عمومی

سه شاعر آیینی استان زنجان تجلیل شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سه شاعر آئینی استان زنجان روز دوشنبه در مراسمی با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان، ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسؤولان در حسینیه اعظم زنجان تجلیل شدند.

این برنامه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با حضور جمعی از شعرای استانی و ملی برگزار شد.

در این مراسم از سه پیر غلام حسینی استان زنجان به نام‌های اصغر گنج خانلو زنجانی، غلامرضا عینی فرد زنجانی و ولی الله کلامی زنجانی قدردانی شد.

در ادامه این مراسم جمعی از شعرای استانی و ملی ابیاتی را به حضرت اباعبدالله الحسین تقدیم کردند.

قاسم صرافان، احمد بابایی و محمود حبیبی کسبی، اشعار خود را در این مراسم در مدح حضرت اباعبدالله حسین (ع) قرائت کردند که با استقبال مردم در حسینیه اعظم مواجه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم، اظهار داشت: ما به امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی می‌بالیم.

ابوالفضل رفیعی گفت: قدردانی از پیرغلامان حسینی نشان می‌دهد که چقدر فرهنگ عاشورایی برای ما مهم است و کسانی که یک عمر در دستگاه ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت کردند، مورد احترام مردم هستند.

معاون استاندار زنجان با تقدیر از عوامل برگزاری این رویداد، گفت: امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی در سطح استان افزایش یابد چرا که در پیوند نسل جدید با فرهنگ عاشورایی بسیار مؤثر است.

وی تأکید کرد: دشمن از همین فرهنگ عاشورایی ما می‌ترسد و تلاش دارد نسل جدید را از این فرهنگ دور کند.

استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی شده است و هرساله مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان با شور و نوای خاصی در این استان برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا