علم و سلامت

فواید ماده معدنی ید برای پوست

ید در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد و کمبود این ماده معدنی می تواند اثرات مخربی بر سیستم ایمنی و غده تیروئید داشته باشد و بر کیفیت پوست و مو نیز تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه بدن به خودی خود ید تولید نمی کند، باید از طریق مصرف غذا یا مکمل ها تامین شود.

به گزارش تی تی آنلاین، کمبود ید می تواند پوست را خشک و پوسته پوسته و آکنه کند، همچنین سطح پایین ید می تواند بر عرق بدن تأثیر بگذارد، بنابراین پوست خشک تر می شود.

هندوستان تایمز در مقاله ای به تاثیر دریافت ید کافی از طریق رژیم غذایی اشاره کرد:

عرق دولت؛ ید غده تیروئید را حفظ می کند و با دفع سموم از طریق عرق به سم زدایی بدن کمک می کند. همچنین به مرطوب ماندن پوست کمک می کند. عرق بخش مهمی از فرآیند طبیعی بدن است و کمبود ید باعث اختلال و تجمع سموم در بدن می شود.

آکنه را کاهش می دهد: سطح ید بالا یا پایین می تواند باعث آکنه شود. ید کافی هورمون هایی که باعث آکنه می شوند را کنترل می کند.

ید از خشکی و زردی پوست جلوگیری می کند. سطح پایین ید بر ترمیم پوست، ناخن و مو تأثیر می گذارد و باعث تجمع سلول های مرده پوست می شود که منجر به خشکی، تیرگی و پوسته پوسته شدن پوست و همچنین خشکی پوست ناشی از سطح کم تیروئید می شود. کمبود ید وجود ید کافی در بدن باعث صاف شدن پوست و بهبود سلامت فولیکول های مو و رشد مو می شود.

سم زدایی بدن: بدن عاری از سموم بدن سالمی است که مستقیماً به سلامت پوست و مو منجر می شود. مقدار صحیح ید، فلوراید، برمید و کلر را از بدن دفع می کند. ید این عناصر را از بین می برد و از بدن در برابر مشکلات مختلف محافظت می کند.

به بهبود سریع پوست کمک می کند؛ ید به بهبود سریعتر آسیب های پوستی کمک می کند. زخم ها سریع تر بهبود می یابند و لکه ها به دلیل ید سریعتر ناپدید می شوند. این بدان معنی است که احتمال عفونت و آسیب پوست کمتر است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا