اقتصادی

قیمت بلیت تا ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: خشنود هستم که در زمینه ساخت ناوگان ریلی چون نیازی به واردات کامیون نیست، تحولی را در این حوزه نشان می دهد.

به گزارش تی تی آنلاین، رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – در مراسمی با بیان اینکه 470 ناوگان کار تولید داخل، اظهار کرد: به شیوه امروزی 470 ناوگان واگن ریلی اضافه شده است و این نشان دهنده تحول در حوزه ساخت و ساز است چرا که در در زمینه ساخت و ساز از ناوگان ریلی راضی هستیم و دیگر نیازی به واردات واگن نداریم.

وی افزود: سال آینده شاهد تحول در حمل و نقل هوایی در کشور، مناطق جاده ای و ریلی خواهیم بود. در حوزه بار و ترانزیت همانطور که در این زمینه نتیجه می گیریم خاطره 60 سال در کشور شکسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تامین قبوض هواپیما، قطار و اتوبوس چندین بار بازدید داشته ام و از سال گذشته تاکنون به هیچ وجه افزایش قیمت نداشته است. برای بلیت‌های تخت سقف قیمتی وجود دارد و کمان به اندازه‌ای که می‌شود برای افزایش قیمت مناسب نیست و تا ماه رمضان هیچ هزینه‌ای برای دستیابی به آن وجود ندارد.

در نوروز 1401 افزایش قیمت نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت ریل جمهوری ایران همچنین تاکید کرد که با دستور وزیر راه و شهرسازی، نوروز مجرای اصلی بخش مسافری نخواهد بود.

سید میعاد صالحی به برخی اقدامات ریلی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور مبنی بر کنترل قیمت و پیگیری وزیر راه و شهرسازی در راه آهن مسافری در نوروز 1401 افزایش قیمت نخواهیم داشت. “

وی افزود: امروز 8 موتور جدید، 4 موتور تعمیر، 423 واگن باری جدید، 31 واگن باری ترمیم شده و یک دستگاه اتوبوس ریلی به ناوگان ریلی اضافه شده که در تابلوی راه آهن قرار دارد.

وی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری ایران ادامه داد: 470 دستگاه از ناوگان تولید داخل که با سرمایه 1350 مایلی به ناوگان تومانی اضافه شد نسبت به سه ماهه اول سال 3 برابر و دو برابر شد. قسمت دوم و سوم

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا