخ های زیادی مواجه می شوید که به ذهنتان خطور می کند، اما باید بدانید که این وسیله دوام زیادی نخواهد داشت، زیرا قطب شمال تنها برای چند دهه یخ خالی خواهد بود. طبق مطالعه ای که در سال 2019 منتشر شد، صفحات یخی قطب شمال در سال های 2007 و 2008 بزرگترین انقراض دسته جمعی را داشتند و با سرعتی که لایه های یخ قطبی اکنون ذوب می شوند، تا سال 2037 هیچ یخی در منطقه باقی نخواهد ماند. بر اساس محاسبات انجام شده در این تحقیق، در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع یخ در شمال رخ داده است که در سال 2037 تقریباً به صفر خواهد رسید.

2323

دکمه بازگشت به بالا