اقتصادی

سیستم جدید پرداخت روسیه چیست؟

ترکیه و روسیه در حال توسعه سیستم پرداخت جدید هستند.

به گزارش تی تی آنلاین به نقل از اکونومیک، الکسی یرخوف، سفیر روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا در حال کار بر روی جایگزین سیستم پرداخت روسی میر هستند، پس از اینکه آمریکا ترکیه را به دلیل سرویس‌دهی برای کارت‌های میر به تحریم تهدید کرد.

میر در سال ۲۰۱۴ توسط بانک مرکزی روسیه به عنوان جایگزین داخلی ویزا و مسترکارت پس از اعمال دور اول تحریم‌ها علیه مسکو توسعه یافت.

کارت‌های میر در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا پذیرفته شده بودند. پنج بانک ترکیه شبکه پرداخت میر را در اوایل آگوست ۲۰۲۲ به کار گرفتند که به گردشگران روسی امکان پرداخت برای خرید در این کشور را می‌داد.

سال گذشته، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد که آماده است تحریم‌هایی را علیه هر مؤسسه مالی خارج از روسیه برای استفاده از میر، با اشاره به «خطر تسهیل تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها» اعمال کند.

در پاسخ به تهدید آمریکا، بانک‌های ترکیه استفاده از سیستم پرداخت روسیه را متوقف کردند و پس از آن بانک‌های قزاقستان و ویتنام قرار گرفتند.

سفیر روسیه تأیید کرد که «کار بر روی جایگزینی برای میر در حال انجام اما برای اعلام نتایج خیلی زود است» و افزود که کشورها باید چشم‌انداز فصل گردشگری آینده را ارزیابی کنند.

پیش از این، الکسی یگارمین، رئیس شورای تجاری روسیه و ترکیه فاش کرد که یک سیستم پرداخت جایگزین ممکن است تا تابستان پدیدار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا