استان ها

عضویت ۴۰۰۰ مازندرانی در صندوق اعتباری هنر

تی تی آنلاین/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از چهارهزار نفر در این صندوق عضویت دارند که با توجه به گستردگی حوزه فعالیت، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، البته در مسیر درست و رو به جلو حرکت می‌کنیم.

احسان آهنگر شامگاه ۳ اردیبهشت در نشست با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان سوادکوه با اشاره به لزوم شناخت از میدان عمل برای موفقیت گفت: شناخت از میدان مهمترین مولفه برای برنامه ریزی است و اگر نسبت به وضع موجود غافل یا ناآگاه هستیم، نباید انتظار موفقیت و اثرگذاری داشته باشیم.

آهنگر افزود: سفرهای شهرستانی هم برای احصاء نظام مسائل و مشکلات است تا برای رفع آنها برنامه ریزی دقیق انجام پذیرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارکان مختلف اداره ارشاد اسلامی را یک زنجیره برای اعتلای فرهنگ عنوان کرد و یادآور شد: همه انجمن‌ها و بخش‌های مختلف این مجموعه، باید بصورت یک سیستم متوازن کار کنند و برای رشد فرهنگ هر شهر بکوشند.

وی اضافه کرد: فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده است و کار کردن در این حوزه با مشکلات زیادی روبروست. البته مشکلات مالی به‌عنوان اولویت مطرح نیست. بلکه مهمترین مولفه قدرت فرهنگی ما، نیروی انسانی فعال و دلسوز است که تحت عنوان انجمن‌ها در این مجموعه فعالیت دارند. چون تصمیم ساز هستند و می‌توانند به مدیران دیگر کمک کنند.

آهنگر فعال سازی انجمن‌ها و شبکه سازی عناصر فرهنگی را از اولویت‌های حوزه فرهنگ دانست و گفت: ایجاد خرد جمعی بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف خواهد کرد. باید با ایجاد مراکز تخصصی فروش آثار هنری، اقتصاد فرهنگ و هنر را رونق بخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: به دنبال انعقاد تفاهم با فنی و حرفه‌ای هستیم تا صدور مجوزها را ساماندهی و تسهیل کنیم. همچنین پیگیر دریافت سهم بیشتری از تسهیلات برای هنرمندان و اهالی رسانه هستیم.

 این مسئول اظهار کرد: کارگروه قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی وجود دارد. ولی هنوز نتوانسته‌ایم نقش و نسبت خود را در این حوزه به درستی ایفا نماییم.

وی افزود: با آموزش و پرورش صحبت کردیم تا از هنرمندان اداره ارشاد در دروس هنر مدارس غیر انتفاعی استفاده کنند تا هم دانش آموزان از این هنرها بهره‌مند شوند و هم به معیشت هنرمندان کمک کنیم.

آهنگر در خصوص صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از چهارهزار نفر در این صندوق عضویت دارند که با توجه به گستردگی حوزه فعالیت، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، البته در مسیر درست و رو به جلو حرکت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: استفاده درست از زیرساخت‌ها می‌تواند به توسعه فرهنگ کمک کند. مساجد، مصلی‌ها، شبستان‌ها، مدارس و غیره از جمله اماکنی هستند که می‌توانیم در امور فرهنگی از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا