علم و سلامتکسب و کار ویژه

طول عمر پروتز سینه چقدر است

چگونه تشخیص دهیم که جدار پروتز پاره شده است؟

باید توجه داشت که پروتز سینه مانند هر شی خارجی که داخل بدن قرار می گیرد، ممکن است دچار فرسودگی شود. زمان فرسوده شدن پروتزها به عواملی همچون شرکت سازنده، کیفیت ساخت و شرایط بدنی افراد بستگی خواهد داشت.

علائم عارضه دار شدن پروتز سینه

در صورتی که هر یک از علائم زیر را احساس کردید به دکتر سعید ساعدی مراجعه کنید تا عمل تعویض پروتز انجام گیرد:

1-احساس درد در ناحیه سینه

2-بافت سینه تغییر کرده و کپسول فشارنده ایجاد کرده باشد.

3-پارگی و فرسودگی پروتز، و تغییر شکل

عمر پروتز ها 15-20 سال تخمین زده شده است اما توصیه می شود بانوان هر سال برای چکاپ و بازبینی نزد جراح خودرفته تا از سلامت پروتز و درست قرار گرفتن پروتز اطمینان حاصل کنند. توجه داشته باشید که مراجعه به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خوب می تواند امکان بروز پارگی پروتز را به حداقل برساند. زیرا یک جراح پلاستیک خوب علاوه بر استفاده از بهترین نوع پروتز با مهارت و تجربه خود، اقدام به جراحی خواهد کرد.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

مراقبت های بعد از عمل می تواند به بیشتر شدن عمر ماندگاری پروتز کمک کند. بعد از عمل پروتز سینه نکات زیر را رعایت کنید:

  • بعد از عمل به مدت یک هفته استراحت داشته باشید و از بلند کردن اجسام سنگین شدیدا خودداری کنید.
  • ورزش کاران حرفه ای بعد از 1 ماه و نیم می توانند فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرند.
  • استعمال دخانیات تا 3 هفته بعد از عمل ممنوع می باشد.
  • الگوی خواب خود را اصلاح کنید. در دو هفته ی اول به هیچ عنوان روی شکم نخوابید و به پهلو و یا پشت بخوابید. بعد از آن نیز رعایت این نکته حائز اهمیت است.

اگر به فکر جراحی پروتز سینه هستید یا قبلاً جراحی کرده اید، ممکن است این شایعه را شنیده باشید که پروتز سینه باید هر 10 سال یکبار تعویض شود. اما لزوماً اینطور نیست. حقیقت این است که پروتز سینه شما طوری طراحی شده اند که یک وسیله مادام العمر باشند. این بدان معنی است که آنها فقط در صورت بروز مشکل باید تعویض شوند.

پروتز سینه سیلیکونی نسل پنجم امروزی میانگین طول عمری بین 15 تا 20 سال دارد. بنابراین، سوالی که مطراح می شود این است پروتز سینه چقدر دوام می آورد؟ خوب، پاسخ به چند عامل بستگی دارد، از جمله: اندازه و شکل، مهارت پزشک، روند بهبود، نوع پروتز، و سلامت کلی بیمار. عوامل دیگری مانند مدل پروتز نیز نقش دارند. برای کمک به شما در درک بهتر مدت زمان ماندگاری پروتز، در این مقاله و فیلم پروتز سینه مواردی شرح داده خواهد شد.

انواع مختلف پروتز سینه

  • چقدر دوام می آورند؟
  • چرا پروتز سینه باید برداشته شود؟
  • نشانه هایی که ممکن است نیاز به تعویض یا حذف داشته باشید؟
  • زنان چه زمان به تعویض پروتز نیاز دارند؟
  • هزینه جراحی تعویض چقدر است؟
  • چگونه ماندگاری پروتز های سینه خود را طولانی تر کنیم؟

 انواع مختلف پروتز سینه و طول عمر آنها

طول عمر پروتز سینه شما تا حد زیادی به نوع پروتز شما بستگی دارد. دو نوع اصلی پروتز سینه عبارتند از:

پروتزهای سینه نمکی شامل پروتزهای سیلیکونی توخالی و قابل تعویض است که با تزریق مایع نمکی پر می‌شوند که قوام آب دارند. مزیت این پروتز ها این است که به راحتی می توان آنها را در طول زمان و در صورت نیاز از طریق تزریق های اضافی تنظیم کرد.

پروتز سینه سیلیکونی یک تزریق جامد است که قوام یک خرس لثه مانند ژل دارد. این نوع پروتز اغلب حس طبیعی و بافت مانندی به سینه می دهد.

به طور متوسط ​​کاشت سالین یا سیلیکون می تواند بین 10 تا 20 سال دوام بیاورد. برخی به دلایل زیبایی یا به دلیل عارضه زودتر برداشته می شوند، اما این تنها در درصد بسیار محدودی از بیماران رخ می دهد.

پروتز سینه سیلیکونی چقدر دوام دارد؟

در طول سال ها پیشرفت های زیادی در طراحی و عملکرد پروتز سینه صورت گرفته است. نسل پنجم پروتز سینه سیلیکونی فعلی از یک ژل سیلیکونی “خیلی منسجم” ساخته شده است که بهترین عملکرد را در مقایسه با مدل های قبلی ارائه می دهد و انتظار می رود 15 تا 20 سال یا بیشتر دوام داشته باشد.

پروتز سینه سالین چقدر دوام دارد؟

پروتز های سالین معمولا بین 8 تا 10 سال بدون هیچ مشکلی دوام خواهند داشت. تا حدی، طول عمر این پروتز ها به تجربه جراح، سلامت کلی شما و سلامت شما در طول سال ها بستگی دارد. با پروتز های سالین، به دلیل مایعی که دارند، جای عوارض بیشتری وجود دارد.

چه زمانی پروتز سینه نیاز به برداشتن یا تعویض دارد؟

امروزه بیماران می توانند انتظار داشته باشند که پروتز هایشان دوام زیادی داشته باشد. احتمال اینکه مشکلی در پروتز شما اتفاق بیفتد حدود 1٪ در سال افزایش می یابد. این بدان معنی است که پس از یک دهه کامل کاشت پروتز ، هنوز 90 درصد احتمال دارد که پروتز شما خوب باشد و نیازی به برداشتن یا تعویض نباشد.

زنانی که بزرگ کردن سینه را انتخاب می کنند باید برای انجام معاینات خود و انجام معاینات منظم و سالانه فقط برای اطمینان از سالم بودن پروتز خود آماده باشند.

در موارد نادری که پروتز های سینه برداشته یا جایگزین می شوند، معمولاً چند دلیل برای آن وجود دارد:

تعویض پروتز سینه نیازی به یک اورژانس پزشکی نیست. بسیاری از زنان به سادگی جراحی جایگزین را انتخاب می کنند زیرا می خواهند نوع پروتز خود را تغییر دهند یا می خواهند اندازه آنها را تغییر دهند.

این به لطف پیشرفت های مدرن در بزرگ کردن سینه امکان پذیر است. ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید پروتز های سینه بزرگتری نسبت به آنچه در ابتدا دریافت کرده اید داشته باشید. برعکس، ممکن است برای پروتز های بزرگ هزینه کرده باشید و اکنون بخواهید آنها را با پروتز های سینه کوچکتر جایگزین کنید.

پروتز ها به دلایل مختلفی ممکن است از بین بروند. معمولاً این اتفاق در چند هفته یا ماه های اول پس از جراحی رخ می دهد و معمولاً خطای جراح یا بیمار است. اگر دستورات پزشک رعایت نشود، این امر می تواند منجر به پارگی یا شکست شود.

هنگامی که پروتز سینه از کار می افتد، برخی از زنان علائم کمی از خود نشان می دهند. برخی دیگر علائمی دارند از جمله:

  • سینه های کوچکتر
  • درد
  • بی حسی
  • تورم
  • تغییر در اندازه
  • پروتز های متحرک
  • احساس سوزش

از آنجایی که پروتز شما ممکن است گاهی با هشدار بسیار کمی بلافاصله پس از جراحی شکست بخورند، بسیار مهم است که با خود در تماس باشید و مرتباً آن را چک کنید.

با افزایش سن زنان، شلی پوست افزایش می‌یابد، هورمون‌ها تغییر می‌کنند و وزن بدن در نوسان است. این می تواند باعث شود ظاهر و احساس سینه شما تغییر کند. در نتیجه، برخی از زنانی که پروتز سینه دارند با افزایش سن از ظاهر پروتز های قدیمی خود ناراحت می شوند.

با گذشت زمان، پروتز ها همچنین می توانند از موقعیت طبیعی خارج شوند به دلیل:

  • جاذبه زمین
  • کشش بافت سینه شما
  • انقباض کپسولی
  • یا مشکلات دیگر

این امر منجر به چیزی می شود که به آن نامناسب پروتز سینه می گویند که می تواند به چند شکل مختلف باشد:

سینه ها با افزایش سن تغییر می کنند

همانطور که بافت ها در بدن شما پیر می شوند، موج می زند. موج دار شدن زمانی است که امواج قابل مشاهده روی سطح پوست شما ظاهر می شود. اگر این باعث کاهش اعتماد به نفس و لذتی که از کاشت سینه به دست می آورید، با جراح پلاستیک خود صحبت کنید که از چه گزینه هایی می توان برای رفع مشکل استفاده کرد.

برخی از زنان همچنین دچار چیزی می شوند که انقباض کپسولی یا بافت اسکار سفت شده در اطراف پروتز نامیده می شود. این امر می تواند باعث سفت شدن پروتز و ناحیه اطراف آن شود و باعث ناراحتی شود

رفع ناهنجاری پروتز سینه

با پروتز های سالین، تزریق های اضافی ممکن است بتواند این مشکلات را کاهش دهد.

برای خانم‌هایی که پروتز سیلیکونی دارند، ممکن است نیاز به جایگزینی یا برداشتن برای حل این مشکل داشته باشید.

باز هم، با شروع پیر شدن بدن، بافت‌های شما ممکن است افتادگی داشته باشند و در حالی که پروتز در موقعیت اصلی خود نسبت به بافت داخلی باقی می‌ماند، با افتادگی آن بافت‌ها، ایمپلنت نیز ممکن است آویزان شود. در چنین شرایطی می توانید برای به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید.

اگر هر یک از این مشکلات را با پروتز سینه خود تجربه کردید، باید فوراً با جراح پلاستیک خود صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید که این مشکل در نتیجه کار آنها ایجاد شده است، توصیه می‌کنیم برای رفع آن با یک متخصص حذف/تعویض پروتز سینه کار کنید.

مشکلات دیگری که ممکن است رخ دهد

مشکلات پزشکی دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به جراحی اضافی برای جایگزینی یا برداشتن پروتز نیاز داشته باشد. این موارد شامل موارد زیر است:

اگر پس از جراحی دچار هماتوم شدید، ممکن است نیاز به برداشتن پروتز باشد.

اگر مایعی در اطراف پروتزها جمع شود که سروما نامیده می‌شود، ممکن است نیاز به برداشتن پروتز یا حداقل برداشتن مایع باشد.

برخی از بیماران کپسول دوتایی را تجربه کردند.

سایر بیماران به سادگی تصمیم می گیرند که دیگر به ایمپلنت خود نیازی نداشته باشند.

صرف نظر از دلیل، یک متخصص با تجربه اصلاح پروتز سینه می تواند به شما کمک کند تا از شر پروتز خلاص شوید یا آن را جایگزین کنید.

پروتز سیلیکونی پاره می شود

تشخیص پارگی پروتز ژل سیلیکونی ممکن است کمی دشوارتر باشد، به همین دلیل است که مردم از پارگی پروتز های سیلیکونی به عنوان “پارگی بی صدا” یاد می کنند. احتمالاً متوجه تغییر حس در ناحیه آسیب دیده خواهید شد یا ممکن است توده های کوچکی را احساس کنید. تغییر در اندازه یا شکل سینه شما ممکن است کمی کمتر مشهود باشد، به همین دلیل مهم است که به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همیشه سینه های خود را هر چند سال یک بار چک کنید.

پروتز سینه سفت می شود

سفت شدن می تواند باعث حساسیت، درد و گرفتگی فیزیکی شود. باز هم، این به وجود بافت اسکار اضافی در محل برش مربوط می شود و می تواند منجر به تغییرات زیبایی غیرطبیعی در پروتز سینه شود. برخی از بیماران این را فقط در یک پستان تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را در هر دو تجربه کردند.

پروتز سینه چند سال بعد برداشته شود؟

در مجموع، احتمالاً در 10 سال اول پروتز خود نیازی به تعویض یا برداشتن نخواهید داشت. پس از این، پروتز های شما شروع به نشان دادن علائم پیری می کنند و احتمال بیشتری برای نیاز به جراحی اضافی دارند.

با این حال، تا زمانی که یک جراح بسیار آموزش دیده دارید، دستورات پزشک را اطاعت کنید، اجازه دهید آنها به درستی بهبود یابند و به خوبی با آنها رفتار کنید، به احتمال زیاد، پروتز های سینه شما بیش از یک دهه بدون مشکل یا بدون مشکل دوام خواهند آورد.

در جراحی جایگزینی پروتز سینه چه چیزی باید انتظار داشت؟

یک جراح پلاستیک واجد شرایط می‌تواند پروتز سینه شما را بردارد یا جایگزین کند. لزوماً لازم نیست از جراح پلاستیکی که در ابتدا این عمل را انجام داده است استفاده کنید. هنگامی که تحت مشاوره خود قرار می گیرید، وضعیت پروتز و وضعیت شما را ارزیابی می کند. بر اساس ترجیحات جراحی، وضعیت شما و پروتز های شما، جراحی تعویض پروتز سینه شما می تواند به راه حل های مختلفی نیاز داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا