علم و سلامتکسب و کار ویژه

عوارض قرص غضروف ساز که نمی خواهند شما بدانید!

باورهای غلط در مورد آمپول غضروف ساز وجود دارد که بسیاری از بیماران هنوز در مورد آنها می پرسند و اطمینان ندارند که واقعاً این باورها غلط باشند. شاید ابتداب ا شنیدن نام غضروف ساز به این فکر کنید که این دارو برای تقویت و ساخت غضروف است. باید خدمت شما عرض کنیم که داور یا آمپول غضروف سازی وجود ندارد. داروهایی که ردمورد آنها به عنوان غضروف ساز می شنوید، بیشتر جنبه تبلیغات دارند. در این مطلب هر آنچه که لازم است شما در این مورد بدانید را از دکتر مسعود میرکاظمی جویا شدیم تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم. دکتر مسعود میرکاظمی در تهران است که تا به امروز بیماران متعددی را جراحی و درمان کرده اند.

آمپول غضروف ساز چیست؟

دارویی تحت عنوان آمپول غضروف ساز که باعث غضروف سازی در مفصل شود، وجود ندارد. در واقع اغلب افراد آمپول هایی که برای درمان بیماری های گوناگون به مفصل زانو تزریق می شوند را به عنوان داروی غضروف ساز می شناسند. این ذهنیت در مورد این داروها درست نیست. این داروها در واقع به بهبود التهاب مفصل کمک می کنند و به خودی خود موجب غضروف سازی نمی شوند. این آمپول ها بر پایه ژل هستند که برای درمان آرتروز زانو و دردهای مفصل زانو استفاده می شوند. از حجم مولکولی بالایی برخوردار می باشد و به نوعی مایع مفصلی است. بیشتر برای افرادی تجویز می شود که در مراحل اولیه تشخیص آرتروز هستند.

تزریق آمپول غضروف ساز زانو موجب روان شدن مفصل می شود و از تخریب مفصل جلوگیری می کند. علاوه بر اینکه دردهایی که بیمار در اثر آرتروز متحمل شده است را کاهش می دهد. این دارو به عنوان آمپول غضروف ساز شناخته می شود.

تاثیر تزریق آمپول غضروف ساز به زانو

همانطور که در بالا گفته شد اغلب آمپول هایی ژل مانند وجود دارند که برای درمان برخی بیماری ها مانند آرتروز زانو، به مفصل تزریق می شوند. اغلب این ژل ها فقط برای چند روز در زانو می مانند اما به مدت چند ماه ماندگاری دارند و تاثیر گذار هستند.

در حقیقت این ژل ها سبب تغییر فرایند بیماری آتروز در مفصل زانو می شود. همچنین باعث روان تر شدن حرکت کردن مفصل و استخوان ها بر روی یکدیگر می شوند. در نتیجه موجب  کاهش درد بیمار و کاهش فرسایش استخوان ها می شود. این ژل ها با به دلیل اینکه باعث کاهش اصطکاک میان مفاصل می شوند، میزان تخریب مفصل را کم می کنند و درد کمتر می شود.

همچنین لازم به ذکر است که این ژل اغلب به عنوان داروی ضد التهابی شناخته می شود.درست است. با کاهش میزان اصطکاک میان دو مفصل زانو می توان انتظار داشت التهاب نیز کاهش پیدا کند. یکی از دلایلی که این دارو به اشتباه به عنوان آمپول غضروف ساز شناخته می شود این است که به طور کلی این ژل ها در تحریک غضروف ها و محافظت از بافت غضروف ها تاثیر گذار هستند. به همین دلیل به اشتباه به عنوان داروی غضروف ساز شناخته شده اند.

سوالات متداول

بهترین داروی غضروف ساز زانو چیست؟

در واقع دارویی مبنی بر غضروف ساز بودن وجود ندارد. آنچه که به عنوان غضروف ساز عرضه می شود بر پایه ژل است و تنها میزان برخورد مفاصل به یکدیگر را کاهش می دهد.

عوارض تزریق آمپول غضروف ساز چیست؟

ممکن است پس از تزریق مشکلاتی مانند تورم، سوزش و درد را احساس کنید. این عوارض کوتاه مدت هستند و می توانند در عرض چند روز برطرف شوند.

چه کسانی بعد تزریق آمپول به زانو خوب شدند؟

افرادی که مشکل آرتروز یا سائیدگی زانو دارند با استفاده از این آمپول بهبود یافتند و تا مدتها درد آنها کاهش پیدا کرده است.

کلام پایانی

آمپول غضروف ساز نامی است که میان بسیاری از افراد به اشتباه جا افتاده است. در واقع این آمپول ها بر پایه ژل هستند و به روان سازی حرکت و کاهش اصطکاک میان دو مفصل کمک می کنند. تاثیر آن برای چند ماه است. چرا که این ژل تا چند ماه در بدن شما می ماند. میزان التهاب مفصل را کاهش می دهد و شدت را کاهش می دهند. باورهای غلط در مورد این آمپول این است که یک آمپول غضروف ساز می باشد. در حالی که این آمپول به ایجاد و یا ساخت غضروف کمکی نمی کند. گلوکزامین و کندرویتین دو مورد از مکمل های رایج برای آرتریت هستند که بیشتر از آنها استفاده میشود.

گول تبلیغات مکمل های ماهواره ای را نخورید

رئیس انجمن جراحی‌ زانو ضمن هشدار در ارتباط با مصرف قرص‌های غضروف‌ساز، ضد آرتروز و پوکی استخوان که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، گفت: بسیاری از این داروها مشکل بیمار را رفع نکرده و تنها سبب زیان اقتصادی آن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز رازی در ادامه به عدم مدیریت خرج پول در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: متأسفانه انواع مکمل‌ها در بازار کشور همچون نقل و نبات وجود دارد و بخشی از افراد جامعه همچون کارمندان بازنشسته قسمتی از حقوق و درآمد خود را صرف هزینه خرید این مکمل‌ها جهت درمان آرتروز و دردهای مفصلی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از داروهای حیاتی ممکن بوده دسترسی به آن اندک باشد و علیرغم گران بودن برخی از مکمل‌ها مردم به دلیل اینکه تصور می‌کنند اگر این مواد را مصرف کنند مشکل غضروف یا آرتروز آنها برطرف خواهد شد نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند.

رئیس انجمن جراحی‌ زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی با تأکید بر اینکه فروش و دسترسی مکمل‌های غذایی و دارویی باید با مدیریت دقیق وزارت بهداشت انجام شود، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای نسبت به تبلیغ قرص و مکمل‌هایی جهت ساخت غضروف و درمان آرتروز و پوکی استخوان اقدام می‌کنند و متأسفانه بخشی از جامعه نیز اغفال این تبلیغات می‌شوند.

رازی نسبت به مصرف این مکمل‌های غضروف‌ساز هشدار داد و گفت: برخی برای کاهش درد مفصل در میانسالی تزریق آمپول‌هایی همچون کورتون را پیشنهاد می‌کنند که استفاده از این روش درمانی دو تا سه بار در سال مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

آیا مصرف روزانه گلوکزامین کندرویتین بی خطر است؟

آیا گلوکزامین و کندرویتین بی خطر هستند؟ به طور کلی، بله، مصرف گلوکزامین و کندرویتین در دوزهای ذکر شده در برچسب مکمل بی خطر است اما باید بدانید که پزشک با توجه به پرونده پزشکیتان باید آنها را در دوزهای مشخص و زمان مشخص برایتان تجویز کند.

چرا باید در مصرف مکمل های گلوکزامین و کندرویتین احتیاط کنید؟

درباره بی خطر بودن مکمل های گلوکزامین و کندرویتین چه می دانیم؟ مطالعات نشان داده اند که مکمل های گلوکزامین و کندرویتین ممکن است با داروی ضد انعقاد (رقیق کننده خون) وارفارین (کومادین) تداخل داشته باشند.

گلوکزامین ممکن است فشار چشم را بالا ببرد!

از آنجایی که محصولات گلوکزامین ممکن است از پوسته صدف‌ها مشتق شوند، این نگرانی وجود دارد که مکمل می‌تواند باعث واکنش آلرژیک در افراد مبتلا به آلرژی به صدف شود. گلوکزامین ممکن است آسم را بدتر کند. این نگرانی وجود دارد که گلوکزامین ممکن است فشار چشم را افزایش دهد.

عوارض جانبی گلوکزامین و کندرویتین چیست؟

  • حالت تهوع، اسهال، یبوست
  • درد معده، گاز، نفخ
  • ریزش مو
  • پلک های پف کرده

عوارض مصرف کندرویتین چیست؟

در صورت مصرف خوراکی: کندرویتین سولفات احتمالاً در صورت استفاده تا 6 سال بی خطر است. می تواند باعث درد خفیف معده و حالت تهوع شود. سایر عوارض جانبی احتمالی شامل نفخ، اسهال و یبوست است.

چه مدت می توانید کندرویتین مصرف کنید؟

از آنجایی که کندرویتین یک درمان قطعی نیست، دوز ایده آل نامشخص است. برای آرتروز، برخی مطالعات از 800 میلی گرم تا 1200 میلی گرم در دوزهای منفرد تا 3 سال استفاده کرده اند.

آیا گلوکزامین می تواند باعث آسیب کبدی شود؟

گلوکزامین در گزارش‌های موردی مجزا در ایجاد آسیب‌های کبدی آشکار بالینی دخیل بوده است، اما نقش گلوکزامین بر خلاف سایر اجزای گیاهی یا آلاینده‌ها نشان داده نشده است و آسیب کبدی ناشی از گلوکزامین یا کندرویتین در صورت بروز باید بسیار نادر باشد.

برای آرتریت کدام بهتر است؟کلاژن یا گلوکزامین؟

بر اساس نتایج یک مطالعه تصادفی دوسوکور، یک عنصر کلاژن ثبت شده ممکن است دو برابر گلوکزامین و کندرویتین برای سلامت مفاصل موثر باشد.

آیا مصرف گلوکزامین می تواند باعث افزایش وزن شود؟

گلوکزامین وزن بدن را افزایش می دهد و پاسخ انسولین را در موش های تغذیه شده با ریکی از دردهای شایع میان افراد میانسال، دردهای مفصلی، آرتروز و تحلیل رفتن غضروف است. این آسیب ها بیشتر در سنین بالا نمایان می شوند. اما سبک زندگی نادرست نیز می تواند به پیدایش سریع تر این عارضه ها دامن بزند. امروز در نشریه الکترونیکی قصد داریم تا شما را با دارویی به نام کپسول پیاسینیل آشنا کنیم. این کپسول برای از بین بردن دردهای مفصلی ناشی از آرتروز مناسب است. به گفته پزشکان این دارو می تواند منجر به غضروف سازی نیز بشود.

اگر شما یا اطرافیانتان از درد مفصلی یا آرتروز رنج می برید، این مطلب برای شماست تا با یک داروی همه چیز تمام، دردهای بی پایان شما خاتمه یابد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با کپسول پیاسینیل با شما صحبت کنیم، بهتر است به صورت مختصر در رابطه با بیماری های شایع مفاصل اطلاعات کسب کنیم تا به اهمیت مصرف این دارو پی ببریم.

کپسول پیاسینیل چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

بیماری های مفصلی چیست

همان طور که می دانید استخوان بندی انسان یک پارچه نیست. استخوان های ریز و درشت بدن از نقاط مختلف به هم متصل شده اند و اسکلت بدنی ما را ساخته اند. محلی که استخوان ها از آن جا به هم متصل می شوند را مفصل می گویند. مهم ترین وظیفه مفاصل، تسهیل حرکت استخوان ها روی هم و در کنار هم است.

اما با کمی فکر کردن می فهمید که حرکت استخوان ها روی هم به آسانی اتفاق نمی افتد. اگر یک بخش نرم در بین آن ها وجود نداشته باشد، حرکت آن ها در کنار هم، سبب ساییدگی های شدیدی خواهد شد. لذا مفاصل بدن دارای سطوحی از جنس غضروف هستند که ساییدگی و اصطکاک میان استخوان ها را به حداقل می رساند.

از آن جایی که مفاصل پر تحرک ترین قسمت های بدن هستند، سریع تر از سایر نقاط دچار ساییدگی و آسیب دیدگی می شوند. یکی از شایع ترین آسیب های مفاصل، آسیب های غضروفی است. از جمله مواردی می تواند سبب بروز مشکلات مفصلی شود می توان به تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع، شکستگی ها، کار زیاد، افزایش سن و عفونت مفصل اشاره کرد.

با این حال در برخی موارد آسیب مفصلی ممکن است بدون قرار گرفتن در شرایطی که نام بردیم اتفاق بیوفتد. از جمله این موارد می توان به مثال های زیر اشاره کرد:

– سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری مفصلی (وراثت)

– جنسیت ( زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری مفصلی قرار می گیرند)

– آسیب دیدگی قبلی مفصل

– وارد شدن فشار اضافه به مفصل در اثر چاقی

– مشاغل سنگین و خاص

نشانه های ابتلا به بیماری های مفصلی

با توجه به این که شما به کدام نوع از بیماری های مفصلی دچار شده اید، میزان درد و علائم شما متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات نیز ممکن است دردهای مفصلی به صورت مقطعی و خود به خود ظاهر شوند و پس از مدتی از بین بروند. در چنین شرایطی بیمار درد را حاصل از یک فعالیت ناگهانی دانسته و بعد از بهبود به سراغ درمان آن نخواهد رفت.

با این حال باید بدانید که نادیده گرفتن دردهای مفصلی هر چند ناچیز و کم می تواند در بلند مدت آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند. این دردها عموما در سنین بالا تبدیل به آرتروز و آرتریت روماتوئید خواهند شد. آرتریت روماتوئید یکی از انواع بیماری های مفصلی است که خصوصیات آن با دیگر بیماری ها مفصلی متفاوت بوده و به راحتی قابل تشخیص است.

از شایع ترین علائم و نشانه های بیماری های مفصلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کپسول پیاسینیل چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

درد مفصل

بیشتر بیماری های مفصلی با درد همراه هستند. این درد می تواند ناشی از ساییدگی استخوان ها و از بین رفتن غضروف باشد. برخی بیماری های مفصلی آن چنان پیچیده می شوند که همراه با درد مفصل، بیمار دچار درد عضلانی و استخوانی نیز خواهد شد. در چنین شرایطی پزشک ممکن است درمان دارویی را در کنار فیزیوتراپی تجویز نماید.

لازم به ذکر است که دردهای مفصلی همیشه نشان دهنده ی بیماری های مفصلی نیستند، گاهی اوقات برخی مشکلات استخوانی نظیر کشیدگی رباط، بیماری بورسیت و تاندونیت نیز ممکن است سبب بروز درد مفصلی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بیماری از مرورگر گوگل کمک بگیرید.

سفتی و خشکی مفاصل

گاهی اوقات ممکن است شما به صورت غیر منتظره ای احساس کنید قسمتی از بدنتان خشک شده و دیگر مانند قبل نمی توانید آن را حرکت دهید. این مشکل بیشتر در زانوها، آرنج ها و کمر دیده می شود. در چنین شرایطی می گویند حرکت مفصلی دچار محدودیت شده است.

این مشکل در پی خروج غضروف و مایع مفصلی از محل اصلی خود ایجاد می شود. در شرایطی که بیمار به خشکی مفاصل دچار شده باشد، دامنه ی حرکتی او به شدت کاهش می یابد.

از جمله شایع ترین بیماری هایی که سبب خشکی مفاصل می شوند، می توان به نقرس، آرتریت روماتوئید و آرتروز اشاره کرد.

تورم مفاصل

گاهی اوقات مفاصل بیمار متورم شده و بر حجمشان افزوده می شود. در چنین شرایطی به بزرگ شدن و افزایش حجم مفاصل، تورم مفصل گفته می شود. تورم مفصل به دنبال افزایش مقادیر مایع مفصلی رخ می دهد. این مشکل ناشی از بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید است. در برخی مواقع ممکن است در کنار تورم مفصل، قرمزی و گرمایی در محل مفصل احساس شود.

تشخیص بیماری های مفصلی

بیمارانی که دچار درد مفصلی هستند معمولا با دردی که مدت هاست قطع نمی شود به پزشک ارتوپد مراجعه می کنند. پزشک با گرفتن یک شرح حال از بیمار می تواند این بیماری ها را تشخیص دهد.

گاهی اوقات نیز لازم است تا برای تشخیص نوع بیماری از تکنیک های مختلف تصویر برداری استفاده شود. از جمله این تصویر برداری ها می توان به ام آر آی و سی تی اسکن اشاره کرد. جالب است بدانید در مواردی که تشخیص بیماری کمی سخت است، پزشک ممکن است برای شما آزمایش خون، ادرار و مایع مفصلی تجویز کند.

با ارائه نتایج این آزمایش ها به پزشک، او می تواند علت ابتلا به بیماری را در شما بیابد. این آزمایش ها بسیار مهم است چرا که می تواند احتمال ابتلای شما به سایر بیماری های مشابه را رد کند.

درمان خانگی بیماری های مفصلی

با وجود این که بیماری های مفصلی بسیار شایع هستند، هنوز یک درمان قطعی و صد در صدی برای آن ها یافت نشده است. از همین رو، مجموعه ای از درمان ها باید در کنار هم استفاده شوند تا بیمار به نتیجه ی دلخواه برسد. رعایت برخی نکات در منزل می تواند به شما کمک کند تا درمان هایتان به خوبی پیش رود. تغییر سبک زندگی و انجام درمان های خانگی می تواند تا حد زیادی علائم مربوط به درد را در بیمار کاهش دهد.

از جمله این نکاتی که می توانید با رعایت آن ها به کاهش درد خود کمک کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استراحت دادن به مفصل

کم کردن وزن بدن به منظور کاهش فشار وارده بر مفصل

استفاده از کمپرس های گرم و سرد برای کاهش درد و گرفتگی عضلات

انجام تمرینات و حرکات ورزشی به منظور تقویت ماهیچه ها

استفاده از عصا و وسایل کمکی برای کاهش درد های مفصلی

کپسول پیاسینیل چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

روش های درمان دردهای مفصلی

در این میان نیز درمان های پزشکی بسیاری برای کاهش علائم دردهای مفصلی وجود دارد که در این قسمت از مقاله به شرح آن ها پرداختیم.

فیزیوتراپی و کار درمانی

فیزیوتراپی و کار درمانی برای درمان بیماری های مفصلی طیف گسترده ای از روش ها و تکنیک ها را در بر می گیرد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورزش درمانی

متخصص فیزیوتراپ به بیمار یک سری حرکات و تمرینات اصلاحی جهت اصلاح وضعیت مفصل آموزش می دهد.

مگنت تراپی

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی یکی از روش های درمانی ایمن و کم عارضه در فیزیوتراپی است. این روش موجب تسکین درد و سرعت بخشیدن به روند بهبودی بدن می شود. در نهایت پس از این درمان، آسیب های مفصلی ترمیم می شوند. در این روش با استفاده از امواج مغناطیسی و تاثیر بر بافت های آسیب دیده مفصل، درد بیمار کاهش می یابد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی درد و تورم مفصل های آسیب دیده را کاهش می دهد. همچنین برای بیماران مبتلا به آرتروز که دچار ساییدگی شده اند روشی بسیار موثر است.

دارو درمانی

در کنار فیزیوتراپی و کار درمانی، روش استفاده از درمان دارویی نیز بسیار پر کاربرد است. داروهایی نظیر استامینوفن، مسکن های قوی تر و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از رایج ترین داروها برای کاهش درد ناشی از بیماری های مفصلی هستند.

این دسته از داروها می توانند درد و التهاب را تا حد زیادی کاهش دهند. البته بیماران باید توجه داشته باشند که مصرف بیش از اندازه ی چنین داروهایی ممکن است با عوارضی نظیر مشکلات معده، مشکلات قلبی، خونریزی دستگاه گوارشی و مشکلات کبدی همراه باشد.

یکی از داروهای پرکاربرد در درمان دردهای مفصلی و غضروف سازی، کپسول پیاسینیل است که در ادامه به شرح خواص و ویژگی های آن پرداخته ایم.

کپسول پیاسینیل چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

کپسول پیاسینیل نیل فارمد برای درمان آرتروز و دردهای مفصلی و ترمیم غضروف تخریب شده تولید شده است. این کپسول موجب تسکین درد مفاصل خواهد شد. میزان تاثیر گذاری این دارو به حدی است که درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

طبق تحقیقات انجام گرفته، فرد بیمار پس از ۳ ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصلش افزایش خواهد یافت. این بهبودی تا حدی است که بیمار می تواند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

کپسول پیاسینیل یک داروی گیاهی است. عصاره های گیاهی مختلفی در این کپسول وجود دارند که سبب می شوند اثر گذاری آن در درمان دردهای مفصلی افزایش یابد. از جمله این عصاره ها می توان به عصاره آووکادو و سویا اشاره کرد.

مکانیسم اثر کپسول پیاسینیل

همان طور که گفتیم کپسول پیاسینیل که برخی آن را با نام پیاسکومین می شناسند، محصولی با منشا گیاهی است. این محصول دارای اثر تقویت کنندگی برای بافت همبند است. با تحریک سنتز پروتئوگلیکان ها و کلاژن سازی دوباره، سبب بازگشت ساختمان غضروف به حالت طبیعی می شود.

همچنین با مهار واسطه های التهابی نظیر آنزیم کلاژناز نوع  II و پروستاگلاندین E2 سبب کاهش درد و التهاب مفاصل خواهد شد. کپسول پیاسینیل با تاثیر بر دژنراسیون غضروف، این بخش مهم از بدن را از کاتابولیسم و آنابولیسم ماتریکس حفظ می ‌نماید.

بهبود علائم درد بعد از مصرف این دارو ممکن است آهسته باشد و با تاخیر رخ دهد، اما تاثیر طولانی مدت قابل توجه آن باقی خواهد ماند. پس از مصرف یک دوره ی کامل از این دارو، در نهایت بیمار شاهد کاهش درد، آسیب عملکردی و حملات ناگهانی خواهد بود.

موارد مصرف کپسول پیاسینیل نیل فارمد

کپسول پیاسینیل برای موارد مختلفی تجویز می شود. از جمله کاربردهای این کپسول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان آرتروز

–  ترمیم غضروف های تخریب شده

–  کاهش درد های آرتروز

–  افزایش اندکس های کارکردی

– کاهش درد مفاصل

کپسول پیاسینیل چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

مشخصات و نحوه ی مصرف کپسول پیاسینیل

داروی پیاسینیل در شکل دارویی کپسول و در بسته های ۱۵ عددی تولید می شود. این دارو باید با تجویز پزشک و با دستور او مصرف شود. با این حال یک دستور مصرف کلی روی بسته بندی آن درج شده است که به شرح زیر برای شما نوشته ایم:

یک عدد روزانه همراه با غذا  و آب فراوان میل شود.

به خاطر داشته باشید که تمام داروهایی که مربوط به دردهای مفصلی هستند، حتما باید همراه با غذا مصرف شوند. چرا که این داروها می توانند سبب بروز مشکلات گوارشی شوند و نباید با معده خالی مصرف گردند.

این دارو را به مدت ۳ الی ۶ ماه طبق دستور پزشک مصرف کنید. با مصرف کپسول پیاسینیل ممکن است در برخی افراد بهبودی سریع حاصل شود. با این حال به احتمال زیاد پس از چند هفته اثرات کامل آن مشخص خواهد شد. معمولا دوره ی درمان مداوم ۱۲ الی ۲۴ هفته توصیه می شود.

دارو حتما در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد، دور از رطوبت و دسترس کودکان نگهداری شود.

کپسول پیاسینیل در بارداری و شیردهی

مصرف کپسول پیاسینیل در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است. دلیل این ممنوعیت عدم وجود تحقیقات کافی برای بررسی اثرگذاری دارو بر شیر مادر و شرایط جنین است. به منظور حفظ سلامت نوزاد و جنین خود حتما در رابطه با مصرف این دارو با پزشک مشورت کرده و به صورت خودسرانه این دارو را مصرف نکنید.

 ترکیبات کپسول پیاسینیل

همان طور که گفتیم، کپسول پیاسینیل از ترکیب عصاره های گیاهی آووکادو و سویا تولید شده است. در این بخش از مقاله به شرح اثرات درمانی سویا و آووکادو در دردهای مفصلی اشاره کرده ایم.

سویا

سویا به دلیل داشتن پروتئین بالا برای التهاب زانو و درد مفاصل یک گیاه بسیار مناسب است. طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، اگر بیماران به مدت ۳ ماه، ۲ بار در روز مکمل پروتئینی سویا مصرف کنند، درد زانو و التهاب مفاصل آن ها بسیار کاهش خواهد یافت. همچنین مفصل ها ترمیم شده و از تخریب غضروف ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

آووکادو

جالب است بدانید که آووکادو یک مسکن طبیعی است. خوردن این میوه درد را تسکین می دهد. از همین رو، برای بیماری هایی نظیر التهاب زانو ها و مفاصل گزینه ی بسیار مناسبی برای کاهش درد شناخته شده است. ترکیب آووکادو و سویا سبب تسریع بهبود درد و کاهش التهابات مفاصل خواهد شد.

کپسول پیاسینیل چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

هشدار مصرف کپسول پیاسینیل

در صورت وجود هر گونه تردید یا ابهام در رابطه با مصرف کپسول پیاسینیل حتما باید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

در صورتی که به هر یک از اجزای این دارو حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری نمایید.

مصرف این محصول در افراد زیر ۱۸ سال توصیه نشده است.

توجه کنید این دارو فقط برای شما تجویز شده از توصیه آن به بیماران با علائم مشابه خودداری نمایید.

عوارض جانبی کپسول پیاسینیل

هر دارویی همراه با اثرات درمانی خود، برخی عوارض جانبی به همراه دارد. با این حال باید بدانید احتمال بروز عوارض جانبی بسیار کم است. این یعنی درست نیست که به دلیل ترس از بروز عوارض جانبی از مصرف داروی خود خودداری کنید. بهتر است بدانید خواص درمانی دارویی که از سوی پزشک برای شما تجویز شده است، بر احتمال بروز عوارض جانبی آن ارجحیت دارد.

در رابطه با کپسول پیاسینیل عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است. چرا که این دارو، یک داروی گیاهی بوده و حداقل عوارض را دارد. با این حال اگر عوارض خفیف گوارشی مشاهده کردید نگران نباشید چرا که به زودی رفع می شود. در صورت تداوم و یا تشدید عوارض رایج که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، حتما به پزشک و یا مرکز درمانی مراجعه نمایید:

تهوع و استفراغ (مصرف کپسول در بین غذا از بروز این عوارض جلوگیری می‌کند)، واکنش‌ های حساسیتی نادر، اسهال و مشکلات گوارشی (معده درد).

تداخل دارویی کپسول پیاسینیل

هر دارویی به دلیل برخورداری از انواع مواد موثره، دارای تداخلات دارویی خواهد بود. با این حال برای کپسول پیاسینیل تاکنون عوارض جانبی گزارش نشده است.

بهتر است پیش از مصرف این دارو، لیستی از داروهای شیمیایی و گیاهی مورد استفاده خود را در اختیار پزشک یا داروساز قرار دهید. در چنین شرایطی اگر داروی تجویز شده با دارویی تداخل داشته باشد، پزشک از آن مطلع شده و جایگزین مناسبی به شما ارائه خواهد داد.

قیمت کپسول پیاسینیل

این دارو به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه قیمت ثابتی ندارد. با این حال تا لحظه ی نگارش این گزارش داروی مذکور از ۴۵ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان در داروخانه های سراسر کشور موجود است. شما می توانید این دارو را به صورت آنلاین و یا حضوری تهیه نمایید. البته توجه کنید که نسخه پزشک برای دریافت دارو ضروری است.

کپسول پیاسینیل ۳۰۰ میلی گرم نیل فارمد ۱۵ عددی

بهترین زمان مصرف کپسول پیاسینیل

اولین سوالی که بیماران در زمینه مصرف دارو دارند، این است که چه زمانی برای مصرف دارو بهتر است. در رابطه با بهترین زمان مصرف کپسول پیاسینیل باید بگوییم که این به نظر پزشک شما بستگی دارد. پزشک با توجه به شرایط بیمار و سابقه بیماری او، همچنین با توجه به داروهای دیگری که بیمار مصرف می کند، یک زمان را برای مصرف دارو مشخص می کند.

گاهی اوقات مصرف همزمان داروها سبب تداخل می شود. از همین رو، بهتر است داروها با فواصل زمانی مصرف شوند تا تداخلی در عملکرد آن ها ایجاد نشود.

با این حال ممکن است پزشک تنها به بیان این که این دارو را روزی یک عدد میل کنید بسنده کند. در چنین شرایطی بهتر است کپسول پیاسینیل را با معده پر مصرف کنید، چرا که ممکن است سبب ناراحتی های گوارشی شود. پس با این حساب مصرف کپسول پیاسینیل چه در شب و چه در روز بهتر است بعد از غذا یا همراه با غذا میل شود.

برخی پزشکان نیز می گویند بهتر است سر ساعت مشخصی این دارو را مصرف کرد. به گفته آن ها در چنین شرایطی نتایج حاصله بسیار شگفت انگیز خواهد بود. بهترین زمان مصرف این دارو، در زمانی میان مصرف وعده ناهار و شام است. در شرایطی که بیمار خالی نباشد. شما می توانید میان وعده کوچکی برای عصر خود تهیه کرده و بعد از صرف آن کپسول پیاسینیل را هر روز سر ساعت مشخصی مصرف نمایید. کمپانی نیکد در تولید جویس های میوه ای یکی از بهترین هاست!

آیا کپسول پیاسینیل چاق کننده است

گاهی اوقات ممکن است افراد نگران این موضوع باشند که داروی مصرفی شان چاق کننده باشد. این سوال در رابطه با کپسول پیاسینیل نیز مطرح است. دلیل طرح این سوال، این است که برخی افراد بعد از مصرف این دارو دچار اضافه وزن شده اند. اما آیا واقعا اثر دارو بوده و یا این که این نگرانی بی مورد است؟

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف کپسول پیاسینیل سبب افزایش اشتها در بیماران خواهد شد. در چنین شرایطی ممکن است بیمار اشتهایش دو برابر شود و کنترل خورد و خوراک از دستش خارج شود. همین موضوع سبب جذب کالری بیشتر و افزایش وزن می شود.

در صورتی که بیمار کمی هم استعداد چاقی داشته باشد این موضوع به اضافه وزن هر چه بیشتر او دامن می زند. با این حال باید بدانید که همه چیز به سیستم بدنی شما مربوط است و یک کپسول به تنهایی نمی تواند سبب چاقی شود. به گفته محققان در شرایط خاصی اثر گذاری کپسول پیاسینیل بر افزایش وزن در دو حالت بیشتر خواهد شد:

مصرف کپسول پیاسینیل قبل از غذا اشتها آور است

مصرف کپسول پیاسینیل دوبار در روز اشتها را تشدید می کند

آیا پیاسینیل مسکن است

همان طور که از ابتدای این مطلب اشاره کردیم کپسول پیاسینیل برای کاهش درد مفاصل به کار می رود. با این حساب برخی افراد ممکن است که این دارو را با قرص های مسکنی چون استامینوفن، ایبوپروفن و ژلوفن اشتباه گیرند.

باید به شما بگوییم که مصرف پیاسینیل به عنوان مسکن برای شما جگفتند و اینکه اگر اصلاحیات جدی صورت نگیرد حاضر نیستند با صداوسیما همکاری کنند. یکی از منتقدان جدی عملکرد این رسانه پرویز پرستویی بود که پس از هشت سال دوری بالاخره جمعه هفته گذشته رضایت داد در یک برنامه زنده استانی با نام خوشا شیراز حاضر شود. با این وجود این حضور هم خالی از گلایه نبود. نوک پیکان انتقادات این بازیگر شناخته شده متوجه برنامه هفت بود. صحبت های پرستویی با ایران نیز همچون …

درد احساس شده در بین لبه درونی استخوان تبیال را بیان می کند . سندرم شین اسپیلنت در بین قسمت پائینی مفصل زانو و پاشنه پا ایجاد می شود . شین اسپیلنت غالبا بعلت زیاد کار کشیدن از ساق پا که بعلت افزایش سرعت دویدن ، یا در طی مسافت طولانی تری دویدن و راه رفتن برای افرادی که مشغول انجام فعالیتهای فیزیکی از سطوح متوسط تا سنگین مانند بسکتبال ، تنیس و فوتبال و دوندگان استقامت ، ورزشکاران باله و …

مشکل ساز نیست. خیلی از این سنگ ها کوچک تر از آنند که سبب انسداد مجاری صفراوی شوند، به همین دلیل فرد مبتلا ممکن است حتی نداند که سنگ صفرا دارد، مگر آنکه برای مشکلات پزشکی دیگری آزمایش دهد و از این طریق به وجود سنگ صفرایش نیز پی ببرد. نکته مهم درچنین شرایطی آن است که سنگ صفرا تا زمانی که مشکلی به بار نیاورد خطرناک نیست و نباید نگرانش بود زیرا نیازی به درمان ندارد. 5. درد شکمی، مهم ترین …

مبارزه با مواد مخدر رفتیم تا در خصوص عوارض مصرف این دارو با او به گفت و گو بپردازیم. * آقای دکتر قرص ترامادول عموما برای درمان چه بیماری هایی تجویز می شود؟ – ترامادول یکی از داروهای ضد درد متوسط الاثر است که از ترکیبات نارکوتیک یا شبه مخدر محسوب می شود. از ترامادول بیشتر در درمان دردهای عضلانی- اسکلتی استفاده می شود که توسط متخصصین مرتبط ارتوپدی و استخوان و مفاصل تجویز می شود …

…> پرویز پرستویی که در کارنامه کاری خود بازی در سریال های پرمخاطبی همچون زیر تیغ ، خاک سرخ ، آشپز باشی را دارد، در مورد عملکرد مدیریتی محمد سرافراز و عزت الله ضرغامی به روزنامه ایران گفت با اینکه در دوره آقای ضرغامی مدیرانی بودند که ساز خودشان را می زدند اما به اعتقاد من حداقل ایشان اهل سینما بود، سینما را می شناخت و با اهالی سینما تعامل داشت اما متأسفانه از زمانی که آقای سرافراز- که بنده برای ایشان …

صورت مخفی رای گیری شد و در نهایت با قیام هر 105 نفر عارف رئیس یکی از مهم ترین فراکسیون ها شد . در حالی که ابهاماتی از تعداد حاضران در جلسه مذکور وجود دارد که می تواند علائم ناخوشایندی را هشدار دهد و باید زنگ خطری برای آینده دو جریان باشد و باید این زنگ خطر را جدی گرفت و در جهت رفع آن برآمد. اصولگراهای منتسب به لیست امید در این جلسه حاضرنشده و تعداد حضار در این جلسه 105 تن نیز اعلام شد …

تعطیلی یک کارخانه در هفته جاری گفت: از 51 کارخانه لبنی فارس، 20 کارخانه تعطیلند و 31 کارخانه دیگر نیز با کمتر از نیمی از ظرفیت خود کار می کنند. عوامل مختلفی در این تعطیلی دخیل است که مهمترین آن بالا رفتن هزینه تولید و به خصوص هزینه انرژی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها، قطع یارانه های شیر و کاهش شدید مصرف فرآورده های لبنی است به گونه ای که این روزها مصرف فرآورده های لبنی به کمتر از 70 …

عمل زانو، پزشک و بیمار هنوز درباره کالای ایرانی به اعتماد نرسیده اند و به این دلیل واردات انجام می شود. وی افزود: برای حضور بین المللی تولید کنندگان تجیهزات پزشکی کشور باید از آنها در داخل حمایت شود و بهره وری آنها افزایش یابد. دیناروند گفت: در سال 93 و 94 یک هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شد که 35 درصد آن از تولیدات داخلی تأمین شده است. وی افزود: با توجه …

به گزارش تهران نیوز ، به نقل از زنان خبر ؛ استفاده از لوازم آرایش به دلیل اینکه حاوی مواد شیمیایی است، مضرات خاص خود را داشته و مصرف آن در درازمدت ایجاد عوارضی مانند چین و چروک و خشکی پوست می کند و لوازم آرایشی تقلبی از نوع دست ساز که به وفور در بازار وجود دارد بیش از لوازم آرایشی معتبر ایجاد حساسیت کرده و عوارض پوستی برجای می گذارد. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی ترکیباتی از مواد …

از این رو در سطح کلان نیز سیاست ها و برنامه ریزی هایی برای کنترل و کاهش آن در حال اجراست. وی افزود: از آنجا که ابتلا به سرطان، عوارض و پیامدهای گوناگونی را به بیمار و خانواده وی تحمیل می کند، در مرکز مهر رضوی از جوانب گوناگون به سرطان و مسایل آن پرداخته می شود. در واقع تلاش کرده ایم در مجموعه خدماتمان نگاه جامع نگری به مقوله سرطان و درمان آن داشته باشیم تا کیفیت درمان بهبود یابد. خدمات …

داشت میان دوگوش مادیان زد. مادیان روی زانو نشست. ایوان او را با کرّه هایش به منزل برد. درها را قفل کرد و خودش خوابید. پیرمرد صبح از خواب بیدار شد؛ رو به ایوان کرد و گفت: – ایوان بیکاره! چرا خوابیده ای؟ ایوان جواب داد: – باباجان، من نخوابیده ام. دستور تو را انجام داده ام. پیرمرد نگاه کرد و دید که حیاط خانه پر از اسب است. از ایوان جلوی برادرهایش تعریف کرد و گفت: …

که توسط امریکا پیشخور شده است! 2- در حال حاضر بزرگ ترین مانع سر راه اجرایی شدن و قدرت مانور برجام، اندیشه ایران هراسی است که ریشه در باورهای واهی و مسموم نسبت به ایرانیان در امریکا دارد که خود ناشی از تبلیغات وسیع و دیپلماسی نرم سرمایه گذاری شده دال بر منفی نمایی از ایران در مجامع جهانی توسط امریکا و رژیم صهیونیستی است، نمونه آن تبلیغات گسترده علیه ایران مبنی بر دخالت در حملات تروریستی …

به جای پرسیدن رمز مودم، احوال همدیگر را بپرسیم. نمکدان را از سفره یا میز غذا حذف کنیم. آفت موفقیت تنبلی است. بهتر است دو سوم مواد غذایی در هر وعده گیاهی باشد. …. اگر ساکن این شهر شلوغ هزار چهره و هزار رنگ باشید و هر روز یا حتی هفته ای یکی دو بار دل به دل این شهر درندشت بدهید هرچقدر هم حواس پرت باشید و اطراف را خوب نگاه نکنید و سرتان توی گوشی یا خدایی نکرده کتابی، جزوه ای چیزی باشد اما حتما یکی دو باری یا شاید بیشتر این بیلبور …

شناخته شده متوجه برنامه هفت بود. صحبت های پرستویی با ایران نیز همچون دیگر فعالان سینمایی از دل پردرد نسبت به این برنامه نشان دارد و یکی از انتظارات جدی اهالی سینما از رئیس جدید این سازمان را هم تجدیدنظر در تیم مدیریتی و اجرایی این برنامه سینمایی می داند. او همچنین بر تعامل تلویزیون با سینما و حمایت از تبلیغ آثار روی پرده به عنوان دیگر توقع بحق سینماگران تأکید دارد. پرستویی البته علاوه بر جایگاه …

اسلیم که در شبکه های ماهواره ای بمبارات تبلیغی ایجاد کرده و بر روی آن تصویری از گیاهان دارویی به زبان چینی چاپ شده توسط وزرات بهداشت مورد آزمایش قرار گرفته است و ضمن آنکه هیچ گیاهی ادر ترکیبات آن نیست، از پنج نوع ماده شیمیایی خطرناک و سرطان زا تولد یافته است. وی عنوان کرد: استفاده از این دارو با عوارضی از جمله سکته های قلبی، بروز سرطان ها، افسردگی بالا و افکار خودکشی در مصرف کننده همراه است …

و همین امر احتمالاً به مسیر موفقیت ختم شد. نخستین مذاکرات به صورت محرمانه صورت گرفت. نتایج آن مذاکرات ایجاد کانال تماسی بود که به واسطه گری عمان به دست آمد. وقتی فکر می کنید، می بینید که انجام مذاکرات محرمانه غیرممکن به نظر می رسد. انجام مذاکره محرمانه در عصر ماهواره های جی پی اس، پهپادها، پوشش 24 ساعته رسانه ای و درز بی پایان اطلاعات دولتی غیرممکن است، اما این کار انجام شد و مهم بود که انجام شود …

بیولوژیک زانو باعث شده است این بیماری در مراحل اولیه و زودرس تشخیص داده نشود. فوق تخصص ارتوپدی ازدانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا با اشاره به اینکه مهمترین علت ابتلا افراد به آرتروز، ژنتیک است،گفت: تعویض مفصل زانو فقط برای بیمارانی که از آرتروز شدید رنج می برند می توان انجام داد.

بزرگ آلمانی درباره مردم ایران می گوید: فرهنگ مردم ایران همیشه تمدن ساز بوده است. اما کنون این شگفتی وجود دارد که این مردم همیشه تمدن ساز چرا در دنیای امروز دچار تحیر و سرگردانی شده اند؟ روان شناسان بر این باور هستند که مردم ایران در طول این سال ها و به ویژه با ورود تکنولوژی های تازه به مرور از اصل و فرهنگ خویش فاصله گرفته اند و به طرفی گرایش یافته اند که برخی مسائل ضد ارزشی را ارزش می پندارند و به …

فراکسیون ها ضمن آنکه به هویت نمایندگان براساس برنامه ها و شعارهای انتخاباتی انسجام می بخشند و خطوط و اشکال اصلی آن را ارایه می دهند، باید بر اساس تعامل سازنده برای برابر کردن انتظارات مردم تلاش خود را سامان بخشند. انتظار مردم ایران از منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی حرکت یکپارچه و منسجم در جهت استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت برآورده کردن خواسته های مادی و معنوی مردم است؛ مردمی که صبورانه همه …

. اعضای این خانواده قصد داشتند با پای پیاده از حویجه در استان کرکوک که تحت سیطره داعش است فرار کنند ولی توسط تروریست های داعش کشته شدند. **خراسان: هشدار صریح به مدیران دولتی درباره دریافت حقوق دوم بر اساس نامه جدید یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران دستگاه های دولتی، اعلام شده است که مطابق تبصره 3 قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 1373، شرکت و عضویت در شوراهای عالی …

هستند معمولا باید تا آخر عمر از داروهای کنترل هورمون تیروئید استفاده کنند. درمان پرکاری تیروئید رایج ترین روش درمان پرکاری تیروئید، استفاده از داروهای ضدتیروئید است که هدف آنها کاهش سطح هورمون های ترشح شده توسط تیروئید است. این عارضه با مصرف دارو و با تجویز متخصص به تدریج برطرف می شود. اما برخی افراد باید دوره درمان طولانی تری را سپری کنند. داروهای دیگری نیز همزمان برای کاهش …

…، قرص و محکم و بااطمینان نظر خودش را بیان کند، خیلی حائز اهمیت است. ما باید این روحیه را در کنار تقویت روحیه ی علم جویی و نخبگی علمی تقویت کنیم. بیانات در دیدار با جوانان نخبه و دانشجویان 05/07/1383 جوانهای ما بیدار و آگاهند خوشبختانه من می بینم جوانهای ما بیدار و آگاهند. حضور انجمن های اسلامی در این خصوص یک نشانه است. حضور جوانها – چه دانش آموز، چه دانشجو، چه طلاب …

… 2- در حال حاضر بزرگ ترین مانع سر راه اجرایی شدن و قدرت مانور برجام، اندیشه ایران هراسی است که ریشه در باورهای واهی و مسموم نسبت به ایرانیان در امریکا دارد که خود ناشی از تبلیغات وسیع و دیپلماسی نرم سرمایه گذاری شده دال بر منفی نمایی از ایران در مجامع جهانی توسط امریکا و رژیم صهیونیستی است، نمونه آن تبلیغات گسترده علیه ایران مبنی بر دخالت در حملات تروریستی 11 سپتامبر است. 3- کنترل و …

یک شغل مصوب 1373، شرکت و عضویت در شوراهای عالی، مجامع عمومی و هیئت مدیره شرکتهای دولتی به عنوان نمایندگان قانونی سهام و یا در مواردی که به جهت ارتباط با وظایف و مسئولیتهای پست و یا شغل سازمانی صورت می گیرد، شغل دیگر محسوب نمی شود، اما مسئولان باید بدانند که هرگونه پرداخت یا دریافت حقوق بابت شرکت و یا عضویت در موارد فوق ممنوع خواهد بود و موجب پیگرد اداری و قضایی خواهد شد. اورهال پلاک …

بیماران چاقی آنهاست. دیابت نوع 2 نیز علاجی ندارد، اما کارهای مختلفی می توان برای اداره درمانی و نیز پیشگیری از آن انجام داد. برای کنترل و جلوگیری از این بیماری باید رژیم غذایی سالم مصرف کرد، به مقدار کافی ورزش کرد و وزن خود را متعادل نگهداشت. بیمارانی که این اقدامات در آنها موثر واقع نشود، معمولا تحت درمان با قرص های خوراکی پایین آورنده قند خون قرار می گیرند؛ البته ممکن است در درازمدت این …

به گزارش شفا آنلاین ، یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد مصرف قرص های کلسیم د ر زنان کهنسال سبب افزایش استحکام استخوانی می شود اما در عین حال مصرف دائمی این داروها خطر بروز بیماری های قلبی را نیز در پی خواهد داشت. پژوهشگران در این مطالعات و براساس آنالیز اطلاعات به دست آمده از 100 هزار زن 65 ساله، دریافتند اگر این افراد به طور روزانه هزار میلی گرم کلسیم مصرف کنند، از بروز 5 هزار و …

…، پوکی استخوان و آرتروز رنج می برند از این ماده خوراکی استفاده کنند چرا که می توان با استفاده از آن نظام استخوان ها را به کلی تغییر داد. پای مرغ حاوی مقدار زیادی مواد غضروف ساز است و به همین دلیل است که برای درمان بچه هایی که به نکروز استخوانی مبتلا هستند، مصرف پای مرغ تجویز می شود. پای مرغ را جایگزین قرص های اروپایی که با نام غضروف کوسه ماهی در بازار دارو موجود است کنید …

…. این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: نسبت به همکارانم که نیستند ادای دین می کنم و ای کاش آن ها هم اینجا بودند و می دیدند. امشب شب عشق بود و دلم سوخت که ای کاش می توانستم حالا کارهایی را انجام دهم. پرویز پرستویی نیز گفت: دست آقای فتحی و یکایک کسانی که باعث ساخت شهرزاد شدند را می بوسم. من یکی از تماشاچیان پروپا قرص این مجموعه بودم. او خطاب به مسئولان صدا و سیما گفت: ماهواره ها بد نیستند …

خوب است بدانید گرچه اغلب گلودردها ویروسی بوده و معمولا با درمان های معمول سرماخوردگی یا خودبه خود برطرف می شوند، ولی گاهی گلودرد چرکی با منشأ باکتری استرپتوکوک بوده و در صورت عدم تزریق بموقع پنی سیلین، طی هفته های بعد موجب تب روماتیسمی معمولا به صورت درد و تورم مفاصل بزرگ نظیر زانو، مچ و آرنج و حدود ده سال بعد از آن موجب روماتیسم قلبی به شکل تنگی یا نارسایی یک یا چند دریچه قلب به ویژه میترال و …

ایز نیست. مگر در شرایطی که پزشک برای شما تجویز کرده باشد. در حقیقت این دارو با اثرات غضروف سازی و بازسازی مفاصل منجر به کاهش درد می شود. در این صورت نمی توان آن را یک مسکن برای تسکین هر دردی دانست.

ژیم غذایی کاهش می دهد، اما چاقی، مقاومت به انسولین و اختلال تحمل گلوکز را در رژیم غذایی پرچرب موش کاهش می دهد. متابولیسم

منبع: Web MD

 

دکمه بازگشت به بالا