علم و سلامت

عینکی برای ناشنوایان ! – تی تی آنلاین

ما قبلاً دوربینی را دیده‌ایم که با عینک تزئین شده است که به نابینایان می‌گوید به چه چیزی نگاه کنند. لیوان جدید که “صدا” نام دارد، کمی با عینک های قدیمی متفاوت است، زیرا آنها میکروفون دارند، همانطور که متون نشان می دهد دیگران چه می گویند.

این آینه های طراحی شده در اسلوونی اکنون به عنوان نمونه اولیه نمایش داده می شوند. این عینک که دارای صدای میکروفون در جلو است، مجهز به صفحه نمایش عینک گوگل مشابه، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای بازیگری و باتری لیتیوم پلیمری است. لنزهای مایع به طور پیش فرض ارائه می شوند.

به گفته طراحان، فناوری صوتی صدای شخصی است که از طریق متن با کاربر صحبت می کند.

این شیشه بدون هیچ کمک دستگاه دیگری کار می کند، از هر پنج لغزنده در نظر گرفته شده تنها یکی را می توان نصب کرد و گفته می شود وزن آن کمتر از 100 گرم است. گزارش ها حاکی از آن است که یک باتری تک شارژ می تواند برای بیش از 24 ساعت مورد نیاز باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر شامل صفحه نمایش واقعی LTCCS پیشرفته است که هدف هزینه خود را برآورده نمی کند. مثال دیگر TranscribeGlass است که اکنون در حال توسعه است. مثال سوم در اپلیکیشن گوگل و اما در صحبت کردن، باید با گوشی هوشمند اندرویدی خود چت کنید.

با توجه به اینکه این محصول هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست، می توان عینک صوتی را با قیمتی در حدود 540 دلار خریداری کرد. اگر این عینک ها روی صحنه بیایند، قیمت 675 دلار برای آن ها پیشنهاد می شود.

دکمه بازگشت به بالا