علم و سلامت

عدم تخصیص بودجه‌ های کاشت حلزون شنوایی/خطر اختلال در تامین این پروتزها در سال آتی

مدیرعامل شورا گفت: اگر در باقی مانده سال جاری به دلیل اینکه خرید کاشت حلزون به صورت میدانی انجام نشده است، نمی توانیم مسائل مالی را بپذیریم و سپس پروتزهای لازم را خریداری کنیم. در 6 ماهه اول 13CI در تامین پروتز مشکل خواهیم داشت.

به گزارش تی تی آنلاین دکتر. هومن نریمانی درباره عدم برنامه ریزی اعتبار برای کاشت حلزون گفت: در قانون اقتصادی کشور بودجه سالانه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به نمایندگی از هیئت امنای پس انداز و ارز خارجی در نظر گرفته شده است. اما شش سال پیش به دلیل محدودیت منابع مالی، این ردیف مالی سرمایه گذاری نمی شد یا می توان گفت بسیار محدود بود و میزان بودجه ثابت به خودی خود بسیار ناچیز بود.

نام: هزینه کاشت حلزون شنوایی 50 میلیون تومان می باشد که شامل هزینه خرید پروتز، هتلینگ بیمارستان، جراحی، فیلم و هزینه گفتار درمانی، توانبخشی و جلسات شنوایی طی سال اول پس از کاشت حلزون می باشد.

مدیر کمیته و هیئت امنا در خصوص صرفه جویی از مبادلات خارجی در درمان بیماران گفت: طی 6 سال گذشته در مجموع 3 هزار و 491 میلیارد ریال اعتبار در قالب بودجه سالانه کاشت حلزون به تصویب رسیده است که تنها از این میزان اعتبار. 344 میلیارد ریال و به عبارتی کمتر از 10 درصد از اعتبارات مصوب هیئت مدیره به مدیران اختصاص دارد.

نریمانی تصریح کرد: به پاس عزم موسس هیئت امنا مبنی بر حفظ ارز در درمان بیماران. عباس شیبانی برای درمان افراد داخل کشور و درمان بانیان کاشت حلزون شنوایی. شروع این عملیات در ایران با حمایت کاشت حلزون شنوایی در دستور کار هیات امنای پس انداز ارزی قرار گرفته است.

وی افزود: پس از توسعه این حمایت ها و با در نظر گرفتن سن طلایی کاشت حلزون شنوایی، حداکثر سن 4 سال است، هیئت امنا باید از منابع داخلی خود برای جلوگیری از وقفه و اختلال در درمان کودکان ناشنوا استفاده کند. کاندیدای کاشت حلزون جراحی است.” وجود داشت.

هیئت امنا در ادامه مدیریت هزینه مبادلات خارجی در درمان بیماران را ادامه داد: در مجموع 6520 کاشت حلزون شنوایی در 6 سال گذشته ساخته شده است و هیئت امنا در مورد هزینه مبادلات خارجی در درمان بحث می کند. بیماران فقط کاشت حلزون را انجام دادند و این منجر به کاهش قابل توجهی در توانایی های داخلی هیئت امناء شد.

بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، اگر یک ماه باقی مانده از سال جاری به دلیل خرید در زمینه کاشت حلزون شنوایی تکمیل نشود، نمی توانیم وجه آن را دریافت و سپس خریداری کنیم. 1301 بررسی مورد نیاز برای تهیه پروتز در 6 ماه اول خواهیم داشت.

دکتر. نریمانی یادآور شد: در خصوص صرفه جویی در خصوص صرفه جویی با تخصص خارجی در بودجه از سوی هیات امنا چند جلسه پیگیری شد و جلسات متعددی با شورای بودجه و سازمان و همچنین مکاتبات رسمی از وزارت بهداشت و درمان داشتیم. آموزش پزشکی.” بودجه توسعه اقتصادی و آموزش برای برجسته کردن اهمیت روش های کاشت حلزون ایجاد شده است، اما هنوز به نتایج مطلوب دست نیافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا