علم و سلامت

قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش Transparent و IO. صنعت دام مسئول 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و 80 درصد از کاربری زمین در جهان است. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند حداقل مقداری گوشت را در خود ذخیره کنند. در حال حاضر تعداد کشاورزان و کارآفرینانی که تمایل به پرورش قارچ دارند کم نیست. اما بسیاری از آنها امکانات مناسبی ندارند و برخی دیگر که حق ندارند باید سازه های هوشمند بسازند. این امر باعث شد تا ATTA شروع به ارتقاء دانش خود در زمینه ساختن پرورش گیاهان مناسب و توسعه سیستم های پرورش قارچ هوشمند کند. اولین نمونه در حال حاضر راه اندازی شده است و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. داستان با یکی از بنیانگذاران آن به نام سباستین مدل شروع می شود که یک کشاورز قارچ است.

نمایندگان راه اندازی ATTA
نمایندگان راه اندازی ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین مورچه های برگ است که بیش از 30 میلیون سال است که در کشاورزی بوده و به قارچ تبدیل شده اند. آنها الگوهای بزرگی برای ما هستند. این حشرات غذای خود را در قارچ پرورش می دهند و در لانه های خود روی برگ های جمع آوری شده رشد می کنند. این رژیم غذایی بسیار سالم است و مورچه های ATTA در حال حاضر یکی از بزرگترین و قوی ترین کلنی های مورچه ها هستند.

مرکز رشد قارچ چگونه است؟

سیستم پرورش مرکز قارچ ما مدولار است و می تواند در فضاهای باز بزرگ و خارج از منزل قرار گیرد. برای به دست آوردن عملیات برداشت، آنها یک پلت فرم نظارت از راه دور راه اندازی کردند. لازم است این منابع برای تولید مناسب ساخته شود و ضرورت حمل و نقل جاده ای طولانی را از بین ببرد. حمل و نقل به شهرهای بزرگ نیز آسان تر است. طراحی مدولار یا مدولار بودن در هنر، یک اصل طراحی است که سیستم را به بخش های کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند. ماژول ها را می توان به طور مستقل ایجاد کرد، تغییر داد، جایگزین کرد یا با ماژول های دیگر یا بین سیستم های مختلف جابجا کرد.

علت چیست؟

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت است. قارچ های زیادی را امتحان کردیم تا اینکه بهترین نوع آن یعنی Lion Manam را پیدا کردیم. این قارچ دارای خواص متعددی مانند گوشت، انتشار بسیار کمتر دی اکسید کربن و منبع سل است. در آسیا، این قارچ به عنوان یک حیوان خانگی در نظر گرفته می شود و اغلب با گوشت مرغ یا خرچنگ مقایسه می شود. همچنین مشخص است که سیر مغز درست است.

آینده شرکت خود را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

دو هفته دیگر اولین برداشت را خواهیم داشت که به رستوران ها و شرکت های خدماتی می فروشیم. اگر ما به عنوان تولید کننده کار می کنیم و جریان نقدی مثبتی داریم، اجازه دهید سیستم را در ساختمان مستقر کنیم. طی پنج سال آینده، ما می‌خواهیم فروشگاه‌های خود را در اروپا بفروشیم تا بسیاری از قارچ‌ها حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه رشد کنند و همچنین رژیم غذایی ما سالم‌تر و پایدارتر شود.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا متفاوت می کند؟

سیستم مدولار ما این مزیت را دارد که مشتریان می توانند با سیستم های کوچک شروع کنند و آنها را به سرمایه گذاری های افزایشی گسترش دهند. در عین حال، سیستم ما بسیار مؤثر است زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و قارچ ها شرایط رشد ایده آلی خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا